LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Radar »

Renate Scholten raakt op 6 juli betrokken bij een auto-ongeluk in Helmond. Zij remt af voor een oranje licht en dat ziet de bestuurder achter haar niet. Die knalt met zijn bestelbus op de auto van Renate, waardoor Renate met een whiplash in het ziekenhuis belandt.

De schade-uitkering van Nationale-Nederlanden laat op zich wachten. Fons gaat eens even bellen met de verzekeraar.

Maandag 8 oktober in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

evonblas
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2017 14:52

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door evonblas »

Mijn ervaring ook :
" 🎼 Nationale Nederlanden,
wat er ook gebeurt, "
ze keren nooit uit !!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door BreejKC »

Die enorme gebouwen in de centra van Rotterdam en Den Haag moeten natuurlijk wel ergens van betaald worden. En dan vergeet je even dat je verzekerde klanten hebt, of er gewoon aan gedupeerden van jou verzekerde klanten soms eerlijk uitgekeerd moet worden, als u begrijpt wat ik bedoel. Misschien moet een groot deel van die verzekerde klanten maar eens ergens ander hun 'heil' zoeken, nu je ziet hoe NN werkelijk met hun 'gewaardeerde' klanten omgaat. Er was hier recent nog een Topic over NN waar NN ook weer niet zo netjes met hun 'gewaardeerde' klant (al 19 jaar) is omgegaan. Wellicht dat beide gebouwen dan plotseling te koop aangeboden worden.

Eén ding vond ik in de uitzending nogal opvallend. NN suggereerde dat ze de getuige in het voordeel van de benadeelde partij niet telefonisch konden benaderen. Telefonisch niet konden benaderen? Er lag toch een getuigenverklaring zwart-op-wit? Was dat niet genoeg? Wat waren ze daar bij NN met die getuige van plan? Die getuige opbellen om een andere verklaring te ontfutselen? Jammer dat de redactie van Radar op dit wat schimmige fenomeen van NN niet nader inging.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door renewouters »

evonblas schreef:
10 okt 2018 14:36
Mijn ervaring ook :
" 🎼 Nationale Nederlanden,
wat er ook gebeurt, "
ze keren nooit uit !!

Helemaal nooit? Knap dat ze dan toch zoveel klanten hebben.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb in de loop der jaren helaas een paar keer schade moeten claimen bij NN. Niet met een auto. Maar werd zonder pardon uitgekeerd.

En denkt u dat andere verzekeraars kleinere panden hebben?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door BreejKC »

@Lady: Bent u ooit wel eens met de trein in Rotterdam gearriveerd? Het donkere hoge pand links van u als u CS uitloopt is niet alleen groot. Het is megalomaan groot. En dan zag ik, omdat die enorme toren in Rotterdam kennelijk nog niet groot genoeg voor NN is, afgelopen maandag op Radar TV dat ze ook nog een enorm pand in Den Haag hebben. Het kan niet op, althans voor zichzelf, bij NN.

Ja, u heeft gelijk. Andere verzekeraars zetelen soms ook in een behoorlijk grote huisvesting. Maar zo enorm als NN zichzelf bedient heeft, dat ben ik bij nog geen enkele andere verzekeraar tegengekomen.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dacht het wel, bijna 70 jaar in Rotterdam gewoond. Pand zegt helemaal niets over de kwaliteit van een verzekeraar.

En misschien verhuren ze wel stiekem onder. :lol:

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door gosewijn »

N.N Het enigste wat ze kunnen zeggen , u bent onder verzekerd , achterstallig onderhoud , oude voorraad , zo kan ik wel even doorgaan . Ga je niet akkoord ,krijg je te horen ,bent u niet akkoord dan krijg u niets . Het is dat het zoveel rommel geeft anders grote bom op laten vallen .

