LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen betaling van klant ontvangen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
BarryRdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2020 21:25

Geen betaling van klant ontvangen

Ongelezen bericht door BarryRdam »

Een klant heeft mij als kleine ondernemer ter kwade trouw behandeld. Neemt producten af maar weigert te betalen. Als je hem er op aanspreekt krijgje een mail dat hij al heel lang geleden aan mij een mail heeft gestuurd met wedervragen. Grote onzin, betaal gewoon wat je afgenomen hebt. Wat een vieze spelletjes speelt deze man. Als kleine ondernemer sta je blijkbaar kansloos tegen zulke praktijken. Nu een jaar lang geen betaling ontvangen van deze persoon sta ik nu op de rand van faillissement en meneer reageer niet meer. Verandert ook steeda zijn emailadressen zodat hij kan zeggen “heb nooit factuur ontvangen”. Zijn hier meer mensen die door hem
Gedupeerd zijn? Wat kan ik doen als iemand gewoonweg weigert te betalen?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen betaling van klant ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ook kleine ondernemingen kunnen gewoon een incassobureau inschakelen. Geen idee waarom u zelf achter de centen aangaat als u dat ook kan uitbesteden en uw handen weer vrij hebt voor uw eigen werkzaamheden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Geen betaling van klant ontvangen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je voor een onbekende leverde en achteraf laat betalen neem je zelf dat risico.
Alle onbekende of twijfelachtige vooraf laten betalen en je hebt nooit meer een probleem ,
ongeacht welke nieuwe naam hij ook neemt.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Geen betaling van klant ontvangen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Als je in je gelijk staat, en een bewijsbare vordering hebt, kan je toch gewoon een incasso bureau inschakelen op basis van “no cure,no pay” ?

Als ondernemer loop je risico’s, en daar denk je hopelijk van te voren over na. Achteraf vragen op een consumentenforum getuigt niet direct van slim ondernemerschap, sorry dat ik het zeg.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen betaling van klant ontvangen

Ongelezen bericht door crazyme »

Volgens mij probeert u iemand in kwaad daglicht te stellen. Waarom anders de website noemen ?

Wanneer u echt een ondernemer bent dan weet u echt wel de weg. En dan komt u niet op een website voor consumenten uit.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Geen betaling van klant ontvangen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BarryRdam schreef:
03 feb 2020 21:33
Verandert ook steeda zijn emailadressen zodat hij kan zeggen “heb nooit factuur ontvangen”.
Een factuur kun je ook per post sturen. En kleine ondernemers kunnen een wanbetaler gewoon dagvaarden. Heb je post gerapporteerd omdat het meer op iemand zwart maken lijkt dan een echte kwestie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Geen betaling van klant ontvangen

Ongelezen bericht door moederslink »

U bent een kleine ondernemer en deze man heeft bij u producten afgenomen en al een jaar lang niets betaald.
En daardoor staat u nú op de rand van een faillissement . Begrijp ik het zo goed?
Misschien kunt u beter vertellen waarom u nu juist door deze éne persoon bijna failliet bent.

U had hem ook kunnen opzoeken of een nota aangetekend opsturen.
U kunt ook een incassobureau inschakelen en dat had u al veel eerder kunnen/ moeten doen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geen betaling van klant ontvangen

Ongelezen bericht door Erthanax »

BarryRdam schreef:
03 feb 2020 21:33
(...) Verandert ook steeda zijn emailadressen zodat hij kan zeggen “heb nooit factuur ontvangen”.


Dat e-mailadres staat gewoon op de website en lijkt niet echt aan verandering onderhevig (info@...). Een bezoekadres staat er ook. Is de rest van uw bericht even betrouwbaar?

Gesloten