LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

xnez schreef:Ik ben bezig om toch enigsinds terug te keren op de arbeidsmarkt.
Dit gaat alleen niet zoals ik het wil.
Bij het reintegratiebureau hebben ze een werkervaringsplek.
Hier werk ik 5 ochtende van 3 a 4 uur max.

De tegenparty vindt de voorschooten die ze hebben gedaan genoeg,en willen hierbij de boel afsluiten.
Mijn LSA gaat nog in gesprek met collega's over mijn zaak.
Mijn medisch adviseur denkt dat een medisch expertise niet veel zin heeft.
(zeer kleine kans).
Dit omdat Whiplash niet aantoonbaar is.
Je kunt een second opinion overwegen bij een andere advocaat, als je ontevreden bent.
Normaal gesproken wordt deze dan ook vergoed, omdat de aansprakelijkhetd er is.
Heb ik ook gedaan en heb veel meer gekregen daardoor.

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door xnez »

Heb trouwens verschillende behandelingen ondergaan.
11 weken Revalidatiecentrum roessingh(3 dagen per week intern)
fysiotherapie(waarvan 3 manieren zoals tens therapie en massage)
mensendieck therapie
cranio sacraal therapie
Neuroloog.

Conclusie:

Post Whiplash Syndrome

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

heb je een pb gestuurd

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door witte angora »

Even wat linkjes. @ xnez, ik denk dat je de meeste informatie wel hebt, maar ik denk dat het goed is voor de overige posters om een wat beter beeld van de whiplash te krijgen.

http://www.stichtingletselschade.nl/ash ... p?docid=45

Deze is lastiger te lezen, maar gaat er wel dieper op in:
http://www.letselschade-calculator.nl/?page_id=54

Hier moet je even linksboven op 'whiplash' drukken, in het bijbehorende submenuutje staat ook interesante informatie over welke arts (neurochirurch) er bij betrokken is als er een rapportage op gemaakt moet worden.
http://www.steunpuntletselschade.nl/

Deze is interessant omdat er kort gesproken wordt over letselschadebureaus.
http://financieel.infonu.nl/diversen/21 ... xpert.html

En als laatste: hoe kies je een goede letselschadeadvocaat:
http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/431 ... ocaat.html

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door xnez »

Allemaal alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden enzo.
Morgen ga ik voor een 2nd opinion bellen.
Kijken wat deze meneer mij kan zeggen.

Maandag heb ik weer contact met mijn eigen LSA.

Aanvullingen zijn nog steeds welkom;)
En nogmaals bedankt,het is fijn om te weten dat er mensen met je mee willen denken en je niet als nummertje zien.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Xnez, denk aub ook als je bij de eindafhandeling bent aan
dat belastingformulier.
Zodat de verzekering de belasting afdraagt van dat bedrag
anders gaat er een heel groot bedrag naar de belasting ook
nog eens toe.
En aan de wettelijke rente dat het staat beschreven op je conept.

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door xnez »

De voorschooten die ik heb gekregen hoefde ik ook niet op te geven voor belasting.
Weet niet of dit ook aiutomatisch geld voor de eventuele eindafrekening?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

xnez schreef:De voorschooten die ik heb gekregen hoefde ik ook niet op te geven voor belasting.
Weet niet of dit ook aiutomatisch geld voor de eventuele eindafrekening?
Daar kan Jeanne je wel het precieze antwoord op geven, denk ik zo.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Chocomelk schreef:
xnez schreef:De voorschooten die ik heb gekregen hoefde ik ook niet op te geven voor belasting.
Weet niet of dit ook aiutomatisch geld voor de eventuele eindafrekening?
Daar kan Jeanne je wel het precieze antwoord op geven, denk ik zo.
Door mijn eindafhandeling, kwam mijn advocaat zelf met de belastinggarantie, waar ik nog nooit van had gehoord.
Dan neemt de verzekeringsmaatschappij dat op zich, mocht de belastingdienst bij je aankloppen.
Doordat ik best een goede 2e advocaat had, is dat allemaal geregeld zoals het hoorde.
Spreek zelf Niets af met de Schaderegelaar zoals ik heb gedaan, want dan gaat het fout bij de eindafhandeling, want hun geheugen is erg slecht.
Laat alles aan de advocaat over, die weet het als geen ander, als je tenminste een goede hebt, zoals ik heb gehad.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Vind zelf wel dat je ontzettend weinig info kan vinden over de bedragen
die mensen hebben gekregen, je weet dus zelf eigenlijk ook niet of het oke
is wat ze je beiden.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door witte angora »

Voor bedragen kun je de gids van de ANWB bestellen, kost bijna 50 euro. Die zal de advocaat wel hebben neem ik aan.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Chocomelk schreef:Vind zelf wel dat je ontzettend weinig info kan vinden over de bedragen
die mensen hebben gekregen, je weet dus zelf eigenlijk ook niet of het oke
is wat ze je beiden.
Daar heb je dan je advocaat voor, mits hij ook niet voor de verzekeraar zou werken, dan zou je pas pech hebben. :mrgreen:

