LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is mijn recht?

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je hebt geen kinderbijslag gekregen omdat je niet werkte ?
Dat kan niet, iedere ouder heeft recht op kinderbijslag hier in Nederland, ga er vanuit dat je gewoon in Nederland woonde en hier ingeschreven stond net zoals je kindje.

Ze vinden dat je geen inkomen verlies hebt omdat je nog 30% kan werken en die andere 70% dan ?
En of jij werk kan vinden ja of nee dat boeit een verzekering niet het gaat om de % en meer niet.

Je kan zo een ander letselschadebureau bellen voor advies daar heb je geen rechtsbijstand voor nodig.
Als aansprakelijkheid is erkent dan kan een letselschade advokaat de kosten bij tegenpartij verzekering verhalen daar heb je geen rechtsbijstand voor nodig.

Had je uberhaupt werkt op het moment van ongeval ?

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

@chocomelk

Ja ik werkte toen 5jaar in de gehandicapte zorg dus werkte gewoon en had nog 2 andere banen er tussen door.

Kinderbijslag was ook weer zo iets, met dat nee bij mij. Mijn dochter is half Nederlands en half Pools. mijn vriend is dus Pools. Dochter en ik wonen in NL en staan allebei ingeschreven in NL, maar toch kreeg ik het niet en werd lacherig gezegd tja helaas. Gelukkig kreeg ik dus vorig jaar een beter persoon aan de telefoon en heeft ook meteen een jaar met terugwerkende kracht terug betaald, maarja 2 jaar niks gehad dus.

Echt in Nederland word ik nooit echt geholpen hoor. altijd al gehad.
Ook ik kan er een boek over schrijven.

Ja dat vraag ik me ook af wat met de rest van mijn procenten? maar zo staat het in de brief dus.

ben wel blij dat er mensen zijn die me advies geven hier, want ik zie door d ebomen het bos niet meer

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zo staat het in de brief en zo willen ze je afschepen met geen inkomensverlies te hoeven betalen, het valt te proberen he voor ze, ga daar dus NIET mee akoord.
Echt in Nederland word ik nooit echt geholpen hoor. altijd al gehad.
Je moet het zelf doen hier in Nederland, niemand die voor jou belangen of jou geld opkomt, je moet zelf overal achteraan blijven gaan.

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

Heb gisteren en vandaag het mailverkeer eens doogenomen tussen mij en de Lschadeverz. Het lijkt wel alsof ik alles tegen een muur heb zitten tikken.
Zoveel vragen die ik heb gesteld en totaal geen reactie gekregen of erover heen geschreven. Heb zelfs ergens in 2007 een mail gestuurd naar de tussenpersoon van de tussenpersoon, want ik schijn dus 2 tussenpersonen te hebben. en daar werd mij vriendelijk verzocht om geen direct contact te hebben met hem, maar alleen via mijn contactpersoon. en een tip om zelf de poolse verzekering te bellen. waarom heb ik dat toen niet gedaan?? kan het me ook helemaal niet meer herinneren die mail.

de laatste mails waren over die medische keuring die ik in Polen moest doen tijdje terug. en ik moest al mijn medische gegevens meenemen, maarja die hadden hun allemaal, dus gevraagd of ze die dan konden sturen. dat was een maand van te voren. week later weer gevraagd waar die gegevens bleven en geen reactie, weer een week later zelfde vraag en toen kreeg ik een reactie dat hij het zou sturen.
ik meteen doorgegeven dat hij dat dan naar mijn schoonouders moest sturen omdat ik binnen een week al naar Polen moest, zodat ik het dan zeker weten zou hebben als ik aankwam, kreeg ik een week NA de keuring het bericht dat hij het netjes had gestuurd die dag naar MIJN adres. staat in 3 mails of hij het naar mijn schoonouders in Polen kon sturen met naam en adres en niet gedaan dus.

Met die keuring was ook al zo raar. want de arts vroeg mij in welk ziekenhuis ik was geopereerd...Dus ik zei, ik ben helemaal niet geopereerd. Arts met vraagtekens en ik ook want dat stond duidelijk in mijn raport. Operatie aan de rugwervel! Ik liet hem meteen mijn rug zien om te laten zien dat dat dus niet waar was.

Na de keuring meteen een mail gestuurd naar mijn contactpersoon met de vraag waarom ze hebben gezegd dat ik een rug operatie heb gehad en tot nu toe, dus bijna 3 maanden later nog steeds geen reactie op gehad....

+ dat ik van een paar weken terug een voicemail heb van die contact persoon en daar zegt hij dat hij me de hele dag probeerde te bereiken terwijl ik maar 1 gemiste oproep had... ik snap er niks van.

Volgende week zal mijn vriend contact op nemen met de Poolse verzekering om te vragen hoe ver het staat met mijn zaak en na de zomervakantie zal ik mijn contactpersoon bellen en uitleg vragen en als ik het niet vertrouw ga ik direct verder met een advocaat, want dit is geen doen zo.

word er zo moedeloos van. en kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder mijn poot stijf heb gehouden. mijn hele lichaam is al stijf, maar juist mijn poot laat ik soepel grrrrr

Heb een vraag:
wat ik me herinner van die tijd voor het ongeluk was, dat ik een 0uren contract had en juist na mijn vakantie een 100% contract zou krijgen. 50%eigen afdeling en 50%flex. Die moest ik ondertekenen na de vakantie, maarja toen kwam dat ongeluk en kon ik helemaal niet meer komen. Kan dat iets te maken hebben met het feit dat ze mijn inkomsten verlies niet willen betalen? Omdat mijn contract nooit is ondertekend?

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Chocomelk schreef:
pit50 schreef:ak heeft geen nut, weten echt niets van Pools recht...

het lijkt er op dat je al wat Poolse contacten hebt, da's praktisch.
de Poolse verzekeraar bellen lijkt me weinig nuttig. denk je dat ze dan plots iets anders gaan doen? Waarom? Omdat jij het ze zelf zegt? Ik schat de kans klein, maar het zal niet echt schaden (als je je verstaanbaar kunt maken)
Er werken daar hele goede mensen die het wel kunnen uitzoeken
wat het Poolse recht is en wat niet.
http://www.ak-advocaten.eu/

Dat lijkt me ook, dat men bij dit kantoor je verder kan helpen.
Neen heb je, ja kun je krijgen.
Het 1e gesprek is altijd vrijblijvend.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jikke schreef:
Heb een vraag:
wat ik me herinner van die tijd voor het ongeluk was, dat ik een 0uren contract had en juist na mijn vakantie een 100% contract zou krijgen. 50%eigen afdeling en 50%flex. Die moest ik ondertekenen na de vakantie, maarja toen kwam dat ongeluk en kon ik helemaal niet meer komen. Kan dat iets te maken hebben met het feit dat ze mijn inkomsten verlies niet willen betalen? Omdat mijn contract nooit is ondertekend?

Zou het bedrijf waar je werkte dit niet zwart op wit willen zetten dat je eigenlijk wel een contract zou krijgen voor ?? uur ?
Verzekering gaat er vanuit wat je verdiende op het moment van ongeval.

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

Weer een tijd geleden dat ik hier geweest ben.

Gisteren brief binnen gekregen van rechtsbijstand dat ik 2 opties heb:

1e optie dat zij advies gaan inwinnen bij een deskundige. waarbij niet uitgesloten zal worden dat ik een negatief oordeel krijg. als het positief uitpakt heb ik weer een lang traject te gaan.

2e optie ze betalen me een klein bedrag. zogehete kosten van een deskundige. en na die betaling zal het dossier gesloten worden. gaat om een bedrag van 1500euro.

Wat moet ik doen?
De Poolse verzekeraar wil dus niks betalen. En volgens rechtsbijstand verzekering heeft het bureau alles er te rooskleurig uit laten zien.

pfff word er zo moe van allemaal.

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik heb je een PB gestuurd.

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

even een update over mijn zaak.

Nog steeds die 2 opties.... en dat ik de tijd moest nemen om er over na te denken.

Nou die tijd neem ik dus en heb intussen een Poolse advocaat ingeschakeld waar ik nu alle rompslomp papier zooi naar toe stuur.

Kreeg van de week weer een brief van rechtsbijstand dat ze mij op 4 oktober die andere brief hadden verstuurd met die 2 opties dus, waar ik volgens hun op mijn gemak over mocht nadenken. maar deze keer staat er dat ze nog geen reactie van me hebben gekregen. ...Nee ik wil nog even nadenken....Mag schijnbaar toch niet.

Ik mag wel bijna 7 jaar wachten maar een maandje mij even laten nadenken over een schijnbedragje van 1500euro om deskudige hulp in te schakelen of de zaak door te laten gaan via mijn tussenpersoon, die het schijnbaar (volgens hun) dus te rooskleurig in schatte allemaal, is te veel gevraagd. :(

Poolse advocaat krijgt 30% van het bedrag wat ze proberen te halen. maarja is nog de vraag om wat voor bedrag het gaat.

Dus 1 stapje verder en nu afwachten wat er in Polen allemaal gaat gebeuren...

Ondertussen laat ik de rechtsbijstand nog ff liggen en geef geen reactie. Nu is het mijn beurt om HUN te laten wachten;(

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

Lang geleden weer.

Deze week moet ik beslissen van de rechtsbijstand om dat bedragje aan te nemen.

Ik weet echt niet meer wat te doen. vanaf Juni krijg ik ook geen financiele bijstand meer (wwb uitkering) was al weinig, maar genoeg om me te redden. Maar door de nieuwe wetgeving ben ik die dus kwijt over 4 maanden.

Hoe is het mogelijk dat een letselschade bureau mij al die jaren(lees 7jaar!) aan het lijntje heeft gehouden en met een bedrag van 70.000 euro aan kwam als eindbedrag en ik nu 2 jaar verder mag gaan kiezen voor een bedragje van 1500euro die de rechtsbijstand verzekering uitbetaald omdat het schadebureau alles te rooskleurig in zag?

Elke dag pijn al 7 jaar lang, bij iedere beweging nat van het zweet alsof ik een maraton gelopen heb, terwijl ik nu alleen maar wat tik. vergeet alles, zelfs mijn dochter van school te halen. kom vaak niet uit mijn woorden. Ben bang om in een menigte te staan want als ik lang sta zak ik zo door mijn benen. Werken mag ik niet en doe nu 1 keer in de week vrijwilligerswerk voor 4 uurtjes waar ik 3 dagen van moet bijkomen. Krijg brief van de gemeente met alle regels die je moet opvolgen om je uitkering te behouden, vervolgens staat daar onder dat die regels voor mij niet van toepassing zijn en dat ze het door hun vingers zien dat ik vrijwilligers werk doe maar vervolgens krijg ik vanaf juni geen uitkering meer omdat ik bij mijn moeder in woon. (wat ook niet anders kan, want heb geen cent te makken om te huren)

Ben er kapot van om kapot te zijn en word steeds kapotter gemaakt. In Polen is die advocaat nog bezig (alleen al het vertalen van alle mediche papieren duur al veel te lang)

Ik zie het echt niet meer zitten. Ben verdomme 31 jaar was 7 jaar geleden 1 brok energie deed alles, ging de bergen in, niks was te gek en kon nog net niet zelf vliegen. en nu ben oud en moe en pijn ....zucht.

