LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door moederslink »

Pas nog op tv een reportage over de vele daklozen geweest.
Er zijn er echt véél hoor.
Er zijn simpelweg te weinig opvangplekken en díe er zijn , daar moeten ze .smorgens om 0900u weg zijn en mogen pas weer .savonds binnenkomen. Dat is ook zo.n inhumane regel🤨 .

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar daar zijn sommige gemeenten ook mee bezig om dat aan te passen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Nou, zoals Reggie al zegt...Nederland heeft een zorgplicht dus waarom deze problemen dan nog?
Ik had 15 jaar geleden al problemen met deze zorgplicht, niemand keek naar mij om terwijl ik toch verzekerd was.....maar net even niet goed genoeg.
Kon alles opeten en alles verkopen totdat ik letterlijk en figuurlijk gebroken was, zelfs leger des Heils raap je dan niet meer op.

Minder, minder ....Ok gaan we regelen en dat heb ik nu ook, maar wel mijn vrijheid om te leven. Straks als ik AOW krijg met luttel pensioen bijdrage, ga ik er nog eens 500 euro er op achter uit.

Ga ik hier janken op het forum, nou mij niet gezien en waarom? wie gaat mij helpen? Ik dop mijn eigen boontjes en vang mijn eigen vis, pak water uit de bergen en aardappelen uit de moestuin. Gezond blijven is mijn grootste zorg voor mijn gezin, en geld...jaaaaa dat hebben we ook nodig helaas.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na ongeval 2014 geen inkomen en overal lenen?

Dat is meer dan 5 jaren ellende en nog steeds ziek?
Ik denk dat dit voor ons te complex is en te weinig goede info bevat, ga langs bij gemeente en sta je daar nog ingeschreven of hebben ze je wegens geen adres al verwijderd?

Dan moeten ze dat herstellen, want na zoveel jaren is alleen de laatste Gemeente nog een Loket waar je kunt vragen wat te doen.

DWessel
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2020 14:45

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door DWessel »

Kolibrie schreef:
24 jan 2020 10:59
Zoek een goede letselschade advocaat.
Vele zitten in het complot! Vandaag werdt me verteld! Jouw advocaat heeft gezorgd dat je dakloos bent! Ja en dat is waar! Hij heeft bij de rechter geen sancties laten opleggen ik heb alleen maar gehuild en gehuild. Kan me bij de onmenselijkheid geen verbinding vinden voor iets wat ik note benen betaal dat alle leed, verdriet en ellende hoort te besparen.

DWessel
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2020 14:45

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door DWessel »

Komkommertijd schreef:
24 jan 2020 14:01
ZZPer lopen dit risico, dakloos dus geen bijstand mogelijk....

Zorg voor woning of inschrijving bij een van beide ouders.
En nu 2 jaren later, Alcomobilist is een ramp, verzekeraar hoorde uit te betalen maar probeerde er onderuit te komen!

Vraag de gemeentelijke Sociale dienst eens om hulp en meld je bij daklozen opvang, die helpen je dan wel...
Weten goed de weg, en de pijn, in koude bus is dat alleen maar erger.
Via daklozen opvang en bus elders wegzetten lijkt me eerste goede stap.

Warm en droog zitten en goede letselschade advocaat zoeken.
Komkommertijd ik had eerdere goede reacties gelezen van je is er een mogenlijkheid dat we kunnen klankborden of dat je me de goede richting op begeleid. Het is hier zo een chaos ik heb zoveel moeite met alles op een rijtje te zetten.

Ik ga maandag proberen contact op te nemen met gemeentelijke Sociale dienst, moet zoveel nog doen.

Ik dopte altijd mijn eigen boontjes, heb nog nooit hulp gehad. Maar nu.... nu red ik het echt niet meer alleen. Ik kan niet meer voor mijn eigen centen zorgen, zeker voorloppig niet en zeker niet zonder aangepast werk. De pijn nu op dit moment in mijn schouders is zo afleidend dus als ik braaskalk. :oops: :oops: :oops:


De instantie die ik me hele leven betaalde om me te helpen, doet alles om mijn problemen zo groot mogenlijk te maken dat ik of spring of gewoon een peperemuntje aanneem om van ze af te zijn en daarna..... wie komt me helpen met alle dingen die zoveel pijn doen nu.

