ALDI-Zwembad aanbieding za 06-06 niet leverbaar- lokkertje!

Hier kan je discussiëren over de spotjes die je irritant vindt.
MOBAQ

ALDI-Zwembad aanbieding za 06-06 niet leverbaar- lokkertje!

Ongelezen bericht door MOBAQ » 06 jun 2020 08:42

In de ALDI folder voor week 23 stond paginagroot een advertentie voor een INTEX zwembad. De aanbieding was beschikbaar vanaf 06-06. Bij aankomst bij de winkel (uiteraard stonden wij ruim op tijd bij de winkel, want we begrijpen dat zoiets veel interesse wekt en het aanbod beperkt is) ging al snel het verhaal de ronde onder de wachtende klanten dat er maar één zwembad zou zijn. Om 8.00 toen de winkel open ging, bleek dat inderdaad het geval. Het gaat hier om de AlLDI in het MIRO center te Enschede. Dit winkelcentrum bedient een gebied waar tienduizenden mensen wonen. Eén zembad!! en dan op deze wijze adverteren. Voor een dergelijke advertentie koop je ruim vooraf in, het kan dus niet zo zijn dat het voor een megaconcern als ALDI niet meer leverbaar was. Onder de andere klanten kwamen er diverse appjes binnen van bekenden die bij andere fillialen in de omgeving stonden, dat ook bij deze vestigingen slecht één zwembad beschikbaar was. Dit is een doelbewuste actie geweest, en in mijn ogen een schandalige wijze om je klanten te misleiden. Als klant die ruim op tijd was voor deze aanbieding ben ik benieuwd of het op deze wijze "lokken" van klanten met iets dat je uiteindelijk niet kan leveren juridisch toegestaan is. Wij voelen ons in elk geval enorm "bedonderd" door ALDI.

fonsflons

Re: ALDI-Zwembad aanbieding za 06-06 niet leverbaar- lokkertje!

Ongelezen bericht door fonsflons » 06 jun 2020 10:03

Persoonlijk vind ik het al knap dat ze nog per filiaal 1 exemplaar hebben weten te bemachtigen aangezien alles waar Intex opstaat al wekenlang overal uitverkocht is gezien de grote run op dit soort artikelen een tijd geleden.

Ook ik heb gekeken voor een groot Intex bad, echter was ook alles dat net niet inbouw was uitverkocht waardoor ik verder ben gaan rekenen en voor een inbouw bad gekozen heb .

Veldt01

Ongelezen bericht door Veldt01 » 06 jun 2020 10:11

Sinds wanneer zijn aanbiedingen niet bedoeld als "lokkertjes". Ze zijn doorgaans zo goedkoop dat een bedrijf op de aanbieding weinig verdient. Kennelijk werkt dat zwembad prima om veel klanten in de winkel te krijgen die vervolgens (als het voor de Aldi mee zit) meteen de andere producten meenemen waar wel wat op verdient wordt.
Meer dan eentje (wel wat weinig) zou mooi zijn echter komt zoiets bij de Aldi (maar ook andere bedrijven) vaker voor en je kunt er van alles van vinden maar heel erg is het ook weer niet (weinig zwembadjes is ook nog een stuk duurzamer aangezien je je niet aan hoeft te sluiten bij de rij Nederlanders die een aanslag doet op het inmiddels redelijk schaarse drinkwater :-)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 06 jun 2020 10:36

Het is bij de Aldi altijd al zo geweest. Een jaar of 2 geleden een zeer goed statief voor een leuke prijs gekocht; ik stond er als eerste, er was maar één exemplaar dat vreemd genoeg al achter de kassa lag verborgen, op de grond. En nee, die lag daar 'uiteraard' niet gereserveerd, de vorige dag was me verteld dat ze niet mochten reserveren of apart leggen. Daarom was die dus evengoed voor mij.

Eerlijk, dat er maar één exemplaar is? Niet echt nee. Wat je er aan kunt doen? Niks.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 06 jun 2020 10:37

Begin deze eeuw toen dit Radar Forum nog niet bestond was er een Desktop aanbieding me file voor de deur!
Dit is dus al 20 jaar oude nieuws en als je dat weet......

Te goedkoop is vaak 1 per winkel, net als E bike die ze ooit uitgedeeld hebben.
Als je vrijdag avond was geweest, dan hoor je hoeveel en ga je Kamperen in de daar ooit gekochte tent en vrijdag avond na 20.00uur als de winkel dicht gaat ben je echt de eerste!

Ik hoef dit niet maar heb het wel vaker gezien.
Mijn E bike, waren er 3 gekomen ooit gekocht met Kampeerauto die ingang blokkeerde!
Ik moest weg om de winkel te openen!

Ja, dat was ooit woensdag ochtend aanbieding en wist dat ze er maar 3 hadden....

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman » 06 jun 2020 10:52

Tsja, dat dit niet mag is bekend. De Reclame Code Commissie heeft daar al meerdere uitspraken over gedaan. Maar ja, wat koop je daarvoor? Geen zwembad...

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 06 jun 2020 13:20

Europese wetgeving verbiedt deze praktijken.

Lokkertjes

Verkopers mogen geen producten of diensten tegen een extreem lage prijs aanbieden als de voorraad niet voldoende is. Ze moeten klanten informeren over het aantal beschikbare artikelen en over de duur van de aanbiedingen.
https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio » 06 jun 2020 15:36

Wat 'n ontdekking joh:)

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 06 jun 2020 16:09

De duur van de aanbieding staat er meestal bij. Op is Op.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens » 06 jun 2020 16:11

Zal ook wel snel op zijn bij 1 per filiaal.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 06 jun 2020 17:10

Je kunt altijd even proberen of er niet toevallig eentje bij de kassa verstopt ligt.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 06 jun 2020 17:17

Ik weet dat ze soms een aanbieding hebben en enkele weken later die met 40% korting dumpen omdat ze er maar enkele verkochten.... Die aanbiedingen heb je ook wel eens.

En zo voordelig, het mag en klanten lokken, Kruidvat is nog erger, sommige winkels leveren en de meeste niet.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 06 jun 2020 19:05

Bob Schurkjens schreef:
06 jun 2020 13:20
Europese wetgeving verbiedt deze praktijken.

Lokkertjes

Verkopers mogen geen producten of diensten tegen een extreem lage prijs aanbieden als de voorraad niet voldoende is. Ze moeten klanten informeren over het aantal beschikbare artikelen en over de duur van de aanbiedingen.
https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm
Was het zwembad voor een extreem lage prijs dan?

Plaats reactie