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

Laatste bericht van mijn kant (denk ik)
Net Ja gezegd tegen rechtsbijstand voor dat kleine bedrag. Vanaf nu worden de kosten voor advocaten etc niet meer vergoed via hun.
t is maar 1500euro, maar met dat bedrag zal ik proberen iemand te vinden die me misschien van de pijn af kan helpen.

vanaf Juli zal ik tevens het land verlaten. geen finaciele bijstand meer en geen toekomst hier, dus ga ik met mijn gezin een ander leven tegemoet.
Als ras echte Hollander moet je gewoon het land uit om te kunnen overleven met je kind. Sta versteld hoe het kan, maargoed.

bedankt allemaal voor jullie advies en raad. Helaas is het te moeilijk voor mij om alles te regelen met advocaten. zwaar overspannen door alles en probeer er zo veel mogelijk voor mijn dochter te zijn zonder tranen. kan het gewoon niet opbrengen om al die papieren en rompslomp te doen met weer een andere advocaat.

heb wel nog steeds een Poolse deskundige op de zaak staan en die is nog alles aan het uitzoeken, maar ook daar heb ik geen hoop meer op dat er ooit wat positiefs uit zal komen.

nogmaals bedankt allemaal

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ik wens je ontzettend veel succes toe in het buitenland, maar om te
schrijven dat je hier niet kan overleven met je kind.....hmm dat vind ik wel erg ver gaan.

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

Dankje choco.

Ten eerste heb ik duidelijk gezegd dat ik overspannen ben, dus alles voelt heftiger als normaal :wink:
en ten 2e. Als jij een betere oplossing weet dan te vertrekken geef me die maar....

Ik ben straks mijn financiele bijstand kwijt omdat er een nieuwe wet is. ik zit noodgedwongen bij mijn moeder in huis.... en dat betekend dat ik geen bijstand meer krijg omdat zij nog financieel net ok zit. (dus met een heel gezin 1300euro per maand is het maximum, en krijg je dus geen financiele hulp meer) Heb geen geld om te huren en dan nog kan ik alleen sneller kans krijgen in een klein dorp waar niks te huren is.

Aan het werk gaat niet, niet werken kan ook niet, rekeningen komen binnen, eten en drinken, en de rest wat een mens nodig heeft is dan niet mogelijk om te betalen.
de gemeente en UWV kan niks voor me doen dankzij die nieuwe wetsregeling.

Dus zo overdreven is het nu ook weer niet he? En geloof me ik heb er alles aan gedaan. Nu is dus de enige mogelijkheid om bij mijn schoonouders te beginnen manlief die in eigen land gewoon zijn eigen werk kan doen en niet die kak klusjes die een Pool hier te doen krijgt voor minimum loon waar we ook niks aan hebben als gezin.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je zit nu samen met manlief en kind bij je ouders tijdelijk in ?

Ik hoop dat je in het land van herkomst van je man weer toekomst
zal krijgen als dan hier in Nederland want hier schijn je geen toekomst
te hebben voor jou en je kind.

Ik dacht eigenlijk zelf dat ieder hier wel een huisje of zo kan huren want
je hebt dan toch recht op huurtoeslag en diverse toeslagen als je op of
onder het minium zit.

Maar ik wens je heel veel succes in het buitenland !

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@jikke

nou die kak klusjes zijn de andere polen anders heel blij mee...
is nu nederland ineens niet goed meer omdat het niet gaat zoals jij wilt?
vind het heel rot voor je...maar als jij denkt dat je het in een ander land veel beter hebt,wens ik je veel geluk...


als je 3 banen hebt gehad,waarom ben je toen de ziektewet niet ingegaan dan?
en de kinderbijslag vind ik ook maar vreemd om heel eerlijk te zijn...

volgens mij komen er juist heel veel polen hierheen omdat ze een beter leven hebben...helaas voor jou niet..jij wilt daar een beter leven opbouwen,toch?


het beste...

jikke
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 jul 2011 19:31

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door jikke »

Helaas Rozemarijn zit het allemaal in werkelijkheid anders in elkaar.

Ik denk dat jij ook niet kan leven als een gezin waar maar 1 persoon van kan werken en dan ook nog eens het minimum loon krijgt. En ja Mijn man en vele Polen krijgen kak werk te doen voor minimum loon.

