LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medische Expertise

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Medische Expertise

Ongelezen bericht door Har45 »

Goedendag,

In mijn letselschade zaak heeft de tegenpartij in oktober 2012 schuld erkend, echter nu moet er een medische expertise gaan plaats vinden.
Mijn Letselschade advocaat heeft begin maart 2013 een brief met concept vraagstelling verzonden naar tegenpartij, en vanaf die tijd is het stilte alom.
Op mijn vraag hoelang het allemaal nog gaat duren eer er bericht komt van de tegenpartij, wordt geantwoord : "ik zal hen wel rappelleren, meer kan ik helaas niet doen want wij zijn afhankelijk van de tegenpartij".

Mijn vraag:

Wat is een normale tijdsduur om de tegenpartij de kans te geven om de vraagstelling aan expert aan te vullen/ te veranderen of voor akkoord te verklaren zodat er eindelijk een vervolg kan plaats vinden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Har45 schreef:Goedendag,

In mijn letselschade zaak heeft de tegenpartij in oktober 2012 schuld erkend, echter nu moet er een medische expertise gaan plaats vinden.
Mijn Letselschade advocaat heeft begin maart 2013 een brief met concept vraagstelling verzonden naar tegenpartij, en vanaf die tijd is het stilte alom.
Op mijn vraag hoelang het allemaal nog gaat duren eer er bericht komt van de tegenpartij, wordt geantwoord : "ik zal hen wel rappelleren, meer kan ik helaas niet doen want wij zijn afhankelijk van de tegenpartij".

Mijn vraag:

Wat is een normale tijdsduur om de tegenpartij de kans te geven om de vraagstelling aan expert aan te vullen/ te veranderen of voor akkoord te verklaren zodat er eindelijk een vervolg kan plaats vinden.
Geen idee wat het tijdsduur daar voor is maar het is nu al meer dan een jaar geleden. :shock:
Ik had binnen een maand een afspraak staan voor een medische expertise, de tegenpartij heeft er niets aan om dat tegen te houden of om welke reden dan ook.

Vind het maar raar dat je letselschade advocaat hiermee akkoord gaat dat het al meer dan
1 jaar duurt.

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door harley68 »

Dit duurt inderdaad wel erg lang is en onacceptabel. Met letsel duurt het allemaal wat langer soms maar dit slaat nergens op. Eigenlijk is de vraagstelling de meest simpele stap en krijg je het getouwtrek over de redelijkheid van het rapport straks ook nog.

Ik zou je advocaat echt aansporen nu actie te ondernemen. Zijn voldoende wegen om wat druk uit te oefenen.

Succes

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door tenormin »

Ja, letselschade procedure kan zich zelfs jaren voortslepen. 't Ligt uiteraard ook aan de ernst van de medische kant. Tegenpartij zal traineren (meestal). Mijn letsel, redelijk simpel, maar met "wie gaat er het werk en daaraan hangende kosten betalen" plus het smartengeld heeft ruim 3 jaar geduurd. Neem aan dat u zelf wel één en ander hebt gelezen over dit soort zaken via Google.
http://www.nl.wikipedia.org/wiki/Letselschade

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door Har45 »

Chocomelk:

Dank voor je antwoord gerekend vanaf oktober 2012 tot mei 2013 is 7 maanden.
Van maart 2013 ( versturen brief voorstel expert en vragenlijst) tot mei 2013 is 2 maanden


Harley68:

Evenzo dank. Er zou mijn inziens in principe geen getouwtrek meer kunnen plaats vinden zodra de expertise is verricht en het rapport gereed is.
Immers als beide partijen met elkaar de expert hebben kunnen kiezen en van elkaar weten welke vragen beantwoord dienen te worden, dan heeft het rapport een grotere bewijskracht dan wanneer ik op eigen houtje tot inschakeling van een (bevriende) expert over zou gaan.

Tenormin:
Dank. Vanaf 2009 ben ik bezig om de aansprakelijkheid erkend te krijgen wat dus in oktober 2012 eindelijk gelukt is. Nu de schadeafhandeling opgestart is blijk dat ook dan de tegenpartij alles doet om de zaak te vertragen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door tenormin »

Tenormin:
Dank. Vanaf 2009 ben ik bezig om de aansprakelijkheid erkend te krijgen wat dus in oktober 2012 eindelijk gelukt is. Nu de schadeafhandeling opgestart is blijk dat ook dan de tegenpartij alles doet om de zaak te vertragen.
Ja, dat bedoelde ik ook met traineren: maar als je een goed letselschade adviseur hebt trek je (al duurt het lang) uiteindelijk aan het langste eind. Maar moet toegeven dat het lang heeft geduurd vóór het erkend werd. Nu maar, samen met hulp, een lange adem hebben, hoe waardeloos ook. Dat telkens voor medische "raden" moeten verschijnen (opgeroepen door tegenpartij) vergt inderdaad uithoudingsvermogen. Veel sterkte daarin.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Sorry Har, ik heb verkeerd gelezen ik las namelijk maart 2012. :oops:

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door pit50 »

In het algemeen is een normale termijn van reactie vier weken. Verzekeraars hebben vrijwel allemaal bewaking op de reactietermijnen. Toch lukt het niet altijd om zo'n termijn te halen.
Bij een expertise is het vaak zo dat overleg plaats vindt tussen de schadebehandelaar en de medisch adviseur. Zowel de schadebehandelaar als de medisch adviseur heeft een hoopje werk en soms een achterstand, daardoor ontstaat vaak vertraging.

Het is overigens heel eenvoudig om bij de rechter een deskundigenbericht aan te vragen, maar ja, ook die rechtes doen er vaak veel langer over dan vier weken (en dat is echt niet omdat de rechters de boel traineren....)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door tenormin »

@pit50, nee, natuurlijk traineren de rechters dit niet: de verzekeringsmaatschappijen onderling hebben er een hobby van gemaakt alles zo veel mogelijk te rekken. Niets nieuws onder de zon. Hoe meer letsel (of dood door schuld) hoe langer men het rekt. Een gebroken arm of been word sneller vergoed, dat is een ding dat zeker is.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door Har45 »

Pit50 Ook jij dank voor de genomen moeite.
Een 4 weken termijn leek mij ook aannemelijk.
De brief van mijn letselschade advocaat met voorstel van de te kiezen expert en de vragenlijst voor deze expert is inmiddels ruim 2 maanden bij tegenpartij in bezit.
Blijkbaar heeft mijn letselschade advocaat geen bewaaktermijn en moest ik hem dus na 2 maanden helpen herinneren om een rappel te sturen.

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door pit50 »

@tenormin...
je miste mijn bedoeling. Verzekeraars reageren wel eens niet binnen vier weken en hoe lastiger de zaak, hoe vaker ze zo'n termijn zullen missen. Dat doen ze niet om te traineren, maar gewoon omdat ze het te druk hebben...da's niet goed, maar wel een feit.

dat geldt dus ook voor rechters (en ook voor belangenbehartigers) Soms hebben ze het te druk en dan duurt het (te) lang voordat ze reageren. Het is een soort van mode om dat traineren te noemen.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door Har45 »


Bericht door pit50 » 07 mei 2013 16:26
@tenormin...
je miste mijn bedoeling. Verzekeraars reageren wel eens niet binnen vier weken en hoe lastiger de zaak, hoe vaker ze zo'n termijn zullen missen. Dat doen ze niet om te traineren, maar gewoon omdat ze het te druk hebben...da's niet goed, maar wel een feit.

dat geldt dus ook voor rechters (en ook voor belangenbehartigers) Soms hebben ze het te druk en dan duurt het (te) lang voordat ze reageren. Het is een soort van mode om dat traineren te noemen.
Pit50
Ik reageer toch even ondanks dat je reactie tegen tenorim is......
Feit is dat al hebben de verzekeringsmaatschappijen nog zo een grote werkdruk, dat de belangbehartiger van het slachtoffer minimaal het slachtoffer kan informeren over een langere tijdsduur.
Op die manier zal menig slachtoffer een beter begrip kunnen opbrengen mocht het wat langer duren allemaal.
Als men totaal niets van zich laat horen, en de belangbehartiger laat ook soms weken op zich wachten met het antwoorden van vragen...dan is het begrijpelijk dat het slachtoffer het beziet alsof men de zaak aan het traineren is
Daarnaast voor 230 euries per uur excl BTW en kantoorkosten mag er best doorgewerkt worden. :lol:

neomi
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:42

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door neomi »

goedeavond

Ik wist niet dat dit soort dingen er waren om er open over te kunnen spreken helaas heb ik dit ook ervaren.
Althans mijn dochtertje van nu inmiddels 8 maar kreeg letsel schade op haar derde door middel van keel en neusamandelen verwijderen.
daarbij hebben ze mijn dochtertje veel te lang laten bloeden en wat een simpele ingreep had moeten kunnen zijn werd zij die bewuste dag aan de beademinging naar het Wilhelmina kinder ziekenhuis gebracht om op een kinder ic terug te kunnen waar bij het wkz er achter kwam dat ze 300 ml bloed had verloren en voor een meisje van net 3 is dat behoorlijk wat terwijl het eerdere ziekenhuis zij het zijn maar nabloedingen maar na paar maanden in het ziekehuis legen te hebben en zo ongeveer 12 keer onder narcoseses geweest te zijn en een beenmergpuctie gehad te hebben bleek zij ineens een chronische vorm van ITP te hebben ook wel genoemd als makend van misvormde bloedplaatje wat haar lichaam niet opneemt en zij daardoor hoogere bloedingen krijg of kan krijgen nu 5 jaar later ben ik nog steeds bezig met een zaak tegen het zkh maar helaas ontkennen ze alles maar tot de dag van vandaag is mijn dochtertje helaas nog steeds ziek herkend iemand dit


gr neomi

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door Har45 »

Beste Neomi,

Heel veel sterkte met je dochtertje toegewenst.
Heb je wel een letselschade bureau of advocaat ingeschakeld ?
Succes, en ik hoop dat je spoedig vooruitgang gaat boeken.

neomi
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:42

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door neomi »

beste har

jaa ik ben nu al 4 jaar bezig ik was op zoek naar een goeie advocaat eindelijk heb ik die nu en nu is de medische adviseur het dossier van mijn dochter aan het bekijken.

poppetje1969
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 okt 2008 17:09

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door poppetje1969 »

Men zegt ook zo`n onafhankelijke expertise rapport en eer je wordt opgeroepen,
en eer de tegen partij acoord geeft kan het wel is 3mnd duren,je wordt dan immers gekeurd zomaar gezegd wat je niet meer kan of wat je slechter kan,1 ding zijn we allemaal overuit het is een lange procedure.

Succes!!

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door Har45 »

Eindelijk na ruim 6 maanden zit er weer een beetje schot in de zaak.
23 September 2013 bericht gekregen dat beide partijen het eindelijk eens zijn over de vraagstelling en de te benoemen expert.
De medisch adviseur is nu bezig om contact te leggen met de voorgedragen hoogleraren om te bezien of ze het expertise onderzoek willen verrichten en wie van hen het eerst beschikbaar is.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door Har45 »

Gebed zonder end !

Mijn belangenbehartiger heeft 2 medisch deskundige aangedragen welke accoord waren bevonden door Veduma, echter nu blijkt dat deze deskundige helemaal geen tijd hebben om mijn casus te behandelen.
Vandaag werd ik door mijn belangenbehartiger gebeld met de mededeling dat de experts niet eerder dan ergens in 2014 tijd zouden hebben.
Echter het zou zomaar kunnen dat de experts mijn casus helemaal niet willen behandelen.

De medische adviseur van mijn belangenbehartiger zou geen andere experts meer weten, en de optie welke mij voor werd gehouden is om alsnog maar gebruik te maken van de medische experts welke door Veduma zijn voorgedragen.
Dit is voor mij geen optie omdat beide experts onderleiding werken van iemand welke in loondienst is van Veduma.
Kortom is er een patstelling ontstaan

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door Har45 »

November 2013 bericht gekregen via mijn letselschade advocaat dat ook de derde (onpartijdige) medisch deskundige mijn casus niet in behandeling wil nemen.
Kortom schuld is erkent maar daar is alles mee gezegd.
De hele zaak lig nu al dik een jaar stil omdat er eerst een expertise onderzoek moet komen.
De tegenpartij ( defensie) zal het allemaal een worst zijn hoelang deze zaak gaat duren. (zorgplicht ??? )

Omdat ik ruim niet tevreden was over de werkzaamheden welke mijn letselschade advocaat verrichte heb ik half december 2013 besloten om over te stappen naar inmiddels mijn derde belangbehartiger, in de hoop dat deze wel vooruitgang zal gaan boeken.

tmcholland
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2014 11:13

Re: Medische Expertise

Ongelezen bericht door tmcholland »

Bij mij heeft de medische expertise inmiddels plaats gevonden. Na 6 jaar!!! Dit is december 2012 gebeurd en tot op de dag van vandaag zit ik nog steeds op het rapport te wachten! Dit is toch niet normaal!! Duurt dat altijd zo lang? Iemand ervaring ermee?
Ik ben denk ik echt het geval van "de wet van Murphy"! Alles wat maar mis kan gaan gaat ook mis! het duurde een eeuwigheid voordat ze iemand hadden gevonden die beide partijen ok vonden om de expertise te laten uitvoeren en het schijnt dat ze pas sinds afgelopen november alle dossiers compleet hadden.
Is er ergens nog een instelling/organisatie o.i.d. waar ik me kan melden of een klacht kan indienen om dit proces te voorspoedige. Ik wil het na al die jaren nu wel eens afgesloten hebben.
Dank u alvast voor de reacties.

Gesloten