De wet is duidelijk. ConsuWijzer ook. Ik geef helemaal niet aan dat ConsuWijzer ongelijk heeft. Er is geen tegenspraak tussen wat ConsuWijzer schrijft en wat ik hier zeg. Waarom denkt u dat?GJS schreef:.....Je spreekt jezelf tegen, eerst zeg je dat ConsuWijzer duidelijk is en met wat je hier schrijft geef je aan dat ze ongelijk hebben, wat is het nu?tttlocke schreef:De informatie moet vooraf gegeven worden en dat is in dit geval via de website, omdat op die website de koop tot stand komt, uiteindelijk door een druk op de knop.
Dat was helemaal niet u punt. Uw punt was dat volgens u op basis van de wet een consument niet gebonden zou zijn aan in het kader van 'koop op afstand' gesloten overeenkomst zo lang hij niet alle wettelijk vereiste informatie heeft ontvangen:GJS schreef: Dit staat op de website van ConsuWijzer:En die laatste 2 zinnen hierboven is nu net mijn punt, ........... Maar let op: geeft de ondernemer u deze informatie na uw aankoop alsnog? Dan duurt de bedenktijd vanaf dat moment nog veertien dagen.
Nadat u erop gewezen was dat dit een misvatting is, die (onder andere) voortkomt uit het verkeerd lezen van de wet, verlegde u plots de focus naar het issue van de verlengde bedenktermijn. Alsof dat uw punt was. Een punt dat hier helemaal niet ter discussie staat. Niemand beweerde immers iets anders.GJS schreef:Daar haal ik niet uit dat het vooraf verstrekt moet worden, alleen dat de consument pas gebonden is aan een overeenkomst nadat hij alle informatie op een duidelijke en begrijpelijke wijze heeft ontvangen.
Wat 'kan' is niet van belang (alles kan namelijk) en daar doet ConsuWijzer dan ook geen uitspraken over. Het moet vooraf. Het mag niet later. Ook volgens ConsuWijzer.GJS schreef:Ik beweer ook nergens dat ze niet vooral moeten informeren, maar volgens ConsuWijzer kan deze informatie ook achteraf gegeven worden als de aanbieder dit in 1ste instantie verzuimt heeft.
Het herroepingsrecht is hier van toepassing.
Het zou interessant zijn te zien hoe de ondernemer reageert als TS zich beroept op zijn herroepingsrecht.
Van bemiddelingskosten is overigens geen sprake. Dat is een wat misleidende term mogelijk (onbewust) bedoeld om het ontvangen van gewenste antwoorden te stimuleren. Evenals het mogelijk verzwijgen dat er wel degelijk 'matches' zijn gecommuniceerd aan TS.
Estion is een 'matchmaker', net als een dating site