LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis kopen zonder baan

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Huis kopen zonder baan

Ongelezen bericht door Ivo.w »

kweenie schreef:
26 nov 2019 23:17
Ivo.w schreef:
26 nov 2019 20:55
16again schreef:
26 nov 2019 15:00
Cash aftikken lijkt wel heel sterk op witwassen
Waar slaat dit op. Iemand kan gewoon na een succesvolle carrière gestopt zijn met werken en een huis van spaargeld kopen.
Maar dan heb je het dus niet over cash aftikken, maar dan gaat het om giraal geld. Cash is wat we in Nederland ook wel contant noemen, dus letterlijk met een dikke portemonnee naar de notaris gaan. Dán zullen er zeker vragen komen.
TS heeft het ook helemaal niet over cash aftikken. Dat is erbij verzonnen door mensen die niet bij de kern kunnen blijven en graag elk topic omtoveren in een eindeloze discussie die nauwelijks nog iets met de beginpost te maken heeft.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Huis kopen zonder baan

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Glko schreef:
26 nov 2019 14:22
Graag wil ik weten of het mogelijk is een huis te kopen met veel eigen vermogen maar geen werk.
Ja



(kan het topic nu dicht?)

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Huis kopen zonder baan

Ongelezen bericht door JozJan »

Glko schreef:
26 nov 2019 14:22
Graag wil ik weten of het mogelijk is een huis te kopen met veel eigen vermogen maar geen werk.
Beste Glko, deze vraag is niet goed te beantwoorden zonder wat meer informatie.

Je kunt natuurlijk je eigen vermogen gebruiken om een huis te kopen.

Maar als je vraag is of het mogelijk is om een huis te financieren (met een hypotheek) terwijl je wel vermogen maar geen/weinig inkomen hebt: dat zal niet eenvoudig zijn. Maar informeer daar vooral naar bij een hypotheekadviseur. Die kan je daar veel beter bij helpen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huis kopen zonder baan

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Er worden altijd vragen bij verzonnen. De grote kracht van radar.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huis kopen zonder baan

Ongelezen bericht door kweenie »

Ivo.w schreef:
27 nov 2019 15:48
kweenie schreef:
26 nov 2019 23:17
Ivo.w schreef:
26 nov 2019 20:55


Waar slaat dit op. Iemand kan gewoon na een succesvolle carrière gestopt zijn met werken en een huis van spaargeld kopen.
Maar dan heb je het dus niet over cash aftikken, maar dan gaat het om giraal geld. Cash is wat we in Nederland ook wel contant noemen, dus letterlijk met een dikke portemonnee naar de notaris gaan. Dán zullen er zeker vragen komen.
TS heeft het ook helemaal niet over cash aftikken. Dat is erbij verzonnen door mensen die niet bij de kern kunnen blijven en graag elk topic omtoveren in een eindeloze discussie die nauwelijks nog iets met de beginpost te maken heeft.
Jammer dat nou net het citaat weg hebt gehaald waarop deze reacties kwamen. Dat was
Als u een huis cash kan aftikken is er geen reden te verzinnen waarom dit niet zou mogen.
Omdat hier dus juist wél vragen over kunnen komen, lijkt het mij wel zo correct dat dit benoemd wordt en er geen onvolledige reacties in het topic blijven staan.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huis kopen zonder baan

Ongelezen bericht door Erthanax »

Een ander forumlