LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] letsel na wassen met formil van lidl

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
poes67
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2018 19:19

letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door poes67 »

Begin januari heb ik een hevige reactie gekregen na het openen van een nieuwe fles formil wasmiddel van lidl. Het middel gebruik ik al vele jaren zonder problemen daardoor weet ik zo zeker dat er iets niet goed geweest is met de inhoud van deze fles. De klachten waren zo hevig dat ik in het weekend op de dokterspost heb gezeten en zodoende een rekening heb van 140,55 euro aan medicijnkosten, die voor eigen risico zijn. Het voorval gemeld bij lidl en die vroegen om de fles naar de winkel terug te brengen zodat de inhoud nagekeken kon worden. het zou allemaal goed komen en natuurlijk zouden de gemaakte kosten terug betaald worden. Stom van mij om de fles zomaar uit handen te geven want lidl zegt nu dat er niets mis is en zoek het maar uit met de rekening van de zorgverzekering. Ben zo teleurgesteld en boos dat een bedrijf zo met zijn klanten omgaat, en hoop dat iemand mij verder kan helpen om mijn recht te halen.

Lowieze
Berichten: 6546
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door Lowieze »

poes67 schreef:Begin januari heb ik een hevige reactie gekregen na het openen van een nieuwe fles formil wasmiddel van lidl. Het middel gebruik ik al vele jaren zonder problemen daardoor weet ik zo zeker dat er iets niet goed geweest is met de inhoud van deze fles. De klachten waren zo hevig dat ik in het weekend op de dokterspost heb gezeten en zodoende een rekening heb van 140,55 euro aan medicijnkosten, die voor eigen risico zijn. Het voorval gemeld bij lidl en die vroegen om de fles naar de winkel terug te brengen zodat de inhoud nagekeken kon worden. het zou allemaal goed komen en natuurlijk zouden de gemaakte kosten terug betaald worden. Stom van mij om de fles zomaar uit handen te geven want lidl zegt nu dat er niets mis is en zoek het maar uit met de rekening van de zorgverzekering. Ben zo teleurgesteld en boos dat een bedrijf zo met zijn klanten omgaat, en hoop dat iemand mij verder kan helpen om mijn recht te halen.
Hoe wilt u bewijzen dat de reactie zo zeker aan het wasmiddel heeft gelegen? Als het een reactie op uw huid was, kan de oorzaak heel divers zijn.
Waarom zou Lidl geen gelijk kunnen hebben?

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

Een rekening van 140,55 is best wel fors. Zat daar ook een allergietest bij? Je weet pas zeker als je ergens allergisch voor bent als je er op getest bent en de allergeen ergens in blijkt te zitten.

Overigens kan er best sinds kort een allergeen aan het wasmiddel zijn toegevoegd waar jij last van hebt, maar wat niet maakt dat er iets met het wasmiddel mis is.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door mahadma »

Waarom is UW bewijs méér bewijs/waarde als het oordeel van het Lidl bewijs wat ongetwijfeld gecontroleerd is?
Al deze producten komen vaak uit één productie gang, dus ik kan niet geloven dat als er uit één gang (van 1.000 stuks producten of meer) maar één klacht komt.
U heeft geen enkele kans om uw (in uw visie gezien dan) 'recht' te halen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Waarom zou Lidl überhaupt verantwoordelijk zijn voor enige kosten die zouden worden veroorzaakt door enige allergieën voor hun wasmiddel? Je doet het toch zelf? Ik kan me echt niet voorstellen dat je bij normaal gebruik ineens echt ernstige klachten krijgt bij een wasmiddel dat je al jaren gebruikt. Vind het dan ook maar een vreemd verhaal.

Of kan ik de kosten van mijn astmamedicatie en dergelijke ook gaan claimen bij verschillende katteneigenaren in mijn wijk? Tja, er is niks mis met de kat, behalve dat ie bestaat en ik er niet tegen kan?

Gekke redenering.

stofzuigertje

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als we hier 100 forum leden zouden vragen om hun wasmiddel op de huid te druppelen en dan zullen er tenminste 99 een reactie krijgen!
Het is een agressief middel voor wasmachine en bij morsen op de huid moet je met water wegspoelen!

