LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] letselschade

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
pmkemner
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2005 13:40

letselschade

Ongelezen bericht door pmkemner »

Onlangs ongeval (dubbele beenbreuk) opgelopen door hond. Goudse wenst geen aansprakelijksheidsverz. te erkennen. Doet alsof ik een misdadiger ben en het mijn eigen schuld is, dat de hond mij omver liep. D.m.v. een schaderegelings bureau, die vieze spelletjes speelt proberen ze er onderuit te komen. Dit is mijn ervaring met de Goudse Je wordt inderdaad geestelijk door hun kapot gemaakt.

Gast

Re: letselschade

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Zelfs de honden lusten er geen brood meer van.Groet en beterschap.

Hans

Gast

Re: letselschade

Ongelezen bericht door Gast »

Gaat het om een loslopende hond? Dan is artikel 6:179 BW van toepassing .
Dit artikel legt de bewijslast bij de bezitter.


Artikel 179

De bezitter van een dier is aansprakelijk voor de door het dier aangerichte schade, tenzij aansprakelijkheid op grond van de vorige afdeling zou hebben ontbroken indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad.

Overigens heb je formeel gezien niets met de avp-verzekeraar te maken. De tegenpartij is de enige bij wie je een claim kan indienen. Ik zou zelf ook een letselschadebureau of -advocaat inschakelen.

hannah2

Re: letselschade

Ongelezen bericht door hannah2 »

De Goudse weet echt wel hoe de wet in elkaar zit. Er zal dus iets meer aan de hand zijn dan hier wordt verteld. Als de vragensteller dat er nu bij verteld, kunnen er zinvolle reacties komen.

pmkemner
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2005 13:40

Re: letselschade

Ongelezen bericht door pmkemner »

Beste hannah,

Als reaktie op jouw bericht, dat er misschien meer aan de hand is, als dat wij vertellen, kunnen wij je meedelen, dat jouw insinuaties ons niet passen. Je bent er niet bij geweest. De Goudse weet best wel wat de wet is, maar probeert er dmv. de zg. tenzij clausule vanaf te komen.
Waarschijnlijk besef je niet dat de schadepost die wij claimen niet zo groot is, maar de schadepost voor het ziekenfonds dus wel en hier draait de hele zaak om. Vieze spelletjes dus van een verzekering. Bedenk eerst eens wat je zegt, want de emotionele schade is groter dan je denkt. Hopelijk denk je er nu anders over.

hannah2

Re: letselschade

Ongelezen bericht door hannah2 »

Ik heb niet bedoeld iets te insinueren. Ik denk alleen dat je verhaal niet compleet is. Daar blijf ik nog maar even bij.
Als vast staat dat je zomaar omver bent gelopen door een hond en de eigenaar van die hond is verzekerd bij de Goudse, dan kan ik me niet zo goed voorstellen dat de Goudse niet de aansprakelijkheid van haar verzekerde erkent. Als dat toch zo is heb ik een paar weken geregeld dat men wel WA erkent en dat lukt iedereen met een beetje verstand van zaken.
Ik denk dus dat er iets anders aan de hand is, maar ik weet niet wat.
Wat kan er dan aan de hand zijn? Dan moet ik gaan gokken:
- misschien staat de valpartij wel vast, maar staat niet vast welke hond erbij betrokken was;
- misschien staat het ongeval wel vast, maar denkt de goudse dat de hond rustig lag te slapen en reed jij er met een fiets tegenaan.
- misschien was je lekker met de hond van de buren aan het stoeien en kwam je ongelukkig terecht toen je een stok weg wilde gooien.

Ik weet het eenvoudigweg niet omdat je het verhaal niet compleet vertelt en omdat je het standpunt van de goudse niet weergeeft. Dat bedoel ik dus met "er zal wel meer aan de hand zijn".

Als je dat wel compleet doet kan ik je vast zinvol advies geven, zo niet dan niet.

ik hoop je boosheid weggenomen te hebben.

pmkemner
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2005 13:40

Re: letselschade

Ongelezen bericht door pmkemner »

hannah, jouw bericht van 3 april gelezen. Je begrijpt nu eindelijk waar het om draait. wij hebben inmiddels een letselschade-advocaat in de arm genomen, dus je begrijpt er wordt aan gewerkt.
verder willen we de discussie maar afsluiten, het was voor ons belangrijk om mensen te informeren dat er verzekeringen bestaan die er alles aan doen om mensen dwars te zitten, terwijl ze niet beseffen wat ze hiermee aanrichten.

hannah2

Re: letselschade

Ongelezen bericht door hannah2 »

eigenlijk begrijp ik er niets van.
Voor mij staat nu helemaal niet "vast" dat er verzekeringen bestaan die er alles aan doen om mensen dwars te zitten. Ik heb zelf nog niet zo lang geleden een avp-schade geleden door een verzkerde van de Goudse en dat is keurig en vlot afgehandeld.
"Verzekeringen" worden beman door mensen van vlees en bloed, die een heel normaal vak uitoefenen. Als je niet duidelijk maakt wat het standpunt van de gOudse is en ook niet vertelt waar ze dat standpunt op baseren blijft het verhaal toch een beetje in de lucht hangen. Da's jammer.
Succes met de afhandeling.

Gesloten