LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door hercu1965 »

afgelopen vrijdag 16 dec. 15.30 uur liep ik de gamma in vlaardingen naar binnen, omdat de ingang en de uitgangspoortjes pal naast elkaar zitten en ik de vette pech had dat er iemand met een karretje met houtlatten stond wat wel 2 mtr. uitstak aan de achterzijde op een verradelijke hoogte van ca 5 cm, dwars over de looproute aldaar, kwam ik voorover ten val op de betonnenvloer.
in eerste instantie d8 ik dat het allemaal wel mee viel eenmaal thuis begon het steeds heviger te branden en te kloppen , slapen was onmogelijk ca 3 uur s nachts ben ik naar de spoed eisende dienst van het schieland ziekenhuis gegaan alwaar geconstateerd werd middels rontgenfoto's dat mijn elleboogkom gebroken was. mijn rechterarm was gekneusd. alles werd in getaped met knelverband, autorijden werd mij verboden en zo kon ik weer naar huis toe.

zaterdag ben ik terug gegaan naar de gamma met mijn arm in een mitella en wilde ik de chef of verantwoordelijke spreken, echter het was een drukte van jewelste , ik voelde me mede door de pijnstillers niet goed en ben na 10 min. w8 weer vertrokken, op 20 dec. zou ik voor een vakantie naar brazilie vertrekken deze heb ik moeten anuleren, al met al een vervelende situatie.

onderstaande brief heb ik nu aangetekend naar de gamma gestuurd;

beste directie

graag uw aandacht voor zeer gevaarlijke looproute in uw bedrijf !!
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
afgelopen vrijdagmiddag 16 dec. ca 15.30 uur liep ik niets
vermoedend de gamma naar binnen om snel nog even wat
cv onderdelen te kopen.

een maal langs het toegangspoortje moet je dan gelijk links af
daar staan tevens alle mensen met karretjes bij de div. kassieres

ook stond er een karretje direct van de houtafdeling afgekomen.
achter de kar staken de houten latten nog wel 2 mt. uit , dwars
over de loop route op 5 cm hoogte

ik had de pech net aan te komen lopen.
ik struikelde over het voor mij onzichtbare hout en kwam voorover ten val
op de keiharde betonvloer.

gevolg ; een gebroken linker elleboogkom en een gekneusde rechter arm.
ca 5 wkn. zal dit herstel duren.

mijn vakantie van 20 dec. t/m 10 jan. naar brazilie / fortaleza
heb ik moeten anuleren, want ik kan echt geen koffer dragen.

een annulerings verzekering heb ik niet , dus geen vakantie maar
wel betalen, tevens ben ik zelfstandig ondernemer en mag ik heden
niet eens meer in een auto rijden !!

maar wat mij is overkomen kan morgen weer een ander overkomen.

je komt naar binnen lopen, gaat links af , dat doen denk ik de meesten
als er weer iemand met een kar vol latten staat die 2 mtr. uitsteken op
een verradelijke hoogte van 5 a 10 cm en weer dwars over het loopgebied
dan is het weer raak.

misschien heeft u er zelfs camera beelden van.
vraagt u de betreffende dienstdoende cassieres .
het is echt levensgevaarlijk zoals de situatie daar nu is !

gr. r. de k.

graag uw reactie omtrent bovenstaand voorval

=====================================

ik heb echt geen ervaring met bovenstaande situatie's
wie kan er iets zinnigs over de schuldvraag vertellen ?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door snepke »

Was dat iemand van het personeel die daar met een karretje hout stond of een klant?Als het een klant was geloof ik niet dat je de Gamma als verantwoordelijke kan aanspreken.
Dan bent u door "toedoen" van een klant gevallen.Dan moet u bij die klant zijn en niet bij gamma

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door dhc »

Kansloos! Je kunt natuurlijk niet de Gamma aansprakelijk stellen voor iets dat een klant heeft gedaan. Zou lekker zijn: een supermarkt aansprakelijk stellen omdat iemand met een winkelwagentje op de parkeerplaats tegen je auto aanrijdt...
En het lijkt me vrij logisch dat er in een bouwmarkt klanten lopen met karren vol materiaal..
Buiten dat, je kunt ook prima op vakantie met een arm in het gips....