Hand zeep kun je rustig enkele minuten laten zitten, maar ook geen Uren!
Dit soort Zeep producten moet al het vuil weg halen en de machine gaat na afloop spoelen en dat laatste is zeer belangrijk.
Een machine zeep dus daarom nooit als handzeep gebruiken!

Zelf gebruik ik voordelige dubieuze zooi van Action maar de wasmachine en handwas/wol zijn totaal andere producten!
Dit geld voor elk merk.

Wel kan een middel bij de laatste fles vullen uitgezakt zijn... en andere samenstelling hebben....
Net als matig gemengde..... een grote tank die later in kleine flesjes moet.
Ook ik vergeet wel eens drink yoghurt te schudden en dan krijg ik na een weekje... uitgezakt!

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

stofzuigertje schreef: Dit soort Zeep producten moet al het vuil weg halen en de machine gaat na afloop spoelen en dat laatste is zeer belangrijk.
Je zegt zomaar iets zinnigs... :lol:

Moderne wasmachines kunnen soms inderdaad te zuinig zijn, met als gevolg dat er wasmiddelrestanten in de was blijven zitten. Als iemand daar gevoelig voor is, dan kan dat inderdaad tot reacties van de huid leiden. Het beste is dan de machine extra te laten spoelen voordat er gecentrifugeerd wordt.

stofzuigertje

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een zuinige machine iets minder zeep geven dan vroeger.... ook steeds betere wasmiddelen die je nauwkeuriger moet doseren!

De tip van spoelen en centrifugeren is goed, maar minder zeep gebruiken beter.
Ik vermoed dat deze Topic starter zeep vulde maar niet na afloop haar handen waste en na enige tijd rood aanliep... probeer het maar eens, want ik weiger mezelf als vrijwilliger voor deze test aan te melden!

Ja, niet alleen bij vieze handen, maar na reparatie auto gebruik ik het Witwas machine middel van Action huismerk...
dat reinigde perfect maar wel goed naspoelen!
Insmeren met beetje en goed naspoelen en na wassen met handwas zeep!
Officieel mag ik deze tip niet geven, daar is garage zeep voor!
Maar even kort een fietsketting vervangen of olie in auto verversen en dan alle vuil verwijderen werkte perfect maar ik weet dat ze wel iets rood zijn na wassen handen!

De waarschuwingen staan niet voor niets op de fles en ik houd mij niet aan deze regels!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door kokka »

[Bericht verwijderd door moderator wegens off topic]

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:Moderne wasmachines kunnen soms inderdaad te zuinig zijn, met als gevolg dat er wasmiddelrestanten in de was blijven zitten. Als iemand daar gevoelig voor is, dan kan dat inderdaad tot reacties van de huid leiden. Het beste is dan de machine extra te laten spoelen voordat er gecentrifugeerd wordt.
Dat is een goede tip. Ik heb ook wel eens gehoord om in plaats van wasverzachter een scheutje azijn te gebruiken bij het laatste spoelwater. Dat neutraliseert eventuele wasmiddel resten, de was voelt zacht aan en het is goedkoper. De typische azijnlucht verdwijnt tijdens het drogen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:
stofzuigertje schreef: Dit soort Zeep producten moet al het vuil weg halen en de machine gaat na afloop spoelen en dat laatste is zeer belangrijk.
Je zegt zomaar iets zinnigs... :lol:

Moderne wasmachines kunnen soms inderdaad te zuinig zijn, met als gevolg dat er wasmiddelrestanten in de was blijven zitten. Als iemand daar gevoelig voor is, dan kan dat inderdaad tot reacties van de huid leiden. Het beste is dan de machine extra te laten spoelen voordat er gecentrifugeerd wordt.
Dan gebruik je te veel wasmiddel. Wij hebben een moderne wasmachine die erg zuinig is, maar ook goed schoonwast met vrij weinig wasmiddel (minder dan op de verpakking staat aangegeven). Dat staat overigens duidelijk beschreven in de handleiding die ik (ja, echt waar!) volledig heb gelezen alvorens de wasmachine in gebruik te nemen.
grun schreef:
witte angora schreef:Moderne wasmachines kunnen soms inderdaad te zuinig zijn, met als gevolg dat er wasmiddelrestanten in de was blijven zitten. Als iemand daar gevoelig voor is, dan kan dat inderdaad tot reacties van de huid leiden. Het beste is dan de machine extra te laten spoelen voordat er gecentrifugeerd wordt.
Dat is een goede tip. Ik heb ook wel eens gehoord om in plaats van wasverzachter een scheutje azijn te gebruiken bij het laatste spoelwater. Dat neutraliseert eventuele wasmiddel resten, de was voelt zacht aan en het is goedkoper. De typische azijnlucht verdwijnt tijdens het drogen.
Nooit azijn in de wasmachine doen. Dat kan je wasmachine ernstig beschadigen en heb je ook gelijk geen garantie meer als hij nieuw is.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Azijn beschadigt een wasmachine helemaal niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door grun »

