LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Onderhandse cash?

Even terug op enige en eerste bericht, ik denk dat iemand verder weg woont of weinig tijd heeft en iemand gevraagd heeft voor voorselectie.
Ook ik schakel wel eens iemand anders in, een collega gevraagd hoe parkeerruimte was, geen wiet dealers op straat en hoe is die wijk...
Hij is daar binnen geweest en gezien de afwerking van zowel nieuwe badkamer als keuken, en de niet goed gelegde parketvloer die op foto mooi leek, ik ben er nooit geweest omdat mooie goede materialen waardeloos zijn geworden door prutswerk.

Hij woonde 1 straatje verder en ik moest 56 Km rijden dus is collega vragen handiger.
Ook zijn er zakelijke partijen die een makelaar of bevriende aannemer inhuren en iets kopen zonder ooit binnen te zijn geweest, vertrouwen in vrienden....

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Lieden, die de vraag(!!)prijs willen afrekenen in 'huurkontrakten'; net zoals die krantenknipsels in deze/voorgaande post genoemde uitzending van Opgelicht!! ??

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

chrisd1 schreef:
Julie4444 schreef:Alle andere communicatie moest via de makelaar.
Als de vraagprijs geboden wordt en TS wil blijkbaar niet per sé wachten op een hoger bod, dan valt er voor het moment toch niets meer te makelen??
Onze notaris heeft de financiële zaken ook gewoon met de verkopers geregeld.
Volgens OP zou dat in dit geval mede worden gedaan door de kopers, die zich aan minder regels hoeven te houden dan de notaris??

Gevalletje witwassen??
Hoe ik het 'verhuren' in dit verhaal moet zien weet ik ook niet.
Beste Chris. Volgens mij snap jij er helemaal niets van. Heb je soms nog nooit een huis gekocht of verkocht?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Onderhandse cash?

Even terug op enige en eerste bericht, ik denk dat iemand verder weg woont of weinig tijd heeft en iemand gevraagd heeft voor voorselectie.
Ook ik schakel wel eens iemand anders in, een collega gevraagd hoe parkeerruimte was, geen wiet dealers op straat en hoe is die wijk...
Hij is daar binnen geweest en gezien de afwerking van zowel nieuwe badkamer als keuken, en de niet goed gelegde parketvloer die op foto mooi leek, ik ben er nooit geweest omdat mooie goede materialen waardeloos zijn geworden door prutswerk.

Hij woonde 1 straatje verder en ik moest 56 Km rijden dus is collega vragen handiger.
Ook zijn er zakelijke partijen die een makelaar of bevriende aannemer inhuren en iets kopen zonder ooit binnen te zijn geweest, vertrouwen in vrienden....
Waarom blijf jij dit soort verhaaltjes verzinnen?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Julie4444 schreef:Beste Chris. Volgens mij snap jij er helemaal niets van.
Blijkbaar; maar jij gaat daar wat aan doen??

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

chrisd1 schreef:
Julie4444 schreef:Beste Chris. Volgens mij snap jij er helemaal niets van.
Blijkbaar; maar jij gaat daar wat aan doen??
Helemaal niets. :lol:

Maar uh, misschien is het wel handig je in te lezen, aangezien je nu wel een beetje gekke opmerkingen maakt? Of anders eens een keertje een huis kopen? Dan weet je ook hoe het werkt. ;)

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Het gaat hier toch om het verkopen van een huis?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ja, en hoe denk je dat een huis verkocht wordt? Juist! Doordat iemand het koopt. :lol:

En als je snapt hoe het kopen van een huis werkt, weet je ook hoe het verkopen van een huis een beetje in elkaar steekt wat betreft de communicatie tussen koper en verkoper.

Daarnaast zie je dan in dat die gasten die contact opnemen met TS wel heel raar bezig zijn als "kopers".

Dat snap je toch zeker wel?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Zeker wel; alleen minder voor de gevallen, dat meteen de vraagprijs wordt geboden en ik word uitgenodigd om met (een) mij onbekende perso(o)nen f2f te praten over de betaling en zijn/haar/hun plan(nen) om te verhuren; zoals aangegeven in OP??

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

chrisd1 schreef:Zeker wel; alleen minder voor de gevallen, dat meteen de vraagprijs wordt geboden en ik word uitgenodigd om met (een) mij onbekende perso(o)nen f2f te praten over de betaling en zijn/haar/hun plan(nen) om te verhuren; zoals aangegeven in OP??
Ja zo werkt het dus niet. Al dergelijke communicatie gaat via de makelaar. :roll:

Ergo: dat zaakje stinkt.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door Mk »

De ts heeft 1 bericht achtergelaten waarin het er alleen over gaat dat iemand wil komen kijken die de vraagprijs wil betalen. Nergens staat dat hij uberhaupt een makelaar heeft ( dat hoeft ook helemaal niet ) en dat de koper zou willen dat ts zou moeten meedoen aan het verhuren (alleen dat het aangekocht wordt voor verhuur: een lucratieve business in Amsterdam).

En als diegene wil komen praten over de betaling dan kan dat gesprek heel kort zijn; volledig via de notaris zonder gekke voorwaarden of voorbehouden.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door BL2 »

Mk schreef:.....Als je je laat verleiden tot onderhandse cash betalingen of het wisselen van grote sommen contant geld in een wegrestaurant kan je niet veel gebeuren.......
Hoop toch echt dat er een woord ontbreekt :shock:

En verder, de one-post TS zal nu wel weten dat hij het gewoon via zijn makelaar moet laten lopen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Benaderd om huis te kopen door malafide handelaren

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:En verder, de one-post TS zal nu wel weten dat hij het gewoon via zijn makelaar moet laten lopen.
Ongetwijfeld. Jammer dat er niet meer gereageerd wordt.
Laatst bezocht:
24 maart 2017 12:45

Gesloten