LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Resultaat operatie niet als verwacht

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door sjoegel »

De arts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Allereerst lijkt het mij moeilijk om met 26 jaar en twee kleine kids een zenuwtumor te hebben en die te moeten laten verwijderen...dus heel veel beterschap en sterkte daarmee,

Maar ik moet me wel bij mijn voorgangers aanluiten , u wilt teveel, te snel...
laat het eerst eens genezen, zorg dan dat u been weer "in shape" komt (fysio oid) en kijk dan verder...

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door ruud_a »

Ibitgirl schreef:Ik Ben op 3 Augustus geopereerd aan een zenuwtumor
Volgens de chirug zou ik met het verwijderen een kleinstuk krachtvermindering of een kleinstukje gevoels vermindering hebben na de operatie, maar dit zou nihil zijn.

Nu enkele dagen na de operatie blijkt dat ik ruim 75% van mijn bovenbeen niet meer voel, inclusief de hak van mijn voet en ik niet meer instaat ben mijn vollegewicht op dat been te dragen. Dit noem ik niet nihil.

Dit is niet wat mij verteld is door de arts, ik ben erorm geschokkeerd dat de schade aan mijn zenuwen zo groot is.
Ik ben net 26 en om zo door het leven te moeten valt mij erg zwaar. De uitkomst van de operatie is totaal anders dan mij is voorgesteld door de arts.

Ik heb 2 kleine kinderen en dit belemmerd mij enorm in mijn dagelijks leven, mijn dochters kunnen niet eens meer bij mij op schoot zitten vanwege mijn been.

Wat ik wil weten is of ik het ziekenhuis hiervoor aansprakelijk kan stellen, want de schade aan mijn zenuwen is veel groter dan mij verteld was voor de operatie.
Als ik dit geweten had dat het zo erg zou zijn had ik er 3 keer over nagedacht of ik de tumor nu had laten verwijderen.

laat het volgende tumor gewoon zitten dan

Nu ben ik 26 en om de rest van me leven zo verder te moeten gaan valt me erg zwaar.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of advies kunnen geven in wat mijn rechten zijn.

Alvast bedankt.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door tenormin »

ruud_a, beetje vreemd commentaar: laat het volgende tumor maar zitten. Ze heeft (nu) spijt dat ze de operatie heeft laten doen; ze is er hartstikke nerveus over en dan schrijf je dingen niet helemaal met je "marbles" op de plaats. Maar we zeggen eigenlijk unaniem dat ze het wel kans moet geven om te genezen. Daarna, na de helingsperiode is er pas iets over te zeggen. Mocht het inderdaad blijvend zijn (wat niemand hoopt) tja, dan zullen er messen geslepen moeten worden en dat zal dan weer een hele kluif worden. Ziekenhuizen c.q. artsen staan nu niet zo bekend dat er snel een fout zal worden toegegeven. Maar na één week kun je niet oordelen of het mislukt is, wat niet wil zeggen dat ik de angst van de TS niet begrijp. Heel goed, zelfs.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door ruud_a »

tenormin schreef:ruud_a, beetje vreemd commentaar: laat het volgende tumor maar zitten. Ze heeft (nu) spijt dat ze de operatie heeft laten doen; ze is er hartstikke nerveus over en dan schrijf je dingen niet helemaal met je "marbles" op de plaats. Maar we zeggen eigenlijk unaniem dat ze het wel kans moet geven om te genezen. Daarna, na de helingsperiode is er pas iets over te zeggen. Mocht het inderdaad blijvend zijn (wat niemand hoopt) tja, dan zullen er messen geslepen moeten worden en dat zal dan weer een hele kluif worden. Ziekenhuizen c.q. artsen staan nu niet zo bekend dat er snel een fout zal worden toegegeven. Maar na één week kun je niet oordelen of het mislukt is, wat niet wil zeggen dat ik de angst van de TS niet begrijp. Heel goed, zelfs.
volgens mij gaat het meer over een schadeclaim dan een teleurstellend resultaat van een operatie
er is ook nog de kant van de chirurg die daar zijn best staat te doen om iemand te helpen [dat neem ik in ieder geval aan]
opereren moet wel leuk blijven en niet als gevolg hebben dat je voor ieder teleurstellend resultaat in de rechtbank terecht komt
dat zal toch beperkt moeten blijven tot dokters die het verkeerde been afzagen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door ciske »

volgens mij gaat het meer over een schadeclaim dan een teleurstellend resultaat van een operatie
Nogmaals wat een bizarre uitspraken heb jij.

Het advies om de tumoren dan maar te laten zitten, vind ik nog triester dan het slappe geklets wat je hier vaak doet.

