LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, daar hoeft niet op gewacht te worden. Maar voordat er bij wiplash iets uitgekeerd gaat worden, gaat daar echt een flinke tijd overheen.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door 16again »

Het duurt helemaal lang als de verzekeraar zich verschuilt achter verklaring van veroorzaker (auto voor me remde onnodig bij groen licht) , zonder dit te controleren aan de hand van getuigenverklaringen

Standaard is het beleid van verzekeringen om bij grote schades de boel te traineren, en te proberen schade slechts deels te vergoeden.
Zembla: Verzekerd van ellende
https://www.youtube.com/watch?v=juUM-OvOosA

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Berteman »

16again schreef:
14 okt 2018 23:53
Standaard is het beleid van verzekeringen om bij grote schades de boel te traineren, en te proberen schade slechts deels te vergoeden.
Die indruk heb ik ook.

Bij de verzekeringsmaatschappij waarvan de naam begint en eindigt met een A, had ik een (collectieve) ongevallenverzekering.

En helaas: in maart 2010 werd ik, komende van mijn werk op weg naar huis, door een appende automobilist van mijn fiets afgereden. Het enige wat ik me van het ongeluk herinner is een enorme optater, een achterwaartse salto en BAM! Met een klap belandde ik met m'n hoofd vol op het asfalt.

Na een ziekenhuisopname van bijna drie weken (waarvan vier dagen in coma) en een langdurige revalidatieperiode, weer voorzichtig aan het werk. Voltijds werken ging niet meer en werd voor 45-55 procent arbeidsongeschikt verklaard.

Na het indienen van de claim kwam er verzoek om 'informatie'. De gevraagde informatie - drie ordners - (aangetekend) verstuurd en na de ontvangstbevestiging bleef het stil. Ijzig stil. Bij navraag van de voortgang, waren - volgens A....a de gevraagde stukken niet ontvangen, wel ontvangen maar zoekgeraakt, in het verkeerde dossier gescand, de kopieën te licht waardoor de scans niet leesbaar waren, het 'dossier' zoek, het electronische dossier 'corrupt'. Alles ging fout.

De rechtsbijstandsverzekering, die toen ook bij A....a liep, lukte het ook niet enige voortgang te bereiken. Na een overstap naar een goedkopere rechtsbijstandsverzekering, die de verzekeraar A....a met een juridische procedure dreigde, bleek wonder boven wonder, het dossier niet zoek of corrupt en tien dagen na interventie van de rechtsbijstandsverzekering, was de zaak beklonken: heeft al met al maar vijf jaar (!) geduurd!

En ja, ondanks alles houdt A....a je graag vast. Drie dagen nadat de schadevergoeding was betaald een telefoontje: of ik interesse had in één van de financiële producten 'om optimaal rendiment uit de schadevergoeding te behalen'. Je moet maar durven.

Gesloten