Vragen medische expertise onderzoek i.v.m. letselschade

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Sha1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2021 10:16

Vragen medische expertise onderzoek i.v.m. letselschade

Ongelezen bericht door Sha1986 »

Hallo,

Heeft iemand recent een medische expertise onderzoek gehad ivm letselschade? Ik heb namelijk een whiplash en geheugen en concentratie problemen na een auto ongeval. Helaas, ( ik ben eigenlijk super blij!) ben ik een half jaar na het ongeval zwanger geraakt. Het probleem is nu dat de verzekeringsmaatschappij mijn zaak wil afronden omdat ik nu zwangerschapsklachten zou hebben. Wie krijgt nou een whiplash na een zwangerschap?! Die voor de zwangerschap aanwezig was. Maar ik ben benieuwd wat er gevraagd wordt in een medische expertise. Alvast bedankt.

Har45
Berichten: 490
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Vragen medische expertise onderzoek i.v.m. letselschade

Ongelezen bericht door Har45 »

Indien je langer dan twee jaar last blijft houden van whiplash klachten dan is een onafhankelijke medische expertise vaak noodzakelijk om het bewijs te kunnen leveren van de oorzaak van die klachten.
In gezamenlijk overleg met de aansprakelijke partij kan er dan (bijvoorbeeld) een onafhankelijke neuroloog of neuropsycholoog worden ingeschakeld. Die medisch deskundige bekijkt allereerst of hij/zij jouw klachten medisch kan verklaren vanuit het ongeval.
Indien de klachten niet medisch te verklaren zijn vanuit het ongeval, dan kan er toch sprake zijn van een juridisch causaal verband tussen de klachten het ongeval.
De ingeschakelde deskundige moet in dat verband op zijn minst van mening zijn dat er sprake is van ‘een plausibel klachtenpatroon’. Dat is het geval indien er een ‘consistent, consequent en samenhangend’ patroon van klachten is.
Daarnaast is vereist dat er geen alternatieve oorzaak – anders dan het ongeval – denkbaar is.

Link: https://www.mannaertsappelsletselschade ... appenplan/

rienenik
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2009 17:58

Re: Vragen medische expertise onderzoek i.v.m. letselschade

Ongelezen bericht door rienenik »

De verzekeringsmaatschappij is geen arts. Die arts moet onafhankelijk zijn, maar dat weet jou letselschade advocaat ook wel.

bennieol
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 apr 2011 16:50

Re: Vragen medische expertise onderzoek i.v.m. letselschade

Ongelezen bericht door bennieol »

hallo, heb ook een wiph les, verzekeringen grijpen van alles aan om het zo snel mogelijk en goedkoop af te kopen. zorg voor een goede letselschade advocaat. zorg ook voor goede behandeling. ben bij Roessingh in enschede geweest.
veel succes verder toegewenst.
bennie

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Vragen medische expertise onderzoek i.v.m. letselschade

Ongelezen bericht door Len123 »

Ik zou niet langer wachten, maar een schadeafhandelaar/expert in de arm nemen.
die werken voor de gedupeerde altijd gratis.
Wil je een naam, laat het me dan even weten,

Gesloten