LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
andre1961
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2015 10:44

Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door andre1961 »

In 2012, ruim 3 jaar geleden heb ik een woning aangekocht via een NVM makelaar. We zijn nu 3 jaar verder en wil mijn woning weer te koop aanbieden. De informatie incl. vraagprijs uit 2012 staat nog steeds op google en dient door de "oude" makelaar verwijderd worden, Ik heb de makelaar hierop geattendeerd. De makelaar wil hier niet aan meewerken terwijl hij web eigenaar is en dit simpel is te verwijderen, de reden is mij onduidelijk, er wordt niet verder gereageerd ook mijn huidige verkoop makelaar is niet verder gekomen. Dat verkoop informatie nog een jaar op zoekmachines staat is reeel maar ruim 3 jaar is te gortig, dit schaadt mijn positie als verkopende partij, heb hier melding van gemaakt bij de NVM.......ik vraag mij af of dit zomaar mag? Advies is zeer welkom, Dank!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door thecure »

wat wil je hiermee bereiken? prijzen van woningen zijn gewoon openbaar bij het kadaster, dus iemand die een bod wil uitbrengen kan gewoon de prijzen zien waarvoor de woning is verkocht.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door kokka »

Ik vind het ook nogal een schending van de privacy dat iedereen maar kan zien wat jij voor je huis hebt betaald, maar we leven nu eenmaal in een big brother tijdperk

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door thecure »

ik vind het juist handig.
je kan van te voren zien wat er voor vergelijkbare woningen is betaald, zodat men een goed bod kan uitbrengen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

je kan de verkoopprijs zo niet zien, alleen de vraagprijs..... Dus ja, wat is het probleem? Bij het kadaster krijg ik de de aankoopprijs te zien. En de tijden zijn nu heel anders!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kokka schreef:Ik vind het ook nogal een schending van de privacy dat iedereen maar kan zien wat jij voor je huis hebt betaald, maar we leven nu eenmaal in een big brother tijdperk
Dat heeft niets met het big brother tijdperk te maken: koopprijzen van onroerende zaken zijn al bekend zolang het Kadaster bestaat (en dat is ergens in de 19e eeuw opgericht).

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

andre1961 schreef:In 2012, ruim 3 jaar geleden heb ik een woning aangekocht via een NVM makelaar. We zijn nu 3 jaar verder en wil mijn woning weer te koop aanbieden. De informatie incl. vraagprijs uit 2012 staat nog steeds op google en dient door de "oude" makelaar verwijderd worden,
De makelaar heeft maar heel weinig invloed op wat Google als zoekresultaat geeft. Zolang het in de Google database staat wordt het gevonden. Als de makelaar iets wijzigt wil dat nog niet zeggen dat de oude informatie niet meer te vinden is met Google.

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door Bosjesman »

andre1961 schreef: schaadt mijn positie als verkopende partij
Dat snap ik niet, hoe kunnen openbare gegevens u nou schaden?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef: Als de makelaar iets wijzigt wil dat nog niet zeggen dat de oude informatie niet meer te vinden is met Google.
Maar als je dan vanuit google doorklikt, dan beland je op een niet meer bestaande pagina.

Vraag is allereerst: staat pand nog op website makelaar?

stofzuigertje

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Funda of eigen site kan de makelaar iets doen dus wat laat Google zien?

Door nieuwe te plaatsen verdween de oude meestal.

Jaap.nl loopt ook wel eens achter maar niet zolang.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door Barre Barry »

16again schreef:.

Vraag is allereerst: staat pand nog op website makelaar?
Dat zegt hij toch :roll:
andre1961 schreef:De makelaar wil hier niet aan meewerken terwijl hij web eigenaar is en dit simpel is te verwijderen
Of denk jij dat die makelaar eigenaar van Google is :roll:

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door 16again »

Barre Barry schreef:
16again schreef:.

Vraag is allereerst: staat pand nog op website makelaar?
Dat zegt hij toch :roll:
Nee, TS zegt alleen dat het pand nog op google te vinden is.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door olaf79 »

GJvdZ schreef:
andre1961 schreef:In 2012, ruim 3 jaar geleden heb ik een woning aangekocht via een NVM makelaar. We zijn nu 3 jaar verder en wil mijn woning weer te koop aanbieden. De informatie incl. vraagprijs uit 2012 staat nog steeds op google en dient door de "oude" makelaar verwijderd worden,
De makelaar heeft maar heel weinig invloed op wat Google als zoekresultaat geeft. Zolang het in de Google database staat wordt het gevonden. Als de makelaar iets wijzigt wil dat nog niet zeggen dat de oude informatie niet meer te vinden is met Google.
Dat kan de oude makelaar weldegelijk. Als hij de gegevens verwijdert van zijn site, doet google dat ook en die zal toch minstens 1x per 6-8 weken langskomen. Daarnaast kun je ook re-index aanvragen bij google. Zie
https://support.google.com/webmasters/a ... 5812?hl=en

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn ook websites die de geschiedenis van de vraagprijs van huizen tonen, ook als die gegevens al lang niet meer op de websites van de makelaars staan. Daar helpt het ingrijpen door de makelaar niet tegen.

Los daarvan, het is dan natuurlijk wel de vraag wat de waarde van die vraagprijzen is. En wat de invloed vandie geschiedenis zou hebben op de biedingen van nieuwe kopers.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door Barre Barry »

16again schreef:
Barre Barry schreef:
16again schreef:.

Vraag is allereerst: staat pand nog op website makelaar?
Dat zegt hij toch :roll:
Nee, TS zegt alleen dat het pand nog op google te vinden is.
Dan zal ik het maar even heel langzaam uitleggen.

De makelaar is webeigenaar.
De makelaar kan het verwijderen.
Waar kan hij het dan verwijderen????
Op Google?????
Of op zijn website?????

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door 16again »

@Barre Barry,
Kun je dan ook gelijk uitleggen hoeveel tijd er behoort te zitten tussen het verwijderen van een web pagina, en het verdwijnen van google search resultaat?
http://c2.com/cgi/wiki?GoogleCache
If you check the Cached copy of a page, you'll see the date the page was last indexed. It's anyone's guess why some pages in a given site are indexed much more often than others. Some pages in this Wiki have been indexed within a couple weeks while some have not been indexed in over a year.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door crazyme »

Ts is de stille afwezige.

Misschien internet maar helemaal verwijderd ? Huis verkocht ?

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door Barre Barry »

16again schreef:@Barre Barry,
Kun je dan ook gelijk uitleggen hoeveel tijd er behoort te zitten tussen het verwijderen van een web pagina, en het verdwijnen van google search resultaat?
http://c2.com/cgi/wiki?GoogleCache
If you check the Cached copy of a page, you'll see the date the page was last indexed. It's anyone's guess why some pages in a given site are indexed much more often than others. Some pages in this Wiki have been indexed within a couple weeks while some have not been indexed in over a year.
Geen, zolang het nog op de site van de makelaar staat.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Makelaar weigert 3 jaar oude vraagprijs te verwijderen

Ongelezen bericht door SJZ »

Geen, zolang het nog op de site van de makelaar staat.
Als ik het bericht van TS lees staat het niet op de site van de makelaar, maar is het via google nog te vinden, lees maar:
vraagprijs uit 2012 staat nog steeds op google
Via google kun je van alles vinden. Vraagprijzen die op funda staan worden door andere sites overgenomen en bijgehouden, dus dat los je niet op via de makelaar.
Dat verkoop informatie nog een jaar op zoekmachines staat is reeel maar ruim 3 jaar is te gortig
. Tja, niet alleen 3 jaar, ook véél later nog hoor.

Gesloten