City Housing Amsterdam brengt bemiddelingskosten in rekening

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Anna020

City Housing Amsterdam brengt bemiddelingskosten in rekening

Ongelezen bericht door Anna020 » 02 nov 2017 16:25

Ik heb een serieuze klacht en wil andere mensen waarschuwen voor City Housing Amsterdam. Bemiddelingskosten in rekening brengen bij de huurder is bij de wet verboden en al helemaal als je als makelaar bemiddelingskosten in rekening brengt bij de verhuurder van een woning. City Housing Amsterdam verhoogt de huurprijs om op die manier alsnog (en dat elke maand) bemiddelingskosten bij de huurder te pakken. De huurprijzen van deze makelaar worden dus verhoogd en zo verdienen zij extra geld. Ik heb al een klacht ingediend en hopelijk wordt er iets mee gedaan. Pas op voor deze makelaar!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 03 nov 2017 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Brahms

Re: City Housing Amsterdam brengt bemiddelingskosten in rekening

Ongelezen bericht door Brahms » 04 nov 2017 12:22

En staat het ook echt als "bemiddelingskosten" op de huurnota, of staat er bv administratiekosten.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye » 21 nov 2017 08:57

maakt niet uit wat er staat brahms, mag gewoon niet, hoe ze het ook noemen...

City Housing

Ongelezen bericht door City Housing » 05 apr 2018 17:29

Goedemiddag,

Wij rekenen geen bemiddelingskosten bij een huurder. Daar een verhuurder ons een vergoeding geeft mbt plaatsen van object.
Indien een klant echter City Housing Amsterdam vraagt een appartement te zoeken, welke niet in onze portefeuille is, vragen wij hiervoor een vergoeding.

Nu heb ik gekeken en hebben wij niets aan een zeker Anna verhuurd. Maar laten we het eenvoudig houden. Ik vraag Anna factuur te overleggen, online, met daarin kosten mbt bemiddelingskosten mbt reactie op een appartement wat online is aangeboden door ons.

Als op de factuur bemiddelingskosten staat of wat dan ook en dat aantoonbaar fout is, zal zij dezelfde dag het bedrag op haar rekening hebben. Maar ik vraag dan vriendelijk wel dit te posten, want dat zal niet gaan.

Soms zijn mensen teleurgesteld in het feit dat ze geen appartement kunnen huren en krijgen we rare reacties. @anna020, graag zie ik je reactie tegemoet.
Daar je het online op radar kan plaatsen, kan je vast en zeker ook de factuur plaatsen en vertellen om welk object het gaat.

Indien er geen inhoudelijke reactie zal zijn, neem ik aan dat je niet over de stukken beschikt en beschouw de opmerking als niet juist. De huurprijzen stijgen inderdaad ieder jaar en ook bij onze aangeboden objecten, helaas ben ik als zelfstandige niet bij machte het woningprobleem in Amsterdam op te lossen en de prijzen te doen laten dalen....

Anna; graag hoor ik van je!

Mvg
City Housing Amsterdam

Plaats reactie