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
10 okt 2018 18:10
N.N Het enigste wat ze kunnen zeggen , u bent onder verzekerd , achterstallig onderhoud , oude voorraad , zo kan ik wel even doorgaan . Ga je niet akkoord ,krijg je te horen ,bent u niet akkoord dan krijg u niets . Het is dat het zoveel rommel geeft anders grote bom op laten vallen .
U bent blijkbaar zakelijk verzekerd omdat u spreekt over “oude voorraad”?

En schade ontstaan of verergerd door achterstallig onderhoud is uiteraard niet gedekt.

Maar als u niet tevreden bent over uw verzekeraar, waarom stapt u dan niet over? Niet dat anderen achterstallig onderhoud dekken.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zucht , lady.

Waar staat dat ik nog verzekerd ben bij NN , ik geef alleen mijn bevindingen door. Wat u schrijft is niet korrekt , want u weet niet wat er is gebeurd. sorrie.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
10 okt 2018 21:42
Zucht , lady.

Waar staat dat ik nog verzekerd ben bij NN , ik geef alleen mijn bevindingen door. Wat u schrijft is niet korrekt , want u weet niet wat er is gebeurd. sorrie.
Ik reageer slechts op wat u schrijft.

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Mk »

BreejKC schreef:
10 okt 2018 17:45
@Lady: Bent u ooit wel eens met de trein in Rotterdam gearriveerd? Het donkere hoge pand links van u als u CS uitloopt is niet alleen groot. Het is megalomaan groot. En dan zag ik, omdat die enorme toren in Rotterdam kennelijk nog niet groot genoeg voor NN is, afgelopen maandag op Radar TV dat ze ook nog een enorm pand in Den Haag hebben. Het kan niet op, althans voor zichzelf, bij NN.

Ja, u heeft gelijk. Andere verzekeraars zetelen soms ook in een behoorlijk grote huisvesting. Maar zo enorm als NN zichzelf bedient heeft, dat ben ik bij nog geen enkele andere verzekeraar tegengekomen.
Dat hoge pand is maar voor de helft bezet door NN, net als dat pand in Den Haag. En dan nog: denk je dat een bedrijf in een zo groot mogelijk pand wil zitten of zouden er gewoon zoveel mensen werken?

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mk schreef:
11 okt 2018 19:50
BreejKC schreef:
10 okt 2018 17:45
@Lady: Bent u ooit wel eens met de trein in Rotterdam gearriveerd? Het donkere hoge pand links van u als u CS uitloopt is niet alleen groot. Het is megalomaan groot. En dan zag ik, omdat die enorme toren in Rotterdam kennelijk nog niet groot genoeg voor NN is, afgelopen maandag op Radar TV dat ze ook nog een enorm pand in Den Haag hebben. Het kan niet op, althans voor zichzelf, bij NN.

Ja, u heeft gelijk. Andere verzekeraars zetelen soms ook in een behoorlijk grote huisvesting. Maar zo enorm als NN zichzelf bedient heeft, dat ben ik bij nog geen enkele andere verzekeraar tegengekomen.
Dat hoge pand is maar voor de helft bezet door NN, net als dat pand in Den Haag. En dan nog: denk je dat een bedrijf in een zo groot mogelijk pand wil zitten of zouden er gewoon zoveel mensen werken?
Typische tendentieuze berichten. Voegt een bericht over panden inhoudelijk ook maar iets toe?

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door BreejKC »

Jawel, volgens mij wel. Als de panden te groot zijn, of te duur worden voor de verzekeraars, dan blijft er weinig geld meer over om hun verzekerden of gedupeerden daarvan, eerlijk uit te keren datgene waar ze aanspraak op kunnen maken. Dat verberg je als groot verzekeraar en bekende naam natuurlijk het liefst. Sommige verzekeraars draaien zich dan in de meest gekke bochten om maar niet te hoeven uitkeren. Dit onderwerp is hiervan volgens mij, en waarschijnlijk veel anderen, zo'n schrijnend voorbeeld daarvan. Anders had het, denk ik, in de grote media niet die aandacht gekregen zoals nu gebeurd is.

