LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] heeft de makelaar het goed gedaan??

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: heeft de makelaar het goed gedaan??

Ongelezen bericht door chrisd1 »

http://www.uwvbomakelaar.nl/15-1908/vee ... vragen/faq:
Indien u een bezichtiging aanvraagt, dient de verkopend makelaar u wel te informeren als de woning “onder bod” is.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: heeft de makelaar het goed gedaan??

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

snuffel1 schreef:Klopt maar Ts geeft geen gedetailleerde informatie wat betreft het gedane bod en de uiterste vraagprijs. Feit is en blijft dat de verkoper het bod niet heeft geaccepteerd en de woning niet tegen de geboden prijs wil verkopen en zelfs een onderhandeling over de prijs niet aan wil gaan. Mag iemand de verkoper dan dwingen om de woning toch maar te verkopen omdat Ts een bod heeft gedaan! dat dacht ik toch niet want de verkoper bepaald de prijs en niet de koper.
Nogmaals, daar gaat het helemaal niet om! Het gaat om niet/slecht/onfatsoenlijk communiceren.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: heeft de makelaar het goed gedaan??

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

stofzuigertje schreef:Of ik op een bod zou reageren hangt van de volgende zaken af;
Verschil vraagprijs / bod.
Tijd dat de woning te koop staat, hoe langer hoe meer kansen... op leuke prijs.
Hoeveel haast ik als verkoper heb.
Blijf ik met een rest schuld zitten als ik dit lagere bod accepteer en mag het van mijn bank?
Hoeveel mensen kwamen tot nu toe kijken...
Dit zijn 5 mogelijkheden waarom ik niet zou kunnen reageren.
Ook daar gaat het dus niet om. Het gaat erom of de makelaar uit goed fatsoen iets zou moeten hebben laten weten, moeten hebben reageren op de contactpogingen, ook al was het met de eenvoudige mededeling dat er geen tegenbod zou komen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: heeft de makelaar het goed gedaan??

Ongelezen bericht door sjoegel »

De makelaar zal gedacht hebben "Pffft weer zo'n gelukszoeker" "sorry geen tijd, ik besteed mijn tijd liever aan serieuze kopers" En gelijk had hij want kort daarna had hij het wel verkocht.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: heeft de makelaar het goed gedaan??

Ongelezen bericht door Moneyman »

Uw Jurist schreef:
stofzuigertje schreef:Of ik op een bod zou reageren hangt van de volgende zaken af;
Verschil vraagprijs / bod.
Tijd dat de woning te koop staat, hoe langer hoe meer kansen... op leuke prijs.
Hoeveel haast ik als verkoper heb.
Blijf ik met een rest schuld zitten als ik dit lagere bod accepteer en mag het van mijn bank?
Hoeveel mensen kwamen tot nu toe kijken...
Dit zijn 5 mogelijkheden waarom ik niet zou kunnen reageren.
Ook daar gaat het dus niet om. Het gaat erom of de makelaar uit goed fatsoen iets zou moeten hebben laten weten, moeten hebben reageren op de contactpogingen, ook al was het met de eenvoudige mededeling dat er geen tegenbod zou komen.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Da's inderdaad de kern. Het antwoord is minder makkelijk; fatsoensnormen verschillen per persoon. Ik vind het allemaal niet zo spannend, eerlijk gezegd.

Peter van Buren
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 sep 2016 06:27

Re: heeft de makelaar het goed gedaan??

Ongelezen bericht door Peter van Buren »

Uw Jurist schreef:Het is niet netjes dat er niet goed met u gecommuniceerd is. Daarover kunt u zich beklagen bij het bedrijf en eventueel bij NVM/VBO o.i.d. indien daarbij aangesloten.
Verder kunt u aan de verkoop niets meer doen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Helaas, ik heb ook een bericht naar de NVM reeds een week geleden per e-mail gestuurd, maar geen reactie. Ook voor de eerlijkheid verwezen naar mijn relaas. Vreemd hoor. Ik vind NVM meer een keurmerk voor onvermogen...

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: heeft de makelaar het goed gedaan??

Ongelezen bericht door newmikey »

Peter van Buren schreef:
Helaas, ik heb ook een bericht naar de NVM reeds een week geleden per e-mail gestuurd, maar geen reactie. Ook voor de eerlijkheid verwezen naar mijn relaas. Vreemd hoor. Ik vind NVM meer een keurmerk voor onvermogen...
Buitengewoon onfatsoenlijk om een topic van iemand anders te kapen om daarmee uw eigen topic naar voren te schuiven. Dat vind ik pas een keurmerk voor onvermogen alsmede gebrek aan respect!

Gesloten