De Polen komen niet hier werken om het betere loon, maar omdat er in POlen te weinig werk is. Vriendin van mij werkt 12 uur tot 16 uur per dag om rond te komen en 9 van de 10 keer is er ineens voor weken geen werk meer. Dus niet alleen voor het loon komen ze hier werken, maar omdat hier simpelweg werk is!! Groot verschil dus.

En verder hang ik geen verhaaltjes op over hoe het er bij ons aan toe gaat. Zoals ik het neergezet heb in mijn berichten hier, zo is het allemaal gegaan en zo blijft het gaan. Ik val overal buiten. Ziekte wet ging ik niet in, omdat mijn baas overspannen wegging en mijn papieren niet naar UWV werden opgestuurd en ikzelf 2 jaar lang met zware pijnstillers en depressie niks in de gaten had. Kinderbijslag/budget ging niet door omdat ze niet konden zien of ik in NL woon(de) en aangezien ik geen bijstand ziektewet of werk had, had ik ook geen bewijs. Dochter ging toen ook nog niet naar school dus dat was ook geen bewijs etc etc.

Jammer dat er mensen zijn die me niet geloven en denken dat het allemaal wel meevalt. Was het maar zo :/ Huursubsidie Choco was een optie geweest mits ik een huurhuis heb..... ik krijg alleen voorrang in het dorp en daar is niks. en anders sta ik op een wachtlijst. geld voor meubels en andere woonspullen heb ik niet, dus dan zou ik gemeubileerd moeten huren en dat is hier al helemaal nergens te vinden.

Dus om een kort verhaal nog langer maken.... Ik zou (totdat ik een huurhuis heb) op mijn moeders zak moeten teren. Haar spaarcenten zouden eerst op moeten voordat ik weer financiele bijstand zou krijgen en dan zou mijn moeder zelf ook bijstand moeten aanvragen want dan heeft ze geen cent meer te makken. En DAT WIL IK NIET! niet voor haar, maar zeker ook niet voor mij en mijn dochter.

Misschien dat je het nu wat beter begrijpt, of misschien ook niet. maarja ik heb me zegje weer gedaan en me weer (voor de 100ste keer) verdedigd.

Het is echt allemaal niet zo makkelijk als vele denken.

Groetjes Jikke

hanz
Berichten: 387
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:57

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door hanz »

Dag Jikke,

Leuk is anders en ik wens je het beste toe. Maar als jullie volledig ten laste komen van je moeder kan die alle kosten die redelijkerwijs gemaakt moeten worden om jullie een "normaal" leven te laten lei(ij)den, van de belasting aftrekken. Ik zou daar eens naar informeren als alle andere opties (uitkering etc) niet haalbaar zijn.
Sterkte hoor.

Hanz

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door wiseger »

Bij deze, heel veel succes bij je schoonouders. Dat je in Nederland niets krijgt, is toch logisch. Je had geen werk toen je in het buitenland een ongeluk kreeg. Waar meen je dan recht op te hebben? Je man werkt voor het minimum loon dus je hebt gewoon gezinsinkomen. Kinderbijslag kan je gewoon aanvragen en als het geweigerd wordt, kan je bezwaar maken. Daar zijn procedures voor.

P.s. je ellende was toch juist begonnen in Polen? Het is toch een Poolse verzekeringsmaatschappij die niet wil uitkeren? Je bent toch aangereden door een Pool? Waarom is het nu dan ineens de schuld van Nederland?

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door ++antonh »

jikke schreef:Nu is dus de enige mogelijkheid om bij mijn schoonouders te beginnen manlief die in eigen land gewoon zijn eigen werk kan doen en niet die kak klusjes die een Pool hier te doen krijgt voor minimum loon waar we ook niks aan hebben als gezin.
Hebben weer een baan over.
Moeten er dan toch Polen gehaald worden voor die "Kak" klusjes?
Het is wel een "Nederlandse" die dit schreef.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wat is mijn recht?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jikke schreef:Helaas Rozemarijn zit het allemaal in werkelijkheid anders in elkaar.

