LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
artfx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2018 10:53

Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door artfx »

Goedendag,

Ik werd in de maand April getipt over een bedrijf wat veel actief is via Facebook en mensen helpt met het vinden van een woning, genaamd 'Woning Hulp'. De pagina had best wel een behoorlijk aantal likes en volgers dus besloot ik om mijzelf aan te melden via hun website voor een bedrag van 25 Euro. Voor dit bedrag zou je dan gegarandeerd een aanbod krijgen binnen 4 tot 12 weken tijd.

Vervolgens werd er een week na mijn aanmelding een post geplaatst op hun pagina met de informatie dat vanwege de drukte het wat langzaam ging, maar iedereen die zich voor eind April had ingeschreven, zou binnen enkele weken een aanbod krijgen. Echter begin Juli nog steeds niets ontvangen. Eerst een terugbelverzoek ingediend via hun website echter ben ik nooit terug gebeld. Meerdere emails verstuurd maar nooit iets terug ontvangen. Meerdere malen via Facebook contact gezocht middels prive-berichten en comments, wederom geen reactie. Naast mij zag ik ook nog veel andere mensen die comments plaatsten met dezelfde ervaringen. Geen reactie en geen aanbod voor woningen.

Nu werd er vandaag een update geplaatst op hun Facebook pagina, dat vanwege vele 'spam-aanmeldingen' hun SMTP email server en database gecrasht waren en dat een extern IT bedrijf dit momenteel aan het oplossen is. Wel werd er gemeld dat iedereen die zich voor Juni had ingeschreven binnen enkele weken een aanbod zou krijgen.. Waar heb ik dit soort melding eerder gelezen? Juist die post uit de maand Mei. Daarnaast klinkt het hele verhaal van spamaanmeldingen ook niet helemaal juist, je moet namelijk bij het inschrijven en aanmelden 25 Euro betalen, dus je gaat mij niet vertellen dat er een bedrijf is wat spam aanmeldingen aan het plaatsen is en hier ook nog eens geld voor aan het betalen is. Dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk. Daarnaast gebruik ik ook meerdere SMTP servers voor mijn werk als ZZP-er en nog nooit dat deze gecrasht zijn door vele ontvangen of verstuurde emails, en ik ontvang behoorlijk wat spam per dag. Ook zou een gemiddelde IT-er dit binnen een half uurtje opgelost hebben, dus geen enkele reden om zo lang niets van je te laten horen en al helemaal geen excuus om ook niet via de telefoon of Facebook te reageren.

Ik heb toen meerdere comments geplaatst onder hun bericht op Facebook, met daarin dezelfde informatie als wat ik hier zojuist uitgelegd heb, eerst werden mijn comments plus comments van andere mensen die negatieve ervaringen hadden met dit bedrijf verwijderd van hun pagina. Echter heb ik daarna dus opnieuw een comment geplaatst met de vraag waarom er comments verwijderd worden en nu ben ik volledig geblokkeerd op hun pagina, ik kan alleen nog de posts bekijken, maar niet reageren, ook kan ik geen prive-berichten meer sturen naar het bedrijf. En dat terwijl je geld betaald hebt aan ze...

Ik zeg dat het een stel grote oplichters zijn, die dus sinds Maart 2019 (want zo lang zijn ze actief via Facebook) al meer dan 8000 volgers hebben weten te bereiken via Facebook. Ik weet niet hoeveel van die volgers echt is of gekocht is, maar laten we zeggen dat de helft daar van mensen zijn die zich echt daadwerkelijk hebben ingeschreven omdat ze op zoek zijn naar een woning. Dan hebben we het dus over 4000 maal 25 Euro, oftewel 100.000 Euro aan inschrijfgeld.

Het gaat mij dus absoluut niet om die 25 Euro, maar waar het mij wel om gaat is dat als woningzoekende ik het ronduit viesmakend vind dat er bedrijven als deze zijn die misbruik maken van de grote hoeveelheid mensen die op zoek zijn naar een woning maar vanwege het lage aanbod nog niets hebben kunnen vinden. Ik hoop dus ook dat er meer mensen zijn die hier melding van gaan maken. Inmiddels zijn heel veel comments verwijderd die ook maar iets van een negatieve toon hadden, maar toch zie je nog steeds veel comments op hun Facebook pagina staan van mensen die vragen wanneer ze nou eindelijk bericht krijgen.

De betreffende Facebook pagina: https://www.facebook.com/mijnwoninghulp
Hun website: https://mijnwoninghulp.nl/

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Facebook, beter daar van weg te blijven als u zo makkelijk te bedotten bent, gelooft u nog in sprookjes?

artfx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2018 10:53

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door artfx »

Hmmm Kolibrie dat ben ik niet met je eens, ik ben zelf ondernemer en doe met vele bedrijven zaken die veel actief zijn op Facebook en gewoon bedrijven zijn die goed bekend staan. Ik deel dit bericht ook meer om hier kennis van te geven, mocht er iemand zijn die op dit forum besluit hun naam te zoeken. Ik kan me ook voorstellen dat er meer mensen zijn die deze ervaringen hebben met dit bedrijf en wellicht hier ook melding van willen of gaan maken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier komen elke dag meldingen over oplichting via feestboek. Maar als waarschuwing helpt dat niet. Mensen komen hier nadat ze opgelicht zijn. Als het te laat is.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Kolibrie »

artfx schreef:
16 jul 2019 23:26
Hmmm Kolibrie dat ben ik niet met je eens, ik ben zelf ondernemer en doe met vele bedrijven zaken die veel actief zijn op Facebook en gewoon bedrijven zijn die goed bekend staan. Ik deel dit bericht ook meer om hier kennis van te geven, mocht er iemand zijn die op dit forum besluit hun naam te zoeken. Ik kan me ook voorstellen dat er meer mensen zijn die deze ervaringen hebben met dit bedrijf en wellicht hier ook melding van willen of gaan maken.
Ik zeg, als je zo makkelijk te bedotten bent.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

€ 25 gaan betalen voor woninghulp? Daar druipt toch de oplichting van af.

ZeerPrivé
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Volgers en likes zijn voor een paar euro's te koop. Zou je als ondernemer toch moeten weten.

artfx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2018 10:53

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door artfx »

ZeerPrivé schreef:
17 jul 2019 00:08
Volgers en likes zijn voor een paar euro's te koop. Zou je als ondernemer toch moeten weten.
Weet ik ook, maar het ging mij ook absoluut niet om het geld. Ik had meer zoiets van het valt te proberen voor die 25 Euro, baat het niet jammer dan. Maar als je dan ziet dat ze voor enorm geld heel veel mensen aan het oplichten zijn dan zit mij dat wel een beetje dwars. Die 25 Euro dat doet me niet veel, dat verdien ik zo weer terug en is dus de moeite niet, maar tel al die mensen bij elkaar op en dan is dit bedrijf goed geld aan het verdienen.

Dat van die volgers, ja dat snap ik. Ik werk zelf in de muziekindustrie waar het veel voorkomt dat men likes koopt in de hoop dan groter te lijken, maar dat betekend niet dat iedere Facebook pagina dit doet. Je kunt het dus ook van te voren nooit met zekerheid weten, daarnaast waren er ook nog geen negatieve reacties op hun posts te vinden. Dat is inmiddels wel anders nu al die mensen niets horen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Maar beste man/vrouw... Hoe naïef ben je dat je ook maar 1 moment denkt dat een FB bedrijf(website? KvK inschrijving gecontroleerd?) kan slagen waar alle wbv's en makelaars in heel Nederland falen?

Een huurwoning vinden voor jou? En dat voor een luttele bedrag van 25 euro....

Ik noem dit niet eens oplichting... Ik noem dit donatie!

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door witte angora »

artfx schreef:
16 jul 2019 23:12
De pagina had best wel een behoorlijk aantal likes en volgers
25 Euro.
Voor dit bedrag zou je dan gegarandeerd een aanbod krijgen binnen 4 tot 12 weken tijd.
Als ik in de regio Utrecht (of waar dan ook) reageer op een woning zijn er best wel een behoorlijk aantal 'likers' en 'volgers'. Helaas sta ik daar al 9 jaar ingeschreven, en nog steeds heb ik niks. Alhoewel het wel steeds dichter bij komt. Kost me 9 euro per jaar.

Vertel eens, beste man, waar denk jij dat dit bedrijf al die woningen vandaan kan toveren om iedereen binnen 4 tot 12 weken een aanbod te kunnen doen?

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @artfx, prima dat u hier een waarschuwing plaatst. Ook al zouden er maar een of meerdere consumenten via Google bij uw waarschuwing op dit forum komen dan is dat mooi meegenomen!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

artfx schreef:
16 jul 2019 23:12
Nu werd er vandaag een update geplaatst op hun Facebook pagina, dat vanwege vele 'spam-aanmeldingen' hun SMTP email server en database gecrasht waren en dat een extern IT bedrijf dit momenteel aan het oplossen is.
SMTP staat voor Simple Mail Transfer Protocol en kan dus niet crashen door het ontvangen van spamberichten ook zit er geen database achter. Het is een protocol wat wordt gebruikt voor het versturen van e-mail berichten enkel en alleen dat. Dus ja ze schrijven onzin, maar persoonlijk woonaanbod voor € 25,00 is natuurlijk ook onzin. Helaas is dit niet strafbaar en voor € 25,00 ga je normaal gesproken niet procederen en daar gokken deze personen ook op.