Ik denk dat er nooit bedragen vergeleken kunnen worden, omdat het per mens verschillend is.
De verdiensten kunnen anders zijn door, huiselijke omstandigheden, leeftijdsverwachting, hoe oud of jong ben je nu ?
het letsel wat blijvend is, de een kan nog wat meer als de ander.
Zo komen er zoveel factoren bij kijken, dat elk letselschadegeval op zichzelf staat.
Wat Pietje krijgt voor een letsel, kan voor Marietje met exact hetzelfde letsel weleens heel anders uitpakken.
Pensioenbreuk, doordat je niet meer werkt.
Je kunt 2 exact dezelfde letsels zelfs nooit met elkaar vergelijken, want de einduitkomst kan voor de 1 anders uitpakken als voor de ander.
Dat heeft dan met al die factoren te maken en dat kan alleen een goede advocaat voor je berekenen en die zegt dan tegen je, of het bedrag eerlijk is of dat ze je met een kluitje in het riet willen sturen.
Daar steekt hij dan natuurlijk een groot stokje voor. :lol:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Natuurlijk kun je geen 2 mensen met elkaar vergelijken in zulke zaken, maar toch kun je dan ideeen op doen voor jezelf.
Ik weet namelijk helemaal niets over wat mij te wachten staat, echt helemaal niets !

Ben onder de 40
Ben voor 100% afgekeurd voor al het werk
Heb blijvend letsel voor mijn leven.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

[quote="Chocomelk"]Natuurlijk kun je geen 2 mensen met elkaar vergelijken in zulke zaken, maar toch kun je dan ideeen op doen voor jezelf.
Ik weet namelijk helemaal niets over wat mij te wachten staat, echt helemaal niets !

Ben onder de 40
Ben voor 100% afgekeurd voor al het werk
Heb blijvend letsel voor mijn leven.[/quote


Als je tekent, teken je voor finale kwijting en wat er nog gebeurd wat voortvloeit
uit je ongeluk, zal je dan uit je schadebedrag moeten halen.
Daarom is het zo'n ingewikkelde berekening en het kost tijd, maar niet te veel tijd natuurlijk, omdat bij jou de eind-medische fase is bereikt.
Ze gaan je een bod doen en dan moet je beslissen wat je doet.
Ga je accoord, of denk je dat is echt te weinig en ga je voor een 2e opinie.
Ze bieden altijd te weinig, want het is zaak dat het geld natuurlijk bij de verzekering blijft. :mrgreen: maar dat had je al begrepen uit mijn zaak :mrgreen:

Er wordt ook gezegd, ga nooit gelijk accoord met het 1e voorstel, want
dat is altijd aan de zeer lage kant.
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 08 jan 2010 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Thanxx voor de tips.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door jvn »

xnez schreef:Mijn vraag:

Wat is een reeel bedrag als eindbedrag voor je letselschade.

In het kort:
Autoongeluk,van achter aangereden.
Auto totall loss

Zelf:
Nek/schouder/rugklachten.
Hoofdpijnen,concentratieproblemen enzo.

Afgekeurd voor eigen werk.
Nu bezig met reintegreren,5 ochtenden van 3tot4 uur is maximaal haalbare momenteel.

Zijn er mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?
Reactie jvn:

Dat ligt eraan welke kosten je kunt claimen,kijk voor de claimlijst eens bij Jeanne Veghel op haar topic.Dan kijk je eerst welke onkosten je hebt gemaakt.
Die tel je bij elkaar,en dan heb je al een GLOBALE :!: indicatie.
Vergeet niet dat je behalve matriele schade ook smartengeld mag eisen.

hans.01
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2008 15:59

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door hans.01 »

Eerst moet een beperkingsprofiel worden gemaakt,dat houd in orthopedisch/neurologisch onderzoek, psygiatisch onderzoek , als hieruit blijkt dat het gegrond is, volgt er een onderzoek door een verzekeringsdeskundige met een beperkinsprofiel,en als laatste een arbeidsdeskundige die met de info/rapport jouw schade gaat berekenen.(In het slechtse geval(?????)kan er ook omscholing/ bijscholing worden geadviseerd). Wat heb je verdiend en wat krijg je nu,en wat had je kunnen verdienen op langer termijn(tot je pensioen).Met deze uitkomsten ga je naar het NRL(Nederlands Rekencentrum Letselschade) en zij komen met een eindbedrag. De eerste 4 onderzoeken kosten +/- €15.000,- en NRL +/- € 14.000,- . Je advocaat moet een aanvraag doen bij de rechter om het "dragen van kosten" door de tegenpartij, de David/Goliath regeling.Het is een lange weg maar wel de weg die je moet bewandelen. EN GA NIET IN OP EEN VOORTIJDIGE AFKOOPSOM Succes (ook een letselslachtoffer)

xnez
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 dec 2009 09:08

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door xnez »

Dank je Hans,

Heb sinds vandaag een nieuwe advocaat die zich wil inzetten voor mijn rechten.