Heb een afspraak bij de rechter! en ze hebben het hele rechtssysteem gewoon gelupt.
Goede letselschade advocaat. Volgens mijn onderzoek zitten ze allemaal in het complot.

DWessel
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2020 14:45

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door DWessel »

Ik wil beginnen met dankjulliewel alvast voor jullie vele reacties als ik wist dat dit de beste weg was had ik niet zoveel afwijzingen gehad van instanties,

Ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.
Ook heb ik geen ervaring met instanties en maak ik me zo een zorgen over hoe ga ik optijd zorgen dat mijn vriendin te eten heeft en hoe zorg ik dat de bewijzen zo snel mogelijk bij mijn advocaat komen.

Er zijn zoveel hokjes heb al 20 instanties gebeld en dan zeggen ze weer sorry dat doen wij niet, slachtoffer hulp wees me ook de deur! Wanneer gaan ze zich nouw eens wat multifunctionele opstellen.

Ik ga morgen of maandag het allemaal proberen te lezen. Ik moet ff een stapje terug doen nu. Ik heb op dit moment zoveel pijn dat ik nauwelijks me nog kan concentreren en de tekst beweegt. Het is elke dag :( elke dag eerst proberen de pijn en vermoeidheid te bestrijden dan heb ik soms mzzl kan ik weer wat proberen te doen en dan nu.... boem....

NOGMAALS
Dankjulliewel, we gaan proberen dit op te lossen! Samen zijn we sterk!
Ik ga alles lezen en proberen op te schrijven zodra ik kan. Ik hoop op reacties zoals Komkommertijd die bijvoorbeeld uit ervaring weet waar ik heen moet, want ik ben een losgeslagen projectiel. Jeetje...... wat zijn er veel afdelingen en niemand loopt een tandje meer vandaag met de overheid gebelt en die verwees me naar een maatschappelijke werker.

Mijn werk uren zijn enorm gedaald :( en ik weet dat als ik nu door ga dat ik 4 dagen bezig ben met het oplossen van de weer gemaakte problemen.

Alvast super bedankt. Ik was maar een clown! (deed wel meer dan dat hahaha)

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

vraag 1 is natuurlijk waarom die vriendin ook niet aan het werk is...
vraag 2 wat is er wel met het geld gebeurt van de uitkering? Er is betaald, echt wel.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een Advocaat vaak voor verzekeraars werkte, kan het bij een rechtbank fout gaan hierdoor.
Zomaar iemand nemen, vaak heb je geen keuze zonder goede verzekeraar.

Achmea? Een grote verzekeraar, en kans dat slachtoffer en dader bij dezelfde zaten, dus niet optimaal steunen is goed voor hun aandeelhouders, geen enkel bewijs voor helaas, maar wel sterke vermoedens.

VGZ/Unive zijn kleinere uit Plaatselijke Onderlinge ontstaan en ben ik meer tevreden over.
Daar gaat ook wel eens iets fout, maar de kans dat beide daar zitten en ze proberen zo min mogelijk te doen is kleiner.
Helaas, Was U als ZZPer wel voldoende verzekerd en waar?

2014, en vriendin nu 23? Dus als vanaf haar 18e of eerder bij jou, als ze gaat werken is dat ook geen hoog loon na zolang samenwonen en niets doen....

Kampeerauto, die is koud en de beschreven ziekte, spierpijn kan hierdoor komen, als het in de zomer beter werd... zoek ergens bij familie of vrienden een huis, en als er geen Warm ligbad is, tegen radiator aan zitten met dikke trui aan en de warmte zou wel eens
meer kunnen helpen dan welk dokter dan ook, koste niets en ik heb mijn radiator ook als knuffelmuur voor rugklachten en met warmte werkt dat goed, een Warme douche is duurder in gebruik als je daar een half uur onder moet.


