LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afwijzing huurwoning door verleden huurachterstand

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Afwijzing huurwoning door verleden huurachterstand

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een adres op GBA kan ook een gehuurde kamer zijn dus niets van jezelf...
Maar deze eisen van nu opgeloste schulden die je zo lang achtervolgen, dan krijg je creatieve oplossingen.

Fraude mag niet maar door deze eisen en niet een redelijke termijn erbij melden krijg je wel regels ontduiking.

Lady1234
Berichten: 27100
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afwijzing huurwoning door verleden huurachterstand

Ongelezen bericht door Lady1234 »

We snapten het al.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afwijzing huurwoning door verleden huurachterstand

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
09 jan 2020 18:42
Komkommertijd schreef:
09 jan 2020 17:40
Volgende keer melden dat hij nog bij zijn ouders woonde en dus geen verklaring kan geven!
Dan krijg je dus creatief boekhouden noodzakelijk.

Deze onredelijke en niet duidelijke regel hoelang het nog kan duren , dan word je gedwongen tot dit soort dubieuze maatregelen.
Jij hebt een verklaring, hij niets omdat hij nog thuis woonde.... probleem opgelost?
De welbekende frauduleuze adviezen van KKT. :mrgreen:
Aan de andere kant... hoe integer denk je dat sommige wbv's zijn als het om het verdelen van woonruimte gaat, zo met de huidige wachtlijsten?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afwijzing huurwoning door verleden huurachterstand

Ongelezen bericht door witte angora »

Nope, Pietertje, dat is niet wat ik bedoel. De emotico ontbreekt, maar het is een opmerking met een knipoog... ;)

Maar het is ook om aan te geven dat het niet zo heel integere handelen van sommige wbv's ook wel in de hand werkt dat niet iedere kandidaat-huurder zo integer is, om maar aan een woning te kunnen komen. Dat is gewoon een feit, het heeft niet mijn goedkeuring.

Lady1234
Berichten: 27100
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Afwijzing huurwoning door verleden huurachterstand

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen idee wat wbv’s op dat gebied doen. Mijn laatste huurhuis heb ik in begin 1975 opgezegd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Afwijzing huurwoning door verleden huurachterstand

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou , helaas begin ik soms ook te twijfelen aan de integriteit vwb het woningen toewijzen 🤔
Zo sta je op plaats 5 en dan weer op plaats 33 en vd week kreeg ik nb een uitnodiging voor een bezichtiging waar ik zogenaamd op 4 sta ....en raad eens : ik had he-le-maal niét, nóóit gereageerd op déze woning .
Ik belde dus....
" goh, nee, ja mevrouw, vreemd , u bent wel kandidaat , maar u heeft idd niet op déze woning gereageerd 🙄🙄🙄 goh....en nu? "
Waarop ik zei ..." bied hem dan maar aan een andere kandidaat aan, mij past een verhuizing nu niet " .

" Ok, mevrouw, tja , ok , ok , nou, dat zullen we dan maar doen " .....

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Afwijzing huurwoning door verleden huurachterstand

Ongelezen bericht door berndv »

Lady1234 schreef:
09 jan 2020 17:23
Ik vraag me af hoelang zo’n huurachterstand geregistreerd blijft staan. En het komt mij voor dat het geen betrekking zal hebben op een keer de huur niet op tijd betaald hebben.
Nou, er is geen officieel register, maar als ik zo een beetje op internet kijk naar blanco verhuurdersverklaringen kom ik formulieren als deze tegen:
https://hunwonen.nl/download/Verhuurder ... woning.pdf

Hier wordt alleen gevraagd óf er ooit een achterstand is geweest en wanneer de laatste achterstand voldaan is. Het is dan vervolgens aan de potentiële nieuwe verhuurder wat voor waarde die er aan hangt.

Gesloten