LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Dizzylaura
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2017 15:33

Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door Dizzylaura »

In 2011 u's de rugleuning van mijn draaistoel tijdens het werk afgebroken. Daardoor klapte ik met een smak op de grond. Mijn hoofd tegen de muur en mijn benen omhoog tegen het bureau. Het leek of er bloed langs mijn been liep. Maar dit was binnenwaarts. De medische molen is gaan draaien. Van het kastje naar de muur. Ik had/ heb nog steeds veel pijn. Onder mijn bil. Dit wordt afgedaan als chronisch pijn syndroom. Maar het blijkt een ruptuur van de hamstring te zijn. Mijn bekken heeft een klap gehad en er zit iets los en is aan het vervelen in mijn bil. Dit voel ik met lopen enz. Mijn dagelijkse bezigheden worden hierdoor belemmert. Het is niet te repareren zeggen de artsen. Dus mee leren omgaan is het advies geen visie op de toekomst.
De verzekering zegt nu een bedrag van niet meer dan 6000 euro uit te betalen. Mijn adviseur denkt er niet meer uit te krijgen. Want is een reel bod voor schadevergoeding smartengeld. En hoe nu verder?

Dizzylaura
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2017 15:33

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door Dizzylaura »

Bedrijfsongeval.

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door langste adem »

Je zult in Nederland geen megabedragen kunnen claimen zoals in Amerika, maar 6000 euro is wel heel magertjes, als je in je doen en laten wordt belemmerd , en nog steeds pijn hebt na een paar jaar.
Ik ken iemand die heeft klem gezeten met haar hand in een bordendispenser op het werk, ook resulterende in CRPS. Zij heeft uiteindelijk iets van 50.000 euro gekregen, met behulp van een letselschadeadvocaat. Dat heeft wel iets van 10 jaar (!) geduurd, en vele medische onderzoeken zijn er geweest, voordat ze dat uiteindelijk kreeg.
Ik weet niet of jouw geval vergelijkbaar is..Een en ander zal ook afhangen van hoe je verder nog functioneert. Het gaat niet alleen om smartengeld voor de val, je zou in de toekomst zomaar minder inkomsten kunnen hebben omdat je bepaald werk niet meer kan, of dat je medische kosten krijgt in de toekomst die niet worden vergoed.
Bel met een letselschadeadvocaat voor advies. Het is mogelijk dat die er zomaar meer uit kan slepen, en misschien die 6000 euro voor nu als voorschot kan eisen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door scontra »

Dizzylaura schreef: De verzekering zegt nu een bedrag van niet meer dan 6000 euro uit te betalen. Mijn adviseur denkt er niet meer uit te krijgen. Want is een reel bod voor schadevergoeding smartengeld. En hoe nu verder?
Is uw adviseur een letselschade advocaat, dan kunt u de zaak wel aan hem/haar overlaten.
Is hij/zij dat niet dan is raadzaam, om tenminste, info en/of advies bij/aan een letselschade advocaat te vragen.
Een reële schadevergoeding is door een leek uiteraard niet aan te geven, dat zou/zal onder de categorie "uit den duim gezogen" vallen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door BL2 »