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door bprosman »

een annulerings verzekering heb ik niet , dus geen vakantie maar
wel betalen
Dat is zowiezo een eigen keuze en heeft niets te maken met een eventuele aansprakelijkheid van de Gamma.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat u geen annuleringsverzekering hebt afgesloten kan natuurlijk de Gamma
niets aan doen en vraag me ook af als je die wel had of dit onder de annulering had gevallen want tenslotte ben je niet ziek en kun je gewoon lopen.

Is wel ontzettend vervelend wat u hebt moeten meemaken maar of daar de Gamma voor verantwoordelijk is ik denk zelf van niet want zoals ik het lees is het door een klant gekomen en die persoon had je aansprakelijk moeten stellen ipv Gamma.

Sterkte.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik hoop dat je de brief wel fatsoenlijk hebt geschreven. Zoals het er nu uit ziet komt het niet echt serieus over en dan heb ik het nog geeneens over de inhoud, maar vooral over het gebrek aan hoofdletters en dergelijke.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door sephora30 »

vogels schreef:Dus omdat je geen koffer kan dragen, annuleer jij een reis? Vlg mij heeft iedereen 2 armen en bestaan er ook koffers op wielen.

gevolg ; een gebroken linker elleboogkom en een gekneusde rechter arm.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

hercu1965 schreef: zaterdag ben ik terug gegaan naar de gamma...wel betalen,

tevens ben ik zelfstandig ondernemer en mag ik heden
niet eens meer in een auto rijden !!
Je mag niet rijden, maar bent wel terug gegaan naar de gamma? :?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vogels schreef:
want zoals ik het lees is het door een klant gekomen en die persoon had je aansprakelijk moeten stellen
Hoezo de klant aansprakelijk stellen? Lange stukken hout steken altijd uit op de kar. Zelf goed opletten als je in een bouwmarkt loopt.
Dat is ook weer waar.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Toch handig van die gamma, dat ze de ingang en uitgang naast elkaar hebben zitten, kunnen we tenminste de auto dichtbij de ingang en dichtbij de uitgang parkeren, wel zo prettig als het regent of koud is. :mrgreen:

Maar even alle gekheid op een stokje, wat me wel altijd weer opvalt in deze tijd van het jaar is dat alle mensen zo vreselijk gejaagd zijn en totaal niet opletten met wat ze doen, dit is te merken in het verkeer en in winkels wordt men om de haverklap bijna omver gelopen, allemaal drukdrukdruk en ikkeikkeikke. Wat me ook altijd opvalt is dat als mensen (even gauw) een bouwmarkt inlopen, kijken de meeste totaal niet waar ze lopen maar kijkt met op ooghoogte of zelfs licht omhoog om uit te zoeken waar men moet zijn. Nu zeg ik niet dat dit hier allemaal gebeurd is, maar ik kan me heel goed voorstellen dat een ongelukje op deze wijze zo gebeurd is.

Het is allemaal heel vervelend dat u dit overkomen is, echter ik ben wel van mening dat u er zelf ook grotendeels schuld aan heeft en dat u beter had moeten uitkijken. In een bouwmarkt is het vrij evident dat mensen met grote objecten rondlopen of ergens staan en dan is het logisch dat men even om zich heen kijkt of een looppad vrij is. Dat de latten voor u onzichtbaar waren is nog iets anders als dat ze daadwerkelijk onzichtbaar zijn.

Dat u geen annuleringsverzekering heeft, kunt u de gamma natuurlijk niet aanrekenen dat is een risico waar u zelf bewust voor gekozen heeft. Daarbij is het nog maar de vraag of deze uitkeert in een dergelijk geval, want strict genomen kunt u wel op reis, alleen is het wat lastiger en vervelender allemaal. Zo hoeft u ook niet de hele tijd het koffer te dragen.