Er komt zoveel bij kijken dan alleen het ongeluk en de letselschade.
Een fulltime baan houdt je er bijan aan over .

Golden Punky
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 okt 2009 23:51

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door Golden Punky »

hans.01 schreef:Eerst moet een beperkingsprofiel worden gemaakt,dat houd in orthopedisch/neurologisch onderzoek, psygiatisch onderzoek , als hieruit blijkt dat het gegrond is, volgt er een onderzoek door een verzekeringsdeskundige met een beperkinsprofiel,en als laatste een arbeidsdeskundige die met de info/rapport jouw schade gaat berekenen.(In het slechtse geval(?????)kan er ook omscholing/ bijscholing worden geadviseerd). Wat heb je verdiend en wat krijg je nu,en wat had je kunnen verdienen op langer termijn(tot je pensioen).Met deze uitkomsten ga je naar het NRL(Nederlands Rekencentrum Letselschade) en zij komen met een eindbedrag. De eerste 4 onderzoeken kosten +/- €15.000,- en NRL +/- € 14.000,- . Je advocaat moet een aanvraag doen bij de rechter om het "dragen van kosten" door de tegenpartij, de David/Goliath regeling.Het is een lange weg maar wel de weg die je moet bewandelen. EN GA NIET IN OP EEN VOORTIJDIGE AFKOOPSOM Succes (ook een letselslachtoffer)
Na 7 jaar vechten is mijn zaak rond en ben ik erg blij, want meer had ik er niet uit kunnen halen (het is geen Amerika hè mensen).

Onderzoeken kunnen voorkomen, maar hoeft niet. Ligt net aan wie de tegenpartij is en wat ze willen. Als ze het niet 100% weten, dus twijfelen aan je lichamelijke klachten, komen de onderzoeken echt wel vanzelf.

Hoe je praat over een arbeidsdeskundige vind ik heel erg jammer! Als je een goede treft, zoals in mijn geval kan hij heel veel voor je doen en staat hij/zij voor je klaar en is het echt geen straf en echt niet slecht om omscholing/bijscholing te krijgen, want dit wordt door de tegenpartij dan betaald.

Ik heb lichamelijke beperkingen en heb lang thuis gezeten, maar ik moet er niet aan denken dat ik voor de rest van mijn leven thuis had moeten zitten in de bijstand! Ik denk dat vele andere letselslachtoffers er net zo over denken, zo niet doet dat mij heel veel pijn. Als je niet kan oké, maar er is heel erg veel werk. Dat het niet eerlijk gaat bij het UWV is mijn ervaring ook, ik ben er jankend weggelopen omdat er niet geluisterd werd.

Enige raad wat ik kan geven is neem een goede LSA en hoop dat hij een goede medische adviseur heeft en vecht ervoor.

Een paar maanden geleden zag ik over letselschade in Radar op tv en heb ik dat met natte ogen zitten kijken, omdat ik precies weet hoe men voelde. Maar men moet niet vergeten dat iedere zaak verschillend is en dat je nooit precies kan vertellen hoe het allemaal gaat.
Als de tegenpartij vanaf het begin gewoon had meegewerkt had mijn leven er op dit moment ook heel anders uitgezien, maar dat kan ik niet terug draaien helaas.

hans.01
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 nov 2008 15:59

Re: Wat is een reeel bedrag voor letselschade?

Ongelezen bericht door hans.01 »

Hoi xnez,
Als je meer over mijn letselzaak wil weten stuur me dan een @.
En golden punky ,ik ben niet negatief over arbeidsdeskundige maaaaar je moet altijd goed op je hoeden zijn met een medische rapport over jezelf. Uit onderzoeken kunnen ook een lange termijnvisie komen over je medische gesteldheid.Ik heb alle 4 onderzoeken gehad op advies van mijn LSA , als de tegenpartij mij 5 jaar geleden een bedrag het aangeboden ,had ik het misschien wel geaccepteerd maar nu met de uitkomsten van deze onderzoeken wil ik hebben waar ik recht op heb (en niet met wat ik wil !!)Door 4 onafankelijke deskundige (aangesteld door de rechter)moeten ik en de tegenpartij zich houden aan de uitkomsten van de onderzoeken zodat "daarover "geen twijfel meer is , en kan er een afrondend fase komen.Dit is voor mij het eerlijkste manier en kan ik ermee leven ,en hoop ik, ook afsluiten.

Gesloten