snuffel1 schreef:Een rugleuning van een bureaustoel breekt niet zomaar spontaan af want daar moet u wel iets voor doen. Als u normaal op zo'n stoel gaat zitten en de rugleuning zou afbreken schrikt u zich natuurlijk het apelazerus maar de kans dat u zo'n smak maakt is bijster klein want in een reflex grijpen uw armen alles vast wat een val kan tegenhouden. Het wordt anders als u de bureaustoel heeft gebruikt voor iets waar die niet voor bedoeld is en gezien de smak die u gemaakt heeft moet dat wel zo zijn. In 2011 heeft dit ongeval zich voorgedaan en nu anno 2017 wil u een hoger schade vergoeding vanwege de ongemakken die u nu heeft om dat te bewerkstelligen heeft u A. een rapport nodig die aantoont dat de stoel gebreken vertoonde die u niet kon weten dus als de stoel al wat gammel was dat bij uw leidinggevende melden, B, getuigen die hebben gezien dat u de bureaustoel op de juiste wijze gebruikte op het moment dat de rugleuning afbrak en C, heeft u tussen 2011 en 2017 activiteiten gedaan waardoor oorspronkelijke klachten konden verergeren. Dat de adviseur van mening is dat 6000 euro het hoogst haalbare is is m.i. de juiste mening want de bewijslast van punt A B en C ligt bij u en dat gaat u nooit kunnen bewijzen tenzij u een louche letseladvocaat vind die 75 % van de vergoeding opstrijkt omdat de verzekeraar het zat is.
Slechtste antwoord ooit !
Wat een aannames en veronderstellingen.
Het lijkt wel of je er naast stond tijdens dit vervelende ongeval.
Toevallig ken ik de gevolgen van zeer nabij van wat voor letsel je kan krijgen bij een losbreken stoel onderdeel.........

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Zie https://www.anwb.nl/juridisch-advies/aa ... martengeld.
En het Smartengeldboek met daadwerkelijk toegekende vergoedingen, dat je kunt inzien bij elke ANWB winkel.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door john18 »

Als u over aansprakelijkheidsverzekering heeft dan lijkt mij dat het tussen de 1000 en 2000 euro per % bi {blijvende invaliditeit}. Wat belangrijk is om te weten dat de hoogste Smartengeld rond de 150000 euro is geweest uit jurisprudentie en dan praat je over dwarslezing en meer. De laatste jaren wordt er ook gekeken naar het buitenland omdat Nederland achter loopt betreft smarten geld.
Hoeveel % bi {blijvende invaliditeit} hebben ze bij u geconstateerd?
Kijk ook even of u recht hebt op de ongevallenpolis van u werkgever.
Kijk even goed of de adviseur alle kosten posten mee heeft genomen met de schade begroting.
Word de adviseur betaalt door wederpartij of werkt hij op no cure no pay of via rechtsbijstand of anders?

gr john

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BL2 schreef:
snuffel1 schreef:Een rugleuning van een bureaustoel breekt niet zomaar spontaan af want daar moet u wel iets voor doen. Als u normaal op zo'n stoel gaat zitten en de rugleuning zou afbreken schrikt u zich natuurlijk het apelazerus maar de kans dat u zo'n smak maakt is bijster klein want in een reflex grijpen uw armen alles vast wat een val kan tegenhouden. Het wordt anders als u de bureaustoel heeft gebruikt voor iets waar die niet voor bedoeld is en gezien de smak die u gemaakt heeft moet dat wel zo zijn. In 2011 heeft dit ongeval zich voorgedaan en nu anno 2017 wil u een hoger schade vergoeding vanwege de ongemakken die u nu heeft om dat te bewerkstelligen heeft u A. een rapport nodig die aantoont dat de stoel gebreken vertoonde die u niet kon weten dus als de stoel al wat gammel was dat bij uw leidinggevende melden, B, getuigen die hebben gezien dat u de bureaustoel op de juiste wijze gebruikte op het moment dat de rugleuning afbrak en C, heeft u tussen 2011 en 2017 activiteiten gedaan waardoor oorspronkelijke klachten konden verergeren. Dat de adviseur van mening is dat 6000 euro het hoogst haalbare is is m.i. de juiste mening want de bewijslast van punt A B en C ligt bij u en dat gaat u nooit kunnen bewijzen tenzij u een louche letseladvocaat vind die 75 % van de vergoeding opstrijkt omdat de verzekeraar het zat is.
Slechtste antwoord ooit !
Wat een aannames en veronderstellingen.
Het lijkt wel of je er naast stond tijdens dit vervelende ongeval.
Toevallig ken ik de gevolgen van zeer nabij van wat voor letsel je kan krijgen bij een losbreken stoel onderdeel.........
Als je actief zit (wat altijd wordt aangeraden tijdens kantoorwerk) kan je niet zo achterover vallen.... Dat kan alleen maar als je met je volle gewicht hangt in de stoel.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door john18 »