U zou kunnen regelen dat iemand u helpt tot en met het inchecken en dan bent u het koffer al kwijt de 'problemen' doen zich pas voor bij aankomst. U kunt vast wel een behulpzame medepassagier vinden die u helpt met uw koffer op een karretje leggen of naar de bus duwen. In het hotel aangekomen, kunt u ook vast hulp krijgen om de koffer op de kamer te krijgen en dan is het al opgelost.

Ja ze bestaan nog behulpzame mensen zo heb ik een poosje terug zelf mogen ervaren. Ik kocht een groot plaatje hout (toevallig bij gamma) de medewerker die het gezaagd heeft, bracht het zonder te vragen voor me naar de kassa, tja dat hoeft niet wel zo aardig. Natuurlijk was ik de gammapas vergeten dus die mocht ik gebruiken van de klant achter me. Had ik weer de zaagkosten bespaard en deze kreeg natuurlijk wel het kortingsbonnetje terug wat hij weer kon inleveren. Eenmaal bij de auto was ik onhandig aan het doen dat ding in de auto te krijgen, schoot me weer direct een aardige man te hulp die me een hand hielp en ook nog de kofferklep voor me vastzette en ja het regende ook nog. 3 aardige behulpzame mensen in pak-n-beet een minuut of 5.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door bianca82 »

vervelend dat u gevallen bent..en flink gewond ben geraakt.

voor de rest ben ik het met de andere eens

alleen wel 1 kanttekening

bij de brief van TS heb ik juist meer het gevoel dat zhij/zij vooral een brief gestuurd heb om te waarschuwen voor wat een 2de keer kan gebeuren..

en wat emmy zegt klopt ook wel iedereen is zo gehaast tegenwoordig.. ben al 3x bijna aangereden doordat men door rood reed of gewoon niet opletten en mijn partner heeft door juist rustig aan te doen vermeden dat hij vorige week woensdag met de traumahelicopter naar het ziekenhuis moest helaas helaas was de 19 jarige jongen de hij niet had ingehaald door het rustig aan te doen wel de pineut

hercu1965
Berichten: 107
Lid geworden op: 19 feb 2010 21:43
Locatie: rotterdam

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door hercu1965 »

ik wil graag nog even reageren, fijn dat er zoveel mensen zijn die me veel sterkte en beterschap hebben gewenst de komende 4 weken, over 2 uur moet ik weer naar het vlietlandziekenhuis , per taxi voor controle.

een koffer dragen of slepen met een gekneusde arm gaat echt niet lukken , want er zit simpel weg geen kracht meer in, je eigen tanden poetsen lukt niet eens.

verder gaat het me totaal niet om een schade vergoeding, ik wil alleen herhaling voorkomen, wat mij is gebeurd kan morgen iedereen overkomen.

vandaar een aangetekende brief naar de gamma en op tros radar !

als er morgen een zwangere vrouw over een bos hout struikeld verstopt achter het muurtje bij linksaf gaan en er overlijdt een baby dan heb ik in ieder geval alles gedaan om dit te voorkomen, en daar doe ik het voor allemaal.

zoals de situatie nu is is hetzelfde als er een touw gespannen staat op 10 cm hoogte direct bij linksaf slaan als je bijv. naar de verlichtingsafdeling loopt, denk dat 99% dan ook op zn plaat gaat.

alleen is geen touw maar houtlatten op 10cm hoogte en het karretje en de klant staan verstopt achter het muurtje !!

ik hoop dat aan deze gevaarlijke situatie wat gedaan gaat worden in ieders belang

prettige kerstdagen en een happy 2012 allemaal

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door pit50 »

Best wel bizar dat een aantal mensen wat ongenuanceerd reageert en zaken als aansprakelijkheid en schade door elkaar roert.
Of er aansprakelijkheid is hangt af van de vraag of iemand iets onrechtnatigs heeft gedaan. Is deze opstelling van de bouwmarkt onrechtmatig, is het onrechtmatig om latjes op je karretje te hebben liggen etc.