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vind het onderwerp nogal meevallen. Een aanrijding op 6 juli, met whiplash als medische schade die in oktober nog niet afgewikkeld is?

Sorry hoor, maar dat is echt niets voor de grote media.

Ern bumperschade kan langer duren als er strijd is over de aansprakelijkheid.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door BreejKC »

Eeeeeehhhh, Lady, u schrijft "niets voor de grote media"? U kijkt geen tv van uw favoriete omroep? Laat Radar tv het maar niet horen, want zij waren het die hier aandacht op tv aan besteedt hebben. En, heel toevallig, heet dat programma: Radar. Waar ken ik die naam toch van, in dit licht bezien? En AVRO/TROS schaar ik toch onder echt onder de grote media. Maar daar mag u natuurlijk anders over denken.

Enne, Lady, kijk nog even helemaal bovenin dit onderwerp en wie de starter hiervan is?

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat weet ik. Compleet opgeklopt item dus. Niet per se voor de eerste keer door Radar.

Mogen de items van Radar niet kritisch bekeken worden soms?

Mijn favoriete omroep? Hoezo?

rayblo
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 apr 2008 09:39

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door rayblo »

Ik wil toch als zakelijke consument iets kwijt, wat mij behoorlijk dwars zit.

Wanneer je een verzekering nodig hebt, dan zit je niet te wachten op uitspraken die niet kloppen. Of het nu direct bij jullie van kantoor komt, of een tussenpersoon die namens jullie handelt. En voor de jaren dat je iets afneemt, hopelijk nooit hoeft te gebruiken, verwacht je een beetje medewerking in plaats van tegenwerking.

Soms zijn situaties dusdanig ernstig of complex dat je niet kan verwachten dat een afnemer wat dan de rechten en plichten zijn. Eigen zouden jullie de instantie die moeten zeggen:

"U heeft al genoeg aan uw hoofd, wij sturen direct iemand langs die met u gaat meekijken waar uw behoeftes liggen!" Dat heeft costumer service!

Op 2 oktober glijdt mijn vrouw weg op een talud, Valt naar beneden, en breekt hierbij haar rug. Maar het enigste wat tot nu bekend is vanuit jullie, is dat zij als inzittende is gedekt, en dat de auto als verloren kan worden beschouwd. Gelukkig is zij nu thuis.

https://www.meerbode.nl/gewond-na-eenzi ... l-op-n201/

Over vervanging van het voertuig word niet gesproken, moet ik als afnemer dan zelf over al achteraan? En als ik de tussenpersoon ZZPNederland te vaak om info vraag dan ben ik lastig, "u heeft vandaag al drie keer gebeld!" Serieus?!

Op aandringen gisteren is een toezegging gedaan dat er een schade expert gaat komen. Maar serieus het weekend mee berekenend, een week later komt dus pas iemand naar de ernst van de situatie kijken.

Als grote speler op de verzekeringsmarkt, adviseer ik het volgende:

Anticipeer eerder op behoeftes van klanten.
Anticipeer eerder op antwoorden van klanten.
Stel een soort van "trauma" groep samen, die wanneer nodig zelfs dezelfde dag kunnen adviseren.

Een gepaste snelheid in oplossing zou zeer gewaardeerd worden!

Lady1234
Berichten: 26913
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wie mag “jullie” wel zijn?

Wij verkopen hier geen verzekeringen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Radar checkt: Nationale-Nederlanden keert niet uit na ongeluk

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
12 okt 2018 22:24
Ik vind het onderwerp nogal meevallen. Een aanrijding op 6 juli, met whiplash als medische schade die in oktober nog niet afgewikkeld is?
Moet de afloop van het medische verhaal worden afgewacht, alvorens de verzekering getuige gaat benaderen?

Gesloten