LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je kunt de beslissing forceren door aan te geven dat je een verder uitstel niet meer accepteert.
Dan is de bank gedwongen om nu een keuze te maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door kweenie »

chrisd1 schreef:
crazyme schreef:Soms zijn er meer mogelijkheden dan je vooraf zelf kunt bedenken.
Haha; misschien niet zo gek!!; wil b.v. bank wisselen van hypotheekgever op hetzelfde onderpand??
Dat zullen ze vast wel willen, alleen zal die hypotheek veel hoger zijn dan de afgesproken verkoopprijs. En wat zou er dan met die extra schuld moeten gebeuren? Die kun je dan nergens op verhalen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

kweenie schreef:
chrisd1 schreef:
crazyme schreef:Soms zijn er meer mogelijkheden dan je vooraf zelf kunt bedenken.
Haha; misschien niet zo gek!!; wil b.v. bank wisselen van hypotheekgever op hetzelfde onderpand??
Dat zullen ze vast wel willen, alleen zal die hypotheek veel hoger zijn dan de afgesproken verkoopprijs. En wat zou er dan met die extra schuld moeten gebeuren? Die kun je dan nergens op verhalen.
Klopt; maar wat let Iww zich van de domme te houden en zo'n manager aan te spreken??

stofzuigertje

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De bank, ik zou gewoon meerdere banken vragen of zij iets kunnen doen.

Vooral de bank van verkoper die ook graag dit wil oplossen......
Verder kun je nog zo graag willen, maar als banken weigeren zonder of met flut opgave of nog erger niets zeggen....
Kun je voor je 60e verjaardag alle bedragen betalen of ga je na 70 jaren bereikt te hebben door met Hypo betalen?
De bank kijkt alleen naar risico en of het verantwoord is, en ook een twijfelachtige werkgever kan mee tellen.

Zij beoordelen niet alleen de klant, soms ook hoe betrouwbaar een werkgever is want als je werkloos zou worden????

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat een onzinnige reactie, stofzuigertje. TS heeft geen helemaal geen problemen met het verkrijgen van lening. Het gaat er om dat de eigenaren het huis niet tegen deze prijs mogen verkopen van hun hypotheekbank, omdat er dan te veel verlies wordt gemaakt

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef: Zij beoordelen niet alleen de klant, soms ook hoe betrouwbaar een werkgever is want als je werkloos zou worden????
:lol: Weer een hoop onzin bij elkaar...

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, niet verkopen levert toch ook geen winst op, en al helemaal niet als er nog geen andere koper is. En zeker niet nu er, vanwege de verkiezingen gisteren in Italië, gezinspeeld wordt op een nieuwe Eurocrisis. Het kan dus nu alle kanten op.

Misschien dat die bank beter eieren voor haar geld kan kiezen. Maar goed, ik ben dan ook geen speculant.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

stofzuigertje schreef: Zij beoordelen niet alleen de klant, soms ook hoe betrouwbaar een werkgever is want als je werkloos zou worden????
Hoe dik is jouw duim?

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door Brainless »

witte angora schreef:Maar ja, niet verkopen levert toch ook geen winst op, en al helemaal niet als er nog geen andere koper is. En zeker niet nu er, vanwege de verkiezingen gisteren in Italië, gezinspeeld wordt op een nieuwe Eurocrisis. Het kan dus nu alle kanten op.

Misschien dat die bank beter eieren voor haar geld kan kiezen. Maar goed, ik ben dan ook geen speculant.
Zolang de hypotheek betaald wordt, krijgt de bank gewoon zijn geld.
Dus waarom zou de bank "eieren voor zijn geld kiezen" als deze nu (nog) geen verlies heeft?

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... we praten over een gedwongen verkoop, een bank die toestemming moet geven en een woning die kennelijk onder water staat. Lijkt me toch niet dat de hypotheek dan betaald wordt, want in dat geval zou er niet verkocht hoeven te worden.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door beusen »

Nu is het zo dat de verkopende partij gedwongen moet verkopen en akkoord van de bank moet hebben voor verkoop.
Dat is mij een beetje kort door de bocht.
Als TS moet verkopen, omdat hij/zij de lasten niet meer kan betalen, waarom moet TS dan een akkoord van de bank hebben?

Alleen als eer al een schuldenlast opgebouwd is, die veel hoger dan de verkoopprijs is.
Als een huis via de bank verkocht wordt, bepaald de bank de verkoopprijs en niet TS.

Dus gedwongen verkopen, is welke situatie!
Na wat navraag hier en daar blijkt dat de bank de koop tegenhoud omdat de markt ondertussen aan het aantrekken is.
Dus wil de bank duidelijk meer opbrengst voor het huis hebben., om de schuldenlast naar beneden te brengen!

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Rare zaak. Je biedt iets hoger dan de vraagprijs en de bank van de verkoper heeft daar moeite mee? Welke bank is dat? Het lijkt mij een onrechtmatig voorbehoud. In ieder geval is de bank te blameren. Blijkbaar wil de bank van de klant/hypotheek af, maar zo zijn ze niemand van dienst. Hufterig, maar dat is mijn persoonlijke mening.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door beusen »

Anduril.tr schreef:Rare zaak. Je biedt iets hoger dan de vraagprijs en de bank van de verkoper heeft daar moeite mee? Welke bank is dat? Het lijkt mij een onrechtmatig voorbehoud. In ieder geval is de bank te blameren. Blijkbaar wil de bank van de klant/hypotheek af, maar zo zijn ze niemand van dienst. Hufterig, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Heb ik iets gemist?
Waar staat dat?
Ik kan wel lezen, dat TS gewacht heeft toen de prijs zakte!

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door k2p »

Als de bank 2x uitstel vroeg, is er denk ik dus WEL sprake van een deadline waarbinnen de bank moet goedkeuren. Anders had het geen uitstel gevraagd. Ik zou zeggen, reageer vaag op hun verzoek om uitstel en laat de deadline rustig verlopen. Wil je meer advies , ga dan inderdaad zsm bij een jurist langs. En anders even de voorlopige koopovereenkomst geanonimiseerd online plempen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Droomhuis gevonden, bank houdt koop tegen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

en als alles verlopen is kan de bank verkopen aan een tussenpersoon aan hen zelf gelieerd!!!

Gesloten