En vraag of je nog ingeschreven staat, vermoedelijk niet meer en dan is eerst een adres regelen, eventueel in makkelijker en behulpzame gemeente ook mogelijk.... Neem wel alle stukken mee, bij ontbrekende stukken is voor een hulpverlener het ook moeilijk en dan kunnen er ook fouten ontstaan, vooral die rechtbank uitspraak... en ook het ongeval, hoe meer ze weten, des te meer ze kunnen en als je word doorgestuurd, dat mag, als ze een collega hebben die beter is in bepaalde zaken of reeds ervaring heeft.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door BL2 »

Stofzuiger, heb jij ook wel eens in een camper gewoond als dakloze ?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

BL2 schreef:
25 jan 2020 14:04
Stofzuiger, heb jij ook wel eens in een camper gewoond als dakloze ?
Nee, wel een Cabrio in de garage, dus ga ik wel eens in de zomer als Dakloze een dagje rijden!

DWessel
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2020 14:45

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door DWessel »

moederslink schreef:
24 jan 2020 13:39
Vanaf 2014 hebben wij al geen inkomen en na me huis verkoop in 2017 zijn we dakloos! (...)
Waarom hadden jullie al geen inkomsten meer vanaf 2014 ?
enz.
Ik heb heel veel vragen bij dit topic....
[/quote]

WIJ ZITTEN HIER MIDDEN IN! En helaas voor ons! Dit is echt zo "Gelukkig ben ik geloofwaardig heel sterk dankzij Radar :D
HIERBIJ DOCUMENTATIES VAN RADAR (we staan machteloos tegen zo een grote instelling die iedereen kan opkopen)
https://radar.avrotros.nl/tag/letselschade/ (ze lichten de boel op en iedereen behalve slachtoffer wint er iets aan)

6 jaar nog steeds niets vergoed gekregen Giropractie koste geloof voor 20 minuten € 60,- en dan was ik met me vriendin 120 en dan geen vergoeding..... geen mogenlijkheden maar wel financiële problemen. Ik snap dat er vragen zijn. Gelukkig ben ik op dit forum omdat ik vragen heb hahaha. Maar evengoed.

Verzekeraars schenden consequent eigen letselschade-gedragscode
ONDERZOEK RADAR gedragscode Behandeling Letelschade in de praktijkhttps://radar.avrotros.nl/fileadmin/user_upload/Gedragscode_in_de_praktijk.pdf?fbclid=IwAR2XW5S483GpNHuZbnz0AfSHb0gVJjiVshSb7777siL-8lxqxh9iY4C-FG0


(Ik hoopte een UPDATE toe tevoegen aan me forum maar dat lukt niet :( Ik schrijf onder dit bericht even een UPDATE!!!

KORTE BEELDSCHETS:
IK snap dat er heel veel vragen zijn. 2014 dacht ik alles komt goed want ik ben verzekerd! Toch.....
De wereld van de verzekering is ontvangen vertrouwen wekken met meteen schuld erkennen en maar daarna laat die ze ware aard zien! JE advocaat rekent € 230 per uur en jij bent dakloos en moet naar de voedselbank.
Je wilt van de pijn af, en daar heb je alles voor over.... Maar alles kost geld. We hadden een beetej baat bij CBD olie $$$

Ik schets hieronder zo kort mogelijk hoe soms een week voor ons eruit ziet.

