LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mag een makelaar je een bezichtiging weigeren?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
hvbijsterveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2014 12:46

Mag een makelaar je een bezichtiging weigeren?

Ongelezen bericht door hvbijsterveld »

Hallo,

Ik probeerde zo juist een bezichtiging te regelen bij een makelaar voor een huis waar wij zeer geïnteresseerd in zijn. Alleen nu vertelde de makelaar dat door de massale interesse ze een tijdelijke stop hebben ingevoerd en willen kijken naar eventuele biedingen, hierna zouden wij weer in beeld komen.
Mijn vraag is : mag een makelaar dit zomaar doen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Mag een makelaar je een bezichtiging weigeren?

Ongelezen bericht door bprosman »

Ja, waarom niet. De makelaar handelt in opdracht van de verkoper en die mag zelf beslissen aan wie hij het huis wil verkopen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Mag een makelaar je een bezichtiging weigeren?

Ongelezen bericht door tenormin »

hvbijsterveld schreef:Hallo,

Ik probeerde zo juist een bezichtiging te regelen bij een makelaar voor een huis waar wij zeer geïnteresseerd in zijn. Alleen nu vertelde de makelaar dat door de massale interesse ze een tijdelijke stop hebben ingevoerd en willen kijken naar eventuele biedingen, hierna zouden wij weer in beeld komen.
Mijn vraag is : mag een makelaar dit zomaar doen?
Massale interesse klinkt fantastisch vandaag de dag. Als het echt waar is van die interesse: ja, dan zijn er dus al voldoende potentiële kopers. "Lucky verkoper" zou ik zeggen. En jammer voor u. Maar misschien komt u toch nog in beeld, later. En dan zou ik daar sceptisch over zijn.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mag een makelaar je een bezichtiging weigeren?

Ongelezen bericht door witte angora »

Vermoedelijk wordt de woning erg goedkoop aangeboden omdat de huidige eigenaar er snel van af wil/moet? Sja, als er al een rij wachtenden is, dan is het toch echt 'achteraan aansluiten'.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Mag een makelaar je een bezichtiging weigeren?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Komt nog wel voor in grote steden in gewilde nette buurten en dan de goedkopere woningen. Heb het net meegemaakt was binnen 2 weken verkocht en mensen moesten bieden. verkocht boven de vraagprijs.

Maar om op je vraag terug te komen, ja dat mag. Als je het huis echt wil hebben moet je assertief zijn en de eigenaar bezoeken en hem duidelijk maken dat hij het aan jou moet verkopen. (goed gevulde geldzak meenemen :wink: )

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Mag een makelaar je een bezichtiging weigeren?

Ongelezen bericht door tenormin »

sjoegel schreef: (goed gevulde geldzak meenemen :wink: )
Als de TS een goed gevulde geldzak had, kan hij op veel meer huizen zijn oog laten vallen. Zal dus inderdaad "een koopje" zijn.

Loupland
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2012 19:15

Re: Mag een makelaar je een bezichtiging weigeren?

Ongelezen bericht door Loupland »

Natuurlijk mag een makelaar dat weigeren...
Hij heeft ook maar 8 uur op een dag en als hij vol zit, dan zit hij vol...

Dat is letterlijk met elk beroep zo... een tandarts mag ook zeggen: Sorry ik zit vol...

Gesloten