Julie4444 schreef:Nooit azijn in de wasmachine doen. Dat kan je wasmachine ernstig beschadigen en heb je ook gelijk geen garantie meer als hij nieuw is.
Ik gebruik al twee jaar azijn in plaats van wasverzachter en zou niet weten waarom dat slecht is. Het is maar een klein beetje en bovendien wordt het sterk verdund door het laatste spoelwater. Ik meen me te kunnen herinneren dat ik ooit die tip hier ergens op het radarforum gelezen heb, dus ik ben lang niet de enige.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Julie4444 schreef:Nooit azijn in de wasmachine doen. Dat kan je wasmachine ernstig beschadigen en heb je ook gelijk geen garantie meer als hij nieuw is.
Waarom niet? Ik doe dat al jaren, werkt prima.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Lady1234 schreef:Azijn beschadigt een wasmachine helemaal niet.
Staat toch echt in de gebruikshandleiding dat men dat nooit moet doen en dat het schade kan veroorzaken.
Waarom zou dat er dan in staan?

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Julie4444 schreef:
Lady1234 schreef:Azijn beschadigt een wasmachine helemaal niet.
Staat toch echt in de gebruikshandleiding dat men dat nooit moet doen en dat het schade kan veroorzaken.
Waarom zou dat er dan in staan?
Plaats gewoon de gebruikshandleiding, dan kan het forum meelezen!

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Moneyman schreef:
Julie4444 schreef:
Lady1234 schreef:Azijn beschadigt een wasmachine helemaal niet.
Staat toch echt in de gebruikshandleiding dat men dat nooit moet doen en dat het schade kan veroorzaken.
Waarom zou dat er dan in staan?
Het zal ermee te maken hebben dat niet alle rubbers evengoed met zuur overweg kunnen.

Onzin, azijn is een uitstekend middel tegen kalkaanslag.

https://www.schoonmaakazijn.net/wasmach ... met-azijn/

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Moneyman schreef:
Julie4444 schreef:
Lady1234 schreef:Azijn beschadigt een wasmachine helemaal niet.
Staat toch echt in de gebruikshandleiding dat men dat nooit moet doen en dat het schade kan veroorzaken.
Waarom zou dat er dan in staan?
Het zal ermee te maken hebben dat niet alle rubbers evengoed met zuur overweg kunnen.
Inderdaad. Daarnaast zou het de RVS trommel aantasten. Aldus de handleiding.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door Moneyman »

ikweethettoch schreef:
Moneyman schreef:Het zal ermee te maken hebben dat niet alle rubbers evengoed met zuur overweg kunnen.
Onzin, azijn is een uitstekend middel tegen kalkaanslag.

https://www.schoonmaakazijn.net/wasmach ... met-azijn/
.... zucht.
http://www.flexibeleslangen.nl/catalog/ ... e&selId=44

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: letsel na wassen met formil van lidl

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Moneyman schreef:
ikweethettoch schreef:
Moneyman schreef:Het zal ermee te maken hebben dat niet alle rubbers evengoed met zuur overweg kunnen.
Onzin, azijn is een uitstekend middel tegen kalkaanslag.

https://www.schoonmaakazijn.net/wasmach ... met-azijn/
.... zucht.
http://www.flexibeleslangen.nl/catalog/ ... e&selId=44
Inderdaad zucht, welke flexibeleslangen zijn er in een wasmachine?

Alle mensen , kijk maar op Google, die dus azijn gebruiken, doen het fout. :x :x

Gesloten