LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] a2 codering

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Laila31
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008 10:08

a2 codering

Ongelezen bericht door Laila31 »

Wie kan mij helpen??

Tijdens mijn studietijd heb ik een schuld bij de bank opgelopen van 1000,- gulden en niet op tijd afgelost. de codering die staat nog tot jan. 2010 ik wil nu een woning kopen maar weet niet hoeveel ik kan lenen mijn bruto jaarinkomen is 30.000,-

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: a2 codering

Ongelezen bericht door Bosjesman »

in eersteinstantie krijg je met BKR codering geen hypotheek, maarmisschien als je de oorzaak uitlegt?

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: a2 codering

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Ik neem aan dat de schuld al is ingelost? En dat er een herstelmelding is. Wellicht is voorleggen bij BLG een mogelijkheid. Moet wel via je tussenpersoon. Denk ook aan de verklaring omtrent het ontstaan van deze codering.

Laila31
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008 10:08

Re: a2 codering

Ongelezen bericht door Laila31 »

de schuld is inderdaad afgelost

Janjaap1
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 apr 2006 08:23

Re: a2 codering

Ongelezen bericht door Janjaap1 »

Met deze codering op een aantoonbaar afgelopen schuld kun je bij zeer veel kredietverstrekkers terecht. Stuur wel een toelichting mee.
Dus niet alleen BLG, maar ook GMAC, de handelsbanken, Hypotrust, etc

Tip: ook nationale hypotheekgarantie is mogelijk.
De www.nhg.nl en kijk in de voorwaarden onder de kop "kredietwaardigheid" artikel 3.1. U kunt gewoon een hypotheek met NHG aanvragen. Bereken op die site meteen wat u kunt lenen.

Treasa
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:54

Re: a2 codering

Ongelezen bericht door Treasa »

Pas op, Janjaap1:
Tip: ook nationale hypotheekgarantie is mogelijk.
De www.nhg.nl en kijk in de voorwaarden onder de kop "kredietwaardigheid" artikel 3.1. U kunt gewoon een hypotheek met NHG aanvragen. Bereken op die site meteen wat u kunt lenen.
Je maakt dezelfde fout als mijn adviseur, waardoor ik nu nog met een kater zit omdat ik de woning die ik graag wilde hebben moest laten schieten. En dat gevoel gun ik een ander niet...

Je kan niet met een a2-codering die je via een kredietverstrekker heb opgelopen een hypotheek krijgen met NHG.
Enige uitzondering is een a2 via een hypotheek met NHG waarbij de waarborgfons een finale kwijting heeft verleend. Exacte tekst staat inderdaad in de artikel waarnaar jij verwees.

In het geval van Leila is het, net als bij mij, een geval van jammer maar helaas, geen hypotheek met NHG.
Maar er bestaat inderdaad wel de mogelijkheid om met een goed en eerlijk verhaal bij een reguliere geldverstrekker terecht te komen.
Dat zal even een zoektocht worden naar een goede adviseur met connecties en zorgen dat men je niet met een ELQ e.d. willen opschepen...
Maar mogelijkheden zijn er zeker, met wat doorzettingsvermogen.

Succes Leila!
Ik ken het schuitje waarin je zit...

Laila31
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2008 10:08

Re: a2 codering

Ongelezen bericht door Laila31 »

bedankt voor de reacties

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: a2 codering

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste TS

Los van je BKR codering kan je met een salaris van 30.000 bruto ongeveer 120.000 tot 150.000 lenen.

Hiervoor kan je een bestaande woning kopen in het prijs-segment van 110.000-135.000. ( aanname dat je geen eigen geld in het pand stopt)

Hier is helaas niet zoveel keus, als er al keus is

Gesloten