Ik heb in 6 jaar € 4,560 aan eigen risico moeten betalen, reiskosten maanden lang 3 tot 4x per week revalidatie.
Alles medisch kost geld en niet alles valt in de zorgverzekering! Zelf pijnbestrijdings materialen caratane € 40,- masasge stoel +/- € 130 tot € 250 maar moet ik dat betalen of die dronken dombo?
Ik vraag ook om in de ruimste zin te bedenken, wat u zou doen als u elke dag pijn heeft en 1x per week gemiddeld de allerergste pijn heeft die u ooit gevoeld heeft (hoop dat dit een beetje een schets geeft en dan nog wonen in een camper en iedere instelling wijst naar mekaar en ze zitten vast in hokjes)


Ik heb een zwaar autoongeluk gehad als ZZper, in Mei 2014 Stopte door de pijn van de Whiplash dus mijn inkomen! Ik moest klanten afzeggen en miste alleen al van die avond € 1,500 inkomen en had 13.000 schade aan materialen, me bedrijf kreeg door het moeten stop zetten een dikke 30.000 euroo schade aan materiale. Ik maakte als designer van mijn reclamebureau mijn eigen reclame waar ik zeker een ton aan geld in gestoken heb.

Ik verloor bij het ongeluk niet alleen dat inkomen van mij maar ook dat van mijn vriendin.
Door haar continue gezeur over de pijn en huilbuien werdt haar contract niet verlengt (waardoor ze ook van haar school af moest, die eerder wel geheel toegezegt was). Zelfs als ik geen pijn had zou zonder materiele schade mijn bedrijf ten onder gaan.
Helaas wilde ik wel, maar nam de pijn de overhand en moest ook me baan stopzetten. (ik was workaholic en nu.... is het enkeld nog een droom.... wat vond ik bezig zijn leuk :( Ik ging niet op vakantie.... Ik vond werken veel te leuk. :( en heb nu niets meer.... behalve pijn en veel verdriet.

Tegen de verzekering melde ik dat ik geen geld wilde maar een oplossing voor mijn pijn! (zoals hierboven omschreven, kan ik me voorstellen dat jullie dat ook liever hebben). Wat moet je met geld, als je het niet kan uitgeven omdat alles wat je doet pijn doet.
Als ik aan pijn bestrijding wat wil doen en fysio 4 jaar geprobeerd heb. Weet je dat je de volle mep moet betalen en dan ben je zo door de centen heen. Ze wilde hier geen steun voor bieden! Tegenovergestelde zelfs! Hun antwoord was 7 maanden lang de allergrootste financiele problemen, door niet hun verantwoordelijkheid te nemen waarvoor ik verzekerd ben in de hoop dat ik me zou laten bekopen.

Wat ik toen nog niet wist en de verzekering wel! JE KOMT HIER NOOIT MEER VANAF! Elke dag pijn en heb nu zo een saai leven. Als je wat leuks doet lig je de dag erna helemaal kapot in bed en heb je veel spijt van wat leuks doen. (we durven ook niet vele meer, wil al jaren naar de klimmuur en weer een keer gaan karten en lasergame. behalve dat we niet het geld meer hebben. (10.000 pm naar 0) is wel ff een sprongetje teveel

WHIPLASH bestaat er zijn veel publicaties! en ***** wat doet het een zeer.

DWessel
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2020 14:45

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door DWessel »

UPDATE (MODERATOR) kun je dit onder mijn bericht plaatsen? voor een ieder die hulp nodig heeft omtrend ditzelfde probleem.
B

UPDATE! "KAT IN HET NOUW MAAKT RARE SPRONGEN:
- Ik ben alle kanten aan het opspringen, kon dit weekend niet meer (dus excusses voor de late reactie!)
WEL!!!!
- Ik heb contact gehad met Mike de groot van stichting-adviespunt-letselschadeslachtoffers (oef.... zoveel mensen zijn de klos :'(
Hij heeft zaterdag nog een mail voor me naar de gemeente gestuurd!