Ik denk dat jij ook niet kan leven als een gezin waar maar 1 persoon van kan werken en dan ook nog eens het minimum loon krijgt. En ja Mijn man en vele Polen krijgen kak werk te doen voor minimum loon.
Er zijn genoeg gezinnen die het moeten doen van het minium loon en die redden het ook wel met moeite maar het kan.

De Polen komen niet hier werken om het betere loon, maar omdat er in POlen te weinig werk is. Vriendin van mij werkt 12 uur tot 16 uur per dag om rond te komen en 9 van de 10 keer is er ineens voor weken geen werk meer. Dus niet alleen voor het loon komen ze hier werken, maar omdat hier simpelweg werk is!! Groot verschil dus.
Ken genoeg Polen die hier wel degelijk komen werken voor het geld want hier verdienen ze zo'n 2/3 meer als in Polen zelf.

En verder hang ik geen verhaaltjes op over hoe het er bij ons aan toe gaat. Zoals ik het neergezet heb in mijn berichten hier, zo is het allemaal gegaan en zo blijft het gaan. Ik val overal buiten. Ziekte wet ging ik niet in, omdat mijn baas overspannen wegging en mijn papieren niet naar UWV werden opgestuurd en ikzelf 2 jaar lang met zware pijnstillers en depressie niks in de gaten had. Kinderbijslag/budget ging niet door omdat ze niet konden zien of ik in NL woon(de) en aangezien ik geen bijstand ziektewet of werk had, had ik ook geen bewijs. Dochter ging toen ook nog niet naar school dus dat was ook geen bewijs etc etc.
Je hebt toch een geboortebewijs, bewijs van inschrijving, ik zou bezwaar indienen want kinderbijslag heb je gewoon recht op.

Jammer dat er mensen zijn die me niet geloven en denken dat het allemaal wel meevalt. Was het maar zo :/ Huursubsidie Choco was een optie geweest mits ik een huurhuis heb..... ik krijg alleen voorrang in het dorp en daar is niks. en anders sta ik op een wachtlijst. geld voor meubels en andere woonspullen heb ik niet, dus dan zou ik gemeubileerd moeten huren en dat is hier al helemaal nergens te vinden.
Oa ik heb nergens geschreven dat ik je niet geloof en dat je het financieel moeilijk hebt dat kan ik best begrijpen, je kan voorrang krijgen in een dorp maar dat vind je zelf niets, je hebt geen geld voor meubels en andere woonspullen, hoe heb je vantevoren geleefd dan toen je nog niet bij je moeder inwoonde dan ?
Dus om een kort verhaal nog langer maken.... Ik zou (totdat ik een huurhuis heb) op mijn moeders zak moeten teren. Haar spaarcenten zouden eerst op moeten voordat ik weer financiele bijstand zou krijgen en dan zou mijn moeder zelf ook bijstand moeten aanvragen want dan heeft ze geen cent meer te makken. En DAT WIL IK NIET! niet voor haar, maar zeker ook niet voor mij en mijn dochter.
Dat zou ik zelf dus ook niet willen en kan je hierin goed begrijpen.

Misschien dat je het nu wat beter begrijpt, of misschien ook niet. maarja ik heb me zegje weer gedaan en me weer (voor de 100ste keer) verdedigd.

Het is echt allemaal niet zo makkelijk als vele denken.
Nee, het leven is niet altijd gemakkelijk absoluut niet.
Maar je moet het zelf doen, mischien zou je man een opleiding erbij kunnen volgen en zich op die manier omhoog kan werken, is maar een optie.
Als ik hoor hoe de mensen in Polen iedere cent moeten omdraaien dan leef je
hier in Nederland toch weer net wat beter.
Maar ieder het zijne.
Ik hoop in ieder geval dat je in Polen een beter leven dan zal krijgen
als hier in Nederland.


Groetjes Jikke

Gesloten