artfx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2018 10:53

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door artfx »

sylvesterb schreef:
17 jul 2019 08:09
artfx schreef:
16 jul 2019 23:12
Nu werd er vandaag een update geplaatst op hun Facebook pagina, dat vanwege vele 'spam-aanmeldingen' hun SMTP email server en database gecrasht waren en dat een extern IT bedrijf dit momenteel aan het oplossen is.
SMTP staat voor Simple Mail Transfer Protocol en kan dus niet crashen door het ontvangen van spamberichten ook zit er geen database achter. Het is een protocol wat wordt gebruikt voor het versturen van e-mail berichten enkel en alleen dat. Dus ja ze schrijven onzin, maar persoonlijk woonaanbod voor € 25,00 is natuurlijk ook onzin. Helaas is dit niet strafbaar en voor € 25,00 ga je normaal gesproken niet procederen en daar gokken deze personen ook op.
Ja ik heb op hun Facebook pagina ook duidelijk gezegd dat het verhaal van die SMTP server nergens op slaat, ik ben namelijk bekend met SMTP, gebruik het zelf ook. Nadat ik dat geplaatst had werd ik gewoon simpelweg geblokkeerd op hun pagina. Inmiddels al van meerdere mensen hetzelfde gehoord die ook geblokkeerd zijn nadat ze geuit hadden dat ze negatieve ervaringen hadden.

artfx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2018 10:53

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door artfx »

Klaas Jan schreef:
17 jul 2019 07:44
Hallo @artfx, prima dat u hier een waarschuwing plaatst. Ook al zouden er maar een of meerdere consumenten via Google bij uw waarschuwing op dit forum komen dan is dat mooi meegenomen!
Dat was ook mijn insteek, wellicht dat er ook andere gedupeerde zijn die gaan zoeken via Google en dan hier uitkomen door mijn bericht, kwaad kan het in ieder geval niet dat mijn bericht hier staat.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn nog steeds woningen binnen week beschikbaar.....
Maar dat zijn randen van Nederland waar niemand wilde wonen wegens aardbevingen of het is met gratis schimmel op muren en zelfs buitenlandse arbeiders hebben deze jaren terug verlaten.

Dus ze kunnen zeker leveren, mits je niet regio geboden bent.
Hoekhuis voor €230,- per maand maar als je het ziet, enkel glas, geen isolatie en diverse ventilatie sleuven gemaakt door de NAM?

artfx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2018 10:53

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door artfx »

Zojuist contact gehad en de blokkeringen zijn opgeheven op zowel Facebook als Instagram, er is mij beloofd dat ik alsnog een aanbod krijg binnen 3 weken, dus dat wacht ik dan maar even af, niet dat ik er veel van verwacht echter. Ik voorspel dat ze een woning gaan aanbieden die buiten de eisen liggen die ik gesteld heb, dan hebben zij in principe hun werk gedaan, of moet ik 'zijn werk' zeggen in plaats van 'hun werk'? Ze staan immers ingeschreven als eenmanszaak bij de KvK.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Voor dit bedrag zou je dan gegarandeerd een aanbod krijgen binnen 4 tot 12 weken tijd.”

Als u goed gelezen had, had u dit gezien: “Hoewel Woning Hulp zich zo maximaal mogelijk inzet voor u, garanderen wij u binnen 4 tot 12 weken een woning suggestie. Dit betekent of een woningaanbod of een voorstel/suggestie om sneller in aanmerking te komen voor een woning. Aangezien wij niet in het bezit zijn van woningen/vastgoed, kunnen wij geen percentage noemen voor een slagingskans, mede omdat de slagingskans verschilt per regio/provincie.”

Geen gegarandeerd aanbod dus binnen 4 tot 12 weken.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het enige wat ze doen is huurwoningen zoeken op andere websites, zo is te lezen bij de veelgestelde vragen. De website wemelt van taal- en spelfouten, wat ook al geen betrouwbare indruk wekt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Staat u al ingeschreven op Woningnet of een soortgelijke site? Doen hoor. Over circa tien jaar goud waard.

https://www.woningnet.nl/

artfx
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2018 10:53

Re: Bedrijf 'Woning Hulp' is niets meer dan een stel oplichters!

Ongelezen bericht door artfx »

Ik weet dat het alweer even geleden is, maar er speelde behoorlijk wat achter deze website. Met hulp van alle andere benadeelde personen hebben we alle informatie over de personen achter het bedrijf gevonden. Hierdoor kwamen we er achter dat het een Armeense familie betreft die in de kickboxwereld zit en een lopende historie had met verdachte bedrijven. Over enkele van deze bedrijven waren ook berichten te vinden over oplichting, wel stonden alle bedrijven op andere namen bij de KvK ingeschreven, maar via Facebook konden we deze personen aan elkaar linken en wisten we te achterhalen dat ze familie en vrienden van elkaar waren. Er hebben een aantal personen aangifte gedaan en hun verhaal gedaan bij Radar en Opgelicht, waaronder op de radio. Hierna hebben ze alle websites en accounts direct verwijderd en dus is het nu niet meer mogelijk dat mensen via deze sites opgelicht worden. Mogelijk gaan ze uiteraard onder een andere naam verder, maar daar ga ik verder niet over door zoeken.

De website is uit de lucht en daar ging het mij om, nu hebben we in enkel geval kunnen behoeden dat nog meer personen via deze website zouden worden opgelicht.

Gesloten