BELANGRIJKE MEDEDELING!
Mochten jullie zien dat nog meer mensen zich melden met gevecht tegen een verzekering!
Zouden jullie dan deze link willen geven voor een aanmelding laat ze het liefst zo gedetaileerd mogenlijk het omschrijven en eventueel
kan er hulp of begeleiding geboden worden (ik ga proberen af en toe te vrijwilligen)!

https://www.adviespuntletselschadeslach ... NTYLta7tAI

ME OUDERS (buiten de lening die ik nu al heb bij ze! Gaan me ouders gaan ons financieel even opvangen en ze gaan ons helpen aan een uitkering tot we weer bij de rechter staan. Me hele familie gaat mee naar de rechtbank. Kreeg zaterdag geloof ik een getuigenverklaring van me moeder. probeer het dan maar droog te houden haar vrolijke zonnekindje die altijd klaar stond voor anderen en jaren lang vrijwilliger was bij de brandweer zag ze bij een plotseling bezoek van de pijn huilend op de grond liggen. Ik was zo ambiteus. cum laude geslaagt op school en haalde altijd hoge cijfers en kan nu niet eens winnen van me eigen lichaam en dat is zo raar. Ik bepaal toch of mijn lichaam zegt dat ik pijn heb :(

PROBLEEM DAKLOZE UITKERING: Wij willen niet meer in Zaandam zijn..... zoveel pijn, zoveel verdriet en daar met de camper slapen vind ik echt veel te eng (jullie zijn bang voor de Zaandamse treiter vlogger ;) Zeker nog niet in Zaandam geweest hahaha.
(wat komkomertijd heel mooi zegt! We moeten droog gaan zitten!)

- Als kers op de taart. Viel mijn vriendin ook nog eens (flauw) dit weekend toen ze uit bed ging om een slok water te drinken. Ik hooorde een raar geluid.....
Zondag 05.00 man....... o man..... Ze haalde geen adem.... Lang leve mijn ervaring bij de vrijwillige brandweer.... en gelukkig was een vriendin van haar bij ons.... We belde net 112 toen begon ze weer te gorgellen... toen ik net haar hartslag ging meten. Bellen regelen en dokters bezoeken. Je zou denken met deze stress een hoge bloeddruk.... Was een lage :D misschien door de te hoge daarvoor :D Zal niet verder in details treden!
But just one day of my life. Vandaag verteld ze me dat ze niet meer wil leven.... (we gaan het oplossen! Overheid neemt na 6 jaar het zelf gedaan te hebben maar eens wat verantwoordelijkheid! Ze moet nog even volhouden... ik ben met hulp bezig ;)

Maar ben met veel pijn aan alle koortjes aan het trekken maar heb nog steeds geen prijs gewonnen! Heb de SP gemaild, instellingen echt vanalles.
Heb vandaag op advies van komkommertijd maatschappelijke Sociale dienst gebelt! En daar gaan we weer!
- jaah een moeilijk verhaal, want je zit precies tussen de gemeente en verzekering in. Gemeente zegt! > Verzekering betaal jij maar. Verzekering zegt daar zijn wij niet voor (al moeten ze het wel terug betalen aan de gemeente en ons loonderf betalen)
En ze hadden een afspraak gemaakt bij de rechter :( Wouwwww.... hoe kan dit in Nederland.... Waarom krijgen ze geen gevangenis straf of enorme sommaties!

Ps.... sorry mocht ik niet op iedereen kunnen reageren. Ik had niet verwacht dat ik zoveel lieve mensen zou krijgen die zich om mij bekommerde na 6 jaar van het kastje naar de muur :D :D :D