Hou een beetje rekening met TS.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door ruud_a »

ciske schreef:
volgens mij gaat het meer over een schadeclaim dan een teleurstellend resultaat van een operatie
Nogmaals wat een bizarre uitspraken heb jij.

Het advies om de tumoren dan maar te laten zitten, vind ik nog triester dan het slappe geklets wat je hier vaak doet.

Hou een beetje rekening met TS.

Als ik dit geweten had dat het zo erg zou zijn had ik er 3 keer over nagedacht of ik de tumor nu had laten verwijderen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door ciske »

ruud_a schreef:
ciske schreef:
volgens mij gaat het meer over een schadeclaim dan een teleurstellend resultaat van een operatie
Nogmaals wat een bizarre uitspraken heb jij.

Het advies om de tumoren dan maar te laten zitten, vind ik nog triester dan het slappe geklets wat je hier vaak doet.

Hou een beetje rekening met TS.

Als ik dit geweten had dat het zo erg zou zijn had ik er 3 keer over nagedacht of ik de tumor nu had laten verwijderen.

Jij kan totaal je niet inleven in de persoon zelf he? Als mensen pijn hebben ,of het gaat niet vlot genoeg, dan willen ze nog wel eens iets anders zeggen dan ze bedoelen. Ook dat jij alleen maar aan centen denkt, zegt meer over jou dan over TS.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door ruud_a »

Jij kan totaal je niet inleven in de persoon zelf he? Als mensen pijn hebben ,of het gaat niet vlot genoeg, dan willen ze nog wel eens iets anders zeggen dan ze bedoelen. Ook dat jij alleen maar aan centen denkt, zegt meer over jou dan over TS.

ik had me meer in kunnen leven als iemand niet gelijk over schadevergoedingen begint
dan krijg ik het gevoel dat het allemaal meer om geld gaat, dan om een tegenvallend resultaat

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Man man man wat een reactie...van alle stomme antwoorden die je soms geeft slaat dit werkelijk alles!
Heeft ts het over geld!! Nee !! Aansprakelijk stellen,dat wil niet zeggen dat je geld wilt,maar erkenning dat er iets fout is gegaan! Een sorry van een arts kan dan al veel betekend zijn,,,


Vraag me af ,of je ooit wel eens wat meemaakt,uit je antwoorden op te merken ,zwets je soms echt uit je nek..

Ja ,dit maakt me boos ja..
Iemand schrikt zich wezenloos,als je dit hebt ineens...
Tumor hoeft niet kwaadaarig te zijn ! Maar kan dat we, worden,

En als ik had geweten dat een bep operatie bij MIJ ook zo rot gelopen had .had ik er nog even 400 x over nageacht,dat is een uitdrukking,soms is een operatie niet zalig makend,sterker ik heb erdaarna nog 3 moeten hebben ...

Ga eerst eens wat in mensen verdiepen want soms....heb je teveel last vd zon,nou ja ga twijfelen of het de zon wel is..

Ts afwachten ,zenuwen kunnen echt nog van alles gaan doen,
Luister goed naar lichaam dat is nu belangrijk....

Hopelijk krijg je langzaam gevoel terug maar kan wel maanden duren,moet weer herstellen...

Sterkte

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door ruud_a »

rozemarijntje schreef:Man man man wat een reactie...van alle stomme antwoorden die je soms geeft slaat dit werkelijk alles!
Heeft ts het over geld!! Nee !! Aansprakelijk stellen,dat wil niet zeggen dat je geld wilt,maar erkenning dat er iets fout is gegaan! Een sorry van een arts kan dan al veel betekend zijn,,,


Vraag me af ,of je ooit wel eens wat meemaakt,uit je antwoorden op te merken ,zwets je soms echt uit je nek..

Ja ,dit maakt me boos ja..
Iemand schrikt zich wezenloos,als je dit hebt ineens...
Tumor hoeft niet kwaadaarig te zijn ! Maar kan dat we, worden,

En als ik had geweten dat een bep operatie bij MIJ ook zo rot gelopen had .had ik er nog even 400 x over nageacht,dat is een uitdrukking,soms is een operatie niet zalig makend,sterker ik heb erdaarna nog 3 moeten hebben ...

Ga eerst eens wat in mensen verdiepen want soms....heb je teveel last vd zon,nou ja ga twijfelen of het de zon wel is..

Ts afwachten ,zenuwen kunnen echt nog van alles gaan doen,
Luister goed naar lichaam dat is nu belangrijk....

Hopelijk krijg je langzaam gevoel terug maar kan wel maanden duren,moet weer herstellen...