Als je actief zit (wat altijd wordt aangeraden tijdens kantoorwerk) kan je niet zo achterover vallen.... Dat kan alleen maar als je met je volle gewicht hangt in de stoel.
Voordat je dat zegt moet er eerst naar andere factoren worden gekeken. Hoe oud was de stoel? Wie heeft het in elkaar gezet of was het heel geleverd?
Wat voor kwaliteit? Is er bekend dat er meerdere van dezelfde merk en type stoel fouten zijn. En nog meer. En ik leun zo vaak achterover op mijn stoel en als de achterste leuning breekt van mijn leenbakker stoel, dan lig ik op de grond. Dus eigenlijk ben ik het niet eens met jouw stelling. Er zijn verschillende soorten en typen stoelen waar je dus niet vol naar achteren hoeft te hangen om te vallen na een breuk van je rugleuning.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door john18 »

En het is de verzekeraar die moet bewijzen dat het door ts komt. Ts hoeft alleen te bewijzen dat de werkgever aansprakelijk is. Dat is bij werk gerelateerde ongelukken makkelijker dan niet werk gerelateerde ongelukken.

Dizzylaura
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2017 15:33

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door Dizzylaura »

Mijn stoel brak af tijdens het lesgeven. Een volle klas leerlingen. Op deze stoel zat ik niet te hangen en of met mijn volle gewicht enz. Geen eigen schuld. Deze stoel was van plastic een soort van bistro stoel met een draaipoot eronder. In het verleden waren er al soort gelijke ongevallen geweest. Ook bij leerlingen.
De rugleuning van deze stoelen breken zomaar
ineens. Ze zijn door mijn werkgever direct
allemaal uit het pand verwijderd.
Er is bevestigd dat ik letsel heb opgelopen tijdens dit ongeval. En er is spraken van 5% bi

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door scontra »

snuffel1 schreef:@bl2, wat ik schrijf is geen aanname maar zo zou het gebeurd kunnen zijn en dus geen waarheid. .
Wie het verschil weet, mag het zeggen !!??

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door scontra »

Dizzylaura schreef:Mijn stoel brak af tijdens het lesgeven. Een volle klas leerlingen. Op deze stoel zat ik niet te hangen en of met mijn volle gewicht enz. Geen eigen schuld. Deze stoel was van plastic een soort van bistro stoel met een draaipoot eronder. In het verleden waren er al soort gelijke ongevallen geweest. Ook bij leerlingen.
De rugleuning van deze stoelen breken zomaar
ineens. Ze zijn door mijn werkgever direct
allemaal uit het pand verwijderd.
Er is bevestigd dat ik letsel heb opgelopen tijdens dit ongeval. En er is spraken van 5% bi
@Dizzylaura,

En nu uw verdere reactie op de gegeven antwoorden en adviezen, herhaling van zetten is overbodig lijkt mij zo omdat je daar nl. geen steek mee verder komt. :?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Wat is de hoogte van een schadevergoeding smartengeld na be

Ongelezen bericht door john18 »

Dizzylaura schreef:Mijn stoel brak af tijdens het lesgeven. Een volle klas leerlingen. Op deze stoel zat ik niet te hangen en of met mijn volle gewicht enz. Geen eigen schuld. Deze stoel was van plastic een soort van bistro stoel met een draaipoot eronder. In het verleden waren er al soort gelijke ongevallen geweest. Ook bij leerlingen.
De rugleuning van deze stoelen breken zomaar
ineens. Ze zijn door mijn werkgever direct
allemaal uit het pand verwijderd.
Er is bevestigd dat ik letsel heb opgelopen tijdens dit ongeval. En er is spraken van 5% bi
6000 euro lijkt mij een redelijk bedrag op alleen het bi percentage. Dat zou jouw adviseur ook wel vinden. Zelf zou ik wel zorgen dat je alle schaden posten berekent in jouw situatie, wat wij niet weten. Zie voorbeelden https://letsel.info/schadevergoeding-bij-letselschade/

Veel succes en beterschap

Gesloten