Doet me goed! (blijft moeilijk niet iedereen begrijpt evengoed het verhaal, mede doordat ik niet meer zo goed kan uitleggen) Verschuil me achter me een jaar eerder afgestudeerd zijn en cum laude slagen voor account media managent. :lol:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een verhaal... het maakt goed duidelijk hoe één klein moment je hele prima leven volledig op de kop kan zetten. Voor iedereen goed om dat te beseffen...
dylanwempe schreef:
24 jan 2020 21:03
Komkommertijd ik had eerdere goede reacties gelezen van je is er een mogenlijkheid dat we kunnen klankborden of dat je me de goede richting op begeleid. Het is hier zo een chaos ik heb zoveel moeite met alles op een rijtje te zetten.
Een goedbedoelde waarschuwing: het is top dat je iets hebt aan de adviezen van Komkommertijd. Maak daar vooral gebruik van. Maar staar je daar niet blind op, want voor je het weet heb je een nieuwe chaos :wink: Zoek vooral hulp bij professionals en vrienden/ familie.
dylanwempe schreef:
24 jan 2020 21:19
Ook heb ik geen ervaring met instanties en maak ik me zo een zorgen over hoe ga ik optijd zorgen dat mijn vriendin te eten heeft en hoe zorg ik dat de bewijzen zo snel mogelijk bij mijn advocaat komen.
Toch even, misschien heb ik eroverheen gelezen: wat doet je advocaat nu precies voor je? Kan hij je niet aan de juiste instanties helpen?
dylanwempe schreef:
28 jan 2020 00:10
ME OUDERS (buiten de lening die ik nu al heb bij ze! Gaan me ouders gaan ons financieel even opvangen en ze gaan ons helpen aan een uitkering tot we weer bij de rechter staan.
Dit is top! Zij kennen jou, zijn op jou betrokken en kunnen je steunen en helpen. Ik hoop dat er weer wat licht voor je aan de horizon komt.

Sterkte!!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door moederslink »

Deze situatie waarin jij en je vriendin zitten is echt wel buitengewoon schrijnend en dat nu al jaren lang.
Het is voor iedereen lastig voor te stellen en ik vraag mij af hoe het zover heeft kunnen komen.
Wat doet je advocaat, wat doet die beste man? En hoe wordt hij betaald?
Misschien moet je de Media ook inschakelen, de plaatselijke krant, een landelijk dagblad etc .
De sociale dienst? Benader daar een hoge pief, een casemanager die er in wil duiken.
Fijn dat je ouders je willen helpen natuurlijk maar dat zal ook niet oneindig zijn denk ik.
En wat de pijn betreft : worden jullie wel gezien door een arts?
Ik wens jullie hoe dan ook veel sterkte, moed en kracht. Geef niet op!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010442264488

Hier een straat advocaat, misschien weet deze waar je nog hulp kan vinden . Misschien zit er ook eentje in je woonplaats/

Ivo.w
Berichten: 1743
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Je schrijft dat er een uitspraak is van de rechter. Wie was de tegenpartij? Wat is er precies uitgesproken?

Indien het vonnis omvat dat jij/jullie een schadevergoeding zouden krijgen, dan kun je een met het vonnis in de hand een deurwaarder inschakelen. Die kan bij de tegenpartij het geld vorderen en zo nodig beslag leggen op bezittingen en inkomsten van de tegenpartij. Als de deurwaarder een beetje succes heeft (door bijvoorbeeld via inkomensbeslag bij de tegenpartij) dan komt er bij jullie meer geld binnen. En dat verlicht dan in elk geval jullie financiële zorgen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nog steeds dakloos na afspraak bij rechter 1,5 jaar geleden!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Tegenpartij; Dronken Alcomobilist!

Daar is meestal weinig te verhalen, alleen zijn verplichte WA verzekeraar helaas.

Met eigen bedrijf is rechtsbijstand nodig maar zonder inkomen kun je die vaak niet meer betalen.
Naast jou voertuig is letselschade erg lastig te claimen, net als verlies inkomen.

De gemeente moet jou helpen, niet betalen... dat mag de verzekeraar doen, en als de Jurist van de gemeente met verzekeraar gaat bellen, die WA verzekeraar moet dit vergoeden.

Maar welke verzekeraar had tegenpartij en jij zelf?
Als dat dezelfde is, zoals bij de Achmea groep met vele merken vaker voor komt word dat lastige klus.

De verzekeraar van Alco Mobilist moest betalen maar zal vertragen en ontkennen helaas.
Daar is goede letselschade advocaat voor nodig en denk dat het daar ook fout ging.

Helaas zijn vele ZZPers matig verzekerd en stopte alles in nog jonge bedrijf en gaan daardoor kapot helaas.

Gesloten