LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorverkoop woning: drijft makelaar de huizenprijzen omhoog?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doorverkoop woning: drijft makelaar de huizenprijzen omhoog?

Ongelezen bericht door witte angora »

chrisd1 schreef:
Moneyman schreef:
chrisd1 schreef:Iedereen zal weten, dat 'verfraaiingen' de waarde van een woning soms eerder verlagen dan verhogen.
Weinig zeggend statement. De kans dat in een vrijwel nieuwe woning investeringen zijn gedaan die de waarde substantieel verlagen is nihil.
??, zie b.v. https://www.funda.nl/koop/roosendaal/hu ... motberg-6/
Ik vind het wel leuk gedaan eigenlijk, eindelijk iets heel anders dan een doorsnee Ikea-Gamma-tvprogramma-standaard inrichting. Ik kan dit wel waarderen. :D

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Doorverkoop woning: drijft makelaar de huizenprijzen omhoog?

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
Moneyman schreef:
chrisd1 schreef:Iedereen zal weten, dat 'verfraaiingen' de waarde van een woning soms eerder verlagen dan verhogen.
Weinig zeggend statement. De kans dat in een vrijwel nieuwe woning investeringen zijn gedaan die de waarde substantieel verlagen is nihil.
??, zie b.v. https://www.funda.nl/koop/roosendaal/hu ... motberg-6/
:mrgreen: goed gevonden. Maar dat ontkracht natuurlijk op geen enkele manier mijn punt.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Doorverkoop woning: drijft makelaar de huizenprijzen omhoog?

Ongelezen bericht door renewouters »

chrisd1 schreef:
Moneyman schreef:
chrisd1 schreef:Iedereen zal weten, dat 'verfraaiingen' de waarde van een woning soms eerder verlagen dan verhogen.
Weinig zeggend statement. De kans dat in een vrijwel nieuwe woning investeringen zijn gedaan die de waarde substantieel verlagen is nihil.
??, zie b.v. https://www.funda.nl/koop/roosendaal/hu ... motberg-6/
Maar dit voorbeeld kom je op ieder forum tegen als het over wanstaltige zaken gaat .... Kennelijk is dus 1 woning in Nederland een beetje typisch ingericht...

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Doorverkoop woning: drijft makelaar de huizenprijzen omhoog?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bijzondere afwerking, staat in de omschrijving. Dat lijkt me niet overdreven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Doorverkoop woning: drijft makelaar de huizenprijzen omhoog?

Ongelezen bericht door kweenie »

renewouters schreef:Maar dit voorbeeld kom je op ieder forum tegen als het over wanstaltige zaken gaat .... Kennelijk is dus 1 woning in Nederland een beetje typisch ingericht...
Tsja, afwijkend wordt al snel beschouwd als `wanstaltig`. Terwijl het op zich best knap is dat de bewoners het thema zo consequent hebben doorgetrokken. Er is in elk geval wel veel aandacht aan besteed. Jammer voor de bewoners dat er weinig mensen met de zelfde smaak daar willen gaan wonen.
(Ik kan mij ook nog een wild-west huis voor de geest halen. Een Vinex-woning maar dan helemaal ingericht alsof het een huis op de prairie was...)

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Doorverkoop woning: drijft makelaar de huizenprijzen omhoog?

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:Bijzondere afwerking, staat in de omschrijving. Dat lijkt me niet overdreven.
Op zolder zie ik juist spaanplaat plankjes aan de muur zonder enige randafwerking. Zo verkoop je je huis natuurlijk nooit :D

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Doorverkoop woning: drijft makelaar de huizenprijzen omhoog?

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
Erthanax schreef:Bijzondere afwerking, staat in de omschrijving. Dat lijkt me niet overdreven.
Op zolder zie ik juist spaanplaat plankjes aan de muur zonder enige randafwerking. Zo verkoop je je huis natuurlijk nooit :D
Dat die woning niet verkocht wordt komt doordat de makelaar de huizenprijzen omhoog drijft... :wink:

Gesloten