PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Hier kan je discussiëren over de spotjes die je irritant vindt.
dvdvegt
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2023 10:12

PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door dvdvegt »

Ik krijg momenteel dag na dag een bericht van PostNL dat ze niet in staat zijn om mijn online bestelling te kunnen bezorgen. Zij verschuilen zich achter de melding: Het is op dit moment erg druk. Daardoor kunnen pakketten langer onderweg zijn dan je van ons gewend bent. Via track & trace vind je de laatste informatie. Sorry voor het ongemak.

Zijn er momenteel meer mensen die dit probleem ervaren? Andere bezorgdiensten, die tevens goedkoper zijn, kunnen wel leveren.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Over elke bezorgdienst zijn klachten te vinden, dus ook bij die goedkopere gaat het wel eens mis.
Het enige wat u hoeft te doen is klagen bij de afzender. Deze heeft PostNL ingeschakeld en deze moet er voor zorgen dat de bestelling bij u komt.

Als aanvulling, ik kreeg net een bericht van een webshop uit het oosten van het land dat PostNL daar enorme vertragingen heeft en dat de webshop op dit moment machteloos is voor wat betreft de al verzonden bestellingen.

rwolters
Berichten: 1529
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door rwolters »

Ook postnl heeft last van personeelstekort. Misschien moeten we de pensioenleeftijd verhogen zodat we meer mensen op de arbeidsmarkt houden.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik heb dit geregeld met pakketten van AliExpress.
Maar dat ligt niet aan PostNL maar dat Ali hem alvast aanmeld maar wacht tot ze een container vol hebben en hem dan pas afgeven

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
09 jun 2023 14:14
Ook postnl heeft last van personeelstekort. Misschien moeten we de pensioenleeftijd verhogen zodat we meer mensen op de arbeidsmarkt houden.
Misschien moeten we het op kosten van vadertje staat studeren aan de uva en andere fopinstituten eens gaan verbieden zodat die hippies ipv wegen blokkeren eens fatsoenlijk gaan werken. En alle lamzakken en luie profiteurs eens de uitkering en de toeslagen afnemen, misschien dat ze dan eens aan de slag gaan ipv op hun zolderkamertje de toetsenbordridder uithangen.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
09 jun 2023 16:45
rwolters schreef:
09 jun 2023 14:14
Ook postnl heeft last van personeelstekort. Misschien moeten we de pensioenleeftijd verhogen zodat we meer mensen op de arbeidsmarkt houden.
Misschien moeten we het op kosten van vadertje staat studeren aan de uva en andere fopinstituten eens gaan verbieden zodat die hippies ipv wegen blokkeren eens fatsoenlijk gaan werken. En alle lamzakken en luie profiteurs eens de uitkering en de toeslagen afnemen, misschien dat ze dan eens aan de slag gaan ipv op hun zolderkamertje de toetsenbordridder uithangen.
Maar ja, dat zijn dezelfde mensen die klagen dat auto's vervuilend zijn en dat er veel nutteloos spul vervoerd word. Die gaan daar natuurlijk niet aan meewerken.

mpwisman
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2023 18:10

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door mpwisman »

Dit probleem is bij mij ook bekend.
2 weken geleden een bestelling gedaan. 31 mei jl. is het pakket door PostNL ontvangen, echter de hele week staat al deze op de melding
"Wegens drukte is je zending vertraagd. Deze zal zo snel mogelijk worden bezorgd Bezorgtijd nog onbekend".

Dit terwijl in de tussentijd wel andere pakketjes via PostNL zijn binnengekomen.

Contact opnemen met PostNL is bijna onmogelijk. Via alle kanalen al geprobeerd. Social media nu de laatste hoop op gevestigd, maar tot op heden ook nog geen reactie op mijn bericht van 2 dagen geleden.

Tja, en daar betaal je dan 7,50 verzendkosten voor......

Erthanax
Berichten: 9659
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is vandaag zelfs een bericht bij NOS Nieuws over de vertragingen.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door criticus2 »

kan je niet aangeven dat je ander bezorgadres wilt, een pickup point in d ebuurt? werkte bij mij wel. Volgende werkdag lag ie op het pickup point .

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

J. Deltoer schreef:
09 jun 2023 16:45

Misschien moeten we het op kosten van vadertje staat studeren aan de uva en andere fopinstituten eens gaan verbieden zodat die hippies ipv wegen blokkeren eens fatsoenlijk gaan werken. En alle lamzakken en luie profiteurs eens de uitkering en de toeslagen afnemen, misschien dat ze dan eens aan de slag gaan ipv op hun zolderkamertje de toetsenbordridder uithangen.
Tamelijk briljant dat de één van de grootste toetsenbordridders hier klaagt over toetsenbordridders. :roll:

daytona12
Berichten: 84
Lid geworden op: 25 jan 2007 09:46

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door daytona12 »

Tja, ik wacht al sinds 05-05-2023 op een pakket van AliExpress wat sinds die datum in het lokale Depot van PostNL is aangekomen. Maar bezorgen ho maar. Klagen heeft geen zin want er zijn nog tientallen wachtende voor je, en als je ze al aan de lijn krijgt dan verwijzen ze naar de verkoper die dan een onderzoek naar de incompetentie van PostNL moet laten starten. En het lijkt met de dag erger te worden als je het aantal klachten op FB ziet en op klachten sites.
Wanneer wordt PostNL via de de postwet verantwoordelijk gemaakt als pakketten die in hun bezit zijn kwijt raken, beschadigd zijn of ze er veel te lang over doen om ze te bezorgen. Dat zou een prima stok achter de deur zijn om hun werk goed uit te voeren, en anders krijgen ze de rekening. Zoals de Postwet nu is, is hij compleet waardeloos voor de ontvanger van een pakket. De laksheid van PostNL kent geen grenzen.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

De levertijden van AliExpress zijn 2-3 weken maar kan Max. 60 dagen duren staat er op hun site.

https://www.aliexpressinfosite-nederlan ... 03%20weken.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dit heb ik ook met AliExpress, echter Ali heeft het pakket aangemeld bij post.nl maar nog niet bij hen afgeleverd

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: PostNL bezorgt pakket maar niet en blijft uitstellen

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Nevyn schreef:
12 jun 2023 18:45
Dit heb ik ook met AliExpress, echter Ali heeft het pakket aangemeld bij post.nl maar nog niet bij hen afgeleverd
Precies, aangemeld is nog niet ontvangen.

Plaats reactie