LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Cobblepot
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jun 2008 11:36

Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door Cobblepot »

In mei mijn appartement verkocht via Woonvisie makelaars Rotterdam.

Tijdens het eerste gesprek over de provisie, heb ik het ook gehad over het Energie label. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik hier nog niet aan wilde beginnen omdat dit nog niet verplicht is en dat ik het ook echt onzin vindt voor een 63m3 flatje met een actieve VVE.

Kom ik bij de Notaris, vraagt de koper ineens of ik mijn energie label kan tonen en dat ze met Woonvisie heeft afgesproken dat ik een label zou doen! Ik pak het koopcontract erbij en ja hoor in de kleine lettertjes staat dat ik hier voor zorg dien te dragen.

Na het tekenen van de akte (koper heeft ook getekend) heb ik contact opgenomen met Woonvisie, en gezegd dat dit in overleg had moeten gaan en dat ik echt de koop hierop stuk had laten gaan!! (Ik had echt geen haast met de verkoop)
Waarop ik een antwoord krijg dat ik dit zelf maar dien op te lossen met de koper.

Ik wil eea netjes afhandelen dus laat ik een Energielabel doen (niet via Woonvisie die vragen nl. 200 Euro!!), maar ik wil graag de kosten verhalen op woonvisie. Wat zijn hier de mogelijkheden toe?

chris111
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mar 2007 23:48

Re: Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door chris111 »

De wet heeft dit bepaald en niet de makelaar. Dit komt voor uit europese wetgeving waar nederland zich aan moet conformeren. In de praktijk komt het er op neer dat als de koper er op staat dat hij het label wenselijk vind. Dan moet de verkopende partij daarvoor zorg dragen en de kosten voor zich nemen.
Buiten het feit of het wel of geen onzin is zou het in de huidige huizenmarkt zeer stom zijn om voor die 200 euro een koop stuk te laten lopen.

Cobblepot
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jun 2008 11:36

Re: Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door Cobblepot »

De koop was er niet op stuk gegaan, ik weet zeker dat verkoper ook akkoord was gegaan als er geen label werdt overlegd. Maar als ze er niet mee akkoord zou gaan dan had ik echt (om die 115 euro!) de koop laten gaan. Ik had nl. echt geen haast met de verkoop. En nu moet ik uit mijn eigen zak even 115 euro gaan betalen. Dat vindt ik gewoon zonde van mijn geld, temeer omdat het label helemaal geen meerwaarde heeft.

wilby08
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2008 21:08

Re: Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door wilby08 »

Hoi,

Welke makelaar heb je daar gesproken.
Ken daar wel wat mensen..
missch kan ik wat voor je betekenen.

was het van het kantoor in IJsselmonde of Hillegersberg ?

delft71
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mar 2008 09:59

Re: Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door delft71 »

Grote onzin dat je hiervoor de makelaar 'zwart' maakt.

Als verkoper heb je de plicht dit te leveren, daarnaast € 200,- waar heb je het over, hoeveel winst heb je gemaakt....?


het wordt steeds gekker...................

matahari76
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2007 22:33

Re: Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door matahari76 »

Ik ben, dit lezende, alleen maar uiterst verbaasd! Hoe kan het dat je je huis verkoopt en dat je dan niet elke letter van het koopcontract leest?
Je tekent eerst een contract met de verkopende makelaar, daar stond dit waarschijnlijk al in, en had je meteen kunnen aangeven dat dit niet als zodanig was aangepast en dat je dus niet tekende.
Daarna ontvang je het voorlopige koopcontract en ook dat lezen de meeste mensen goed door....Wat nou als er een typfout in had gestaan en je huis voor een ton minder in het koopcontract had gestaan. Had je het dan ook pas bij de notaris gezien?
Er sluipt altijd wel eens een keer ergens een foutje in (bewust of onbewust), en daarom moet je altijd lezen wat je tekent. Helemaal als het om zo iets belangrijks als je huis gaat.

Hier dus gewoon, eigen schuld, dikke bult!

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

@delft

er is helemaal geen plicht om dit te leveren. Als beide partijen akkoord gaan dan kan dit label achterwege worden gelaten. En ik vermoed dat het niet zozeer om die 200 euro gaat maar om het principe dat wat je afspreekt niet uitgevoerd wordt.

Dit is het zoveelste compleet waanzinnige idee van een stelletje bureauambtenaren die zich op een maandagochtend zaten te vervelen omdat er zo weinig nieuws was dat ze de krant al 2 keer gelezen hadden.

michaelh
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:41

Re: Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door michaelh »

vanaf 1-1-2008 ben je als verkoper verplicht het label te leveren. Ziet de koper af van dit recht dan ligt de verantwoording hiervan bij de koper.
Is in dit geval het transport na 1-1-2008 geweest dan moet er een label geleverd worden en staat de koper in zijn recht.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door D1RK »

U had gewoon € 500,- extra voor een huis met dit domme en waardeloze label kunnen vragen.

Wedden dat ze er dan vanaf zagen, en je moet juist voor de koop weten of een huis zuinig is of niet en niet achteraf!

Uw energie rekening van afgelopen 5 jaren is betrouwbaarder in praktijk dan deze waardeloze berekening.

Wel eerlijk melden of U veel of weinig thuis was en de gemiddelde temperatuur die U gebruikte.

harmv
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 feb 2007 18:05

Re: Belazerd door Woonvisie makelaars.

Ongelezen bericht door harmv »

als je geen energielabel bij een woning hebt en de koper gaat daarmee akkoord dan is het wel verplicht maar staat er geen sanctie op dus Het moet eigenlijk wel maar je krijgt er geen straf of boete voor .

en makelaars hebben een maal de gelegenheid om de koper of verkoper op te lichten dus waarom zouden ze dat niet doen ??? ze zien je toch nooit meer terug als klant ... man een man woord een woord is bij een makelaar ik heb er nooit van gehoord .

Gesloten