Sterkte

aansprakelijk stellen betekent in het algemeen: trek je knip maar

mijn aansprakelijkheids verzekering zou waarschijnlijk ook goedkoper zijn als ik alleen maar sorry hoefde te zeggen

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door ciske »

@Ruud, jou zouden ze eens een afkoeling moeten geven.

@Boef, ik vind je oordeel veel te hard, iemand met tumoren kan anders reageren.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Isabel1 »

een tumor ook wel "kanker
een tumor is niet altijd kanker.

Verder, het is heel normaal om in het begin geirriteerde of lamgeslagen zenuwen te hebben. Met rust op de juiste momenten en beweging op de juiste momenten gaat dat vaak over. Tenzij er inderdaad iets onherstelbaar stuk gegaan is tijdens de operatie.

Isabel

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door witte angora »

We zien TS niet meer terug, helaas. Ik wil, om het wat inzichtelijker te maken, het vergelijken met iets dat menigeen wel kent: de kiespijn nadat een kies gevuld is. Dat duurt ook minimaal een week voordat de napijn verdwenen is, vaak nog wel langer. De zenuw is geïrriteerd, en moet tot rust komen.

Ik bedoel hiermee te zeggen, wat de meesten al aan hebben gegeven, het moet gewoon een tijdje tot rust komen, pas daarna kunnen er conclusies getrokken worden. Dikke kans dat het inderdaad nog wel meevalt, en inderdaad, fysio kan ook nog een hoop verbetering brengen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door alfatrion »

bprosman schreef:Ben bang dat we TS door gebrek aan medeleven niet meer terugzien.
Dat vrees ik ook.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een tumor hoeft inderdaad niet altijd kwaadaardig te zijn (kanker) maar kan dat wel worden als je hem laat zitten.
Lijkt me niet echt een goed plan als je 26 bent en kleine kids hebt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:Een tumor hoeft inderdaad niet altijd kwaadaardig te zijn (kanker) maar kan dat wel worden als je hem laat zitten.
Lijkt me niet echt een goed plan als je 26 bent en kleine kids hebt.

Ik denk dat het nooit een goed plan is, al ben je ouder dan 26.

Ik vind sommige reacties hier bij het onbeschofte af. ( niet vanjou)

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee ik zou ook gelijk zeggen eruit,soms kan het kwaadaardig worden.

Maar goed we weten niet wat het was..
Ciske idd sommige antwoorden,ach...weet je nou je kan blijven praten tegen ruud,straks komt hij met zijn kabouter verhaal...

Boef,niet iedereen wil geld!!! Ik wilde mijn gelijk hebben het wel wat gevolgen bij mij,
Ik heb goed gerevalideerd etc...dan niet de schuld op mij schuiven ,deed de arts wel ,later bleek hij dus flink fout behandeld te hebben!! Een normale sorry u heeft gelijk was voor oj voldoende....

Maar ook voor gevolgen ik moet tegen uwv ook verantwoording af leggen ,hoe komt die arm zo,nu zwart op,wit..
En voor verwerkings proces is dat ook heel goed anders blijf je boos
En dat is tS ook.logisch,al is het echt nog vroeg..

Praat en ordeel zo onbeschoft als je weet waar je over praat...maar nu... :twisted: :twisted: voor iedereen die lekker oordeeld...je kan iemand zo kwetsen niet normaal!!...

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door sephora30 »

ciske schreef:

Ik denk dat het nooit een goed plan is, al ben je ouder dan 26.
Het ging erom dat ts zei dat als ze dit geweten had ze de tumor mss niet had laten weghalen. Vandaar dat ik 26 als leeftijd noemde. Uiteraard geldt dit niet alleen voor ts.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Resultaat operatie niet als verwacht

Ongelezen bericht door Isabel1 »

het is een beetje afhankelijk van de soort tumor of deze kwaad aardig zal worden. Van sommige tumoren weet je dat ze het wel zullen doen, bij anderen weet je dat ze het niet zullen doen en van sommige is het niet te bepalen (dat onderzoek je dus door wat weefsel af tenemen)

het grootste gevaar bij een zenuwtumor is dat de tumor doorgroeit en de zenuw stuk maakt. Het is vaak onduidelijk of de tumor dat gaat doen en hoe lang die tumor daarover zal doen. (het kan natuurlijk best dat die tumor gewoon een andere kant op groeit)
Het zou dus inderdaad goed kunnen (maar dat weet ik niet natuurlijk) dat ts niet perse NU geoppereerd hoefde te worden, wellicht had dat later gekund.

Isabel

Gesloten