Zo'n vraag beantwoord je ondermeer door te kijken hoe groot de kans is op schade, hoe eenvoudig het is om schade te voorkomen etc.

Nu denk ik dat de bouwmarkt iedere dag wel een aantal mensen daar heeft staan met latjes of buizen op zo'n karretje en dat mensen in een bouwmarkt daarop ook wel bedachtzaam dienen te zijn, dus ik denk dat aansprakelijkheid niet zo eenvoudig aan de orde al zijn.
Het is vast wel mogelijk om de één of andere afscheiding te maken, maar ja zo'n karretje staat ook wel eens ergens anders in de bouwmarkt met kans op valpartijen.

Dus het lijkt me heel goed dat je de bouwmarkt attent maakt op de situatie en men zal dan vast wel denken of dat in een andere inrichting verbeterd kan worden, maar ik denk dat die andere situatie toch wel weer een ander risico meebrengt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door dhc »

Dus de bouwmarkt handelt ontrechtmatig als een KLANT zijn latjes onderop een transportkar legt?

Hmmm... bijzondere conclusie....Ik zou het niet verder vertellen;)

pit50
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 aug 2010 13:57

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door pit50 »

Ik leg uit hoe je naar dit soort zaken moet kijken.
Iemand kan het onrechtmatig vinden als de klant de latjes zo neer legt, maar iemand kan ook menen dat een bouwmarkt ervoor moet zorgen dat dit soort situaties worden voorkomen. Door gekleurde vlaggetjes uit te delen, nooit langere latjes dan twee meter te verkopen, uitgebreide voorwaarden met waarschuwingen te overhandigen aan iedereen die binnenkomt etc.
Je kunt het soms niet zo waanzinnig verzinnen of iemand verzicht wel een reen om het gedrag van een ander onrechtmatig te noemen. Rechters in Nederland gaan daar soms ver in mee.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door dhc »

Je bent niet in Amerika, hier gebruiken we ons GBV.
Je bent echt een beetje in de war....een beetje veel in de war....

stofzuigertje

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik leerde als Baby al te kijken waar ik liep.
Je weet nooit of er een tegel fout licht of een gat in wegdek.
Vooral een bouwmarkt, daar kun je dit soort dingen verwachten.

Dus niet alleen naar spullen kijken maar ook waar je loopt.
De Gamma is niet verantwoordelijk voor spullen van andere klanten dus U had om nog enige kans te maken niet de Gamma maar die nu voor U helaas onbekende klant moeten aanklagen.

Als ik dingen onverantwoord vervoerde ben ik en niet de winkel waar ik het koop verantwoordelijk voor alle schade....

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door dhc »

dubbelpost.
Laatst gewijzigd door dhc op 26 dec 2011 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Het zou juridisch wel eens heel anders kunnen liggen dan de meeste reacties hier aangeven

Ik quote hier even het inmiddels wel beroemde kelderluikarrest :
Het Kelderluik-arrest (HR 05-11-1965, NJ 1966, 136)[1] is een arrest van de Nederlandse Hoge Raad, dat van groot belang is gebleken voor de juridische beoordeling van gevaarzetting in verband met onrechtmatige daad. In dit arrest geeft de Hoge Raad factoren voor de beoordeling of iemand maatregelen moet nemen om te voorkomen dat een bepaalde potentieel gevaarlijke situatie tot letsel leidt bij een ander.

Casus
Sjouwerman, een medewerker van de Coca-Cola Corporation had in februari 1961 bij het afleveren van frisdrank aan café De Munt, Singel 522 in Amsterdam een kelderluik open laten staan. Mathieu Duchateau uit Maastricht, die het etablissement met zijn vrouw en een bevriende relatie bezocht, viel op weg naar het watercloset in het kelderluik en liep daarbij ernstige verwondingen op.

Procesverloop
De rechtbank oordeelde dat de schade in dit geval aan Duchateau zelf te wijten was. Hij had beter moeten opletten. Het hof en later ook de Hoge Raad legden de aansprakelijkheid echter bij Coca-Cola. Sjouwerman had onzorgvuldig gehandeld door het kelderluik open te laten, terwijl hij ook rekening had moeten houden met niet voldoende oplettende bezoekers. Hem werd daarom een onrechtmatige gedraging verweten. Duchateau moest echter 50% van de schade zelf dragen wegens eigen schuld.

Bij het oordeel over de onzorgvuldigheid van Sjouwerman hanteerde de Hoge Raad vier criteria die van belang zijn gebleven bij de beoordeling van de onrechtmatige daad:
Hoe waarschijnlijk kan de niet-inachtneming van de vereiste oplettendheid en voorzichtigheid worden geacht? (in dit geval: Hoe waarschijnlijk is het dat iemand het geopende kelderluik over het hoofd ziet?)
Hoe groot is de kans dat daaruit ongevallen ontstaan? (in dit geval: Hoe groot is de kans dat iemand die het geopende kelderluik over het hoofd ziet, er ook werkelijk in valt en letsel oploopt?)
Hoe ernstig kunnen de gevolgen zijn? (in dit geval: Hoe ernstig kan het letsel zijn ten gevolge van een val in het kelderluik?)
Hoe bezwaarlijk zijn de te nemen veiligheidsmaatregelen? (in dit geval: Hoeveel werk of kosten zijn er gemoeid met het sluiten van het luik of het aanbrengen van een beveiliging, bijvoorbeeld door er een stoel voor te zetten?).

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: valparty in de gamma , deltaweg , vlaardingen

Ongelezen bericht door CSM »

Wat zit iedereen lekker makkelijk op TS in te hakken, zeg.

"Je had gewoon beter uit moeten kijken"
"Met een gebroken arm kun je best op vakantie"
"Natuurlijk is de Gamma niet aansprakelijk"

Ten eerste, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van TS, wanneer hij stelt dat hij niet verwachtte dat direct bij binnenkomst al de eerste hindernis op de vloer verstopt ligt. Jullie zijn zeker je hele leven nog nooit ergens over gestruikeld?

Ten tweede, TS is ondernemer en was van plan op vakantie naar Brazilie te gaan. Lijkt me heerlijk na een jaar hard werken. Dus hoe kun je het dan in je bolle kop krijgen om te schrijven "Vlg mij wil hij/zij van die reis af en probeert het op deze manier" ? Hallo, .... ben je wel helemaal lekker? Hoe vaak denk je dat de gemiddelde ondernemer op vakantie naar Brazilie kan?

Ten derde, misschien is Gamma juridisch niet aansprakelijk, maar in ieder geval vindt TS het de moeite waard (en dat ben ik met hem eens) dat Gamma hiervan op de hoogte gesteld dient te worden. Wellicht is het risico op dit soort ongelukken vrij gemakkelijk te minimaliseren, bijvoorbeeld door de looppaden aan te passen. Maar als niemand Gamma erover informeert, gebeurt er nooit wat.

Dit hele forum staat vol van berichtjes waarin mensen kond doen van hun eigen domme acties. Ugg laarzen online bestellen bij cheapuggdiscounter.com en dan verbaasd zijn dat er niet geleverd wordt, of dat ze nep blijken te zijn. En vervolgens blazen dat soort lieden van de hoogste toren over schadevergoeding en dat de politie direct moet optreden (alsof die niets beters te doen hebben dan domme gansjes aan hun Ugg laarsjes helpen). Maakt allemaal niet uit, ze worden met alle egards ontvangen door de forumbezoekers en van alle kant komen praktische adviezen.

Maar nu hebben we iemand die door een alledaags pech-ongeluk zijn hele vakantie in rook ziet opgaan. Hij eist verder niets van Gamma, behalve dat men serieus nadenkt over mogelijke verbeteringen in de winkel. Lijkt me echt niet zo onredelijk, dus waar komt alle negativiteit opeens vandaan?

Om een bekende politicus te quoten "Doe 'ns normaal, man!".
Zo, nu een borreltje.


P.S. Alleen Leo heeft, zoals gebruikelijke, wat nuttige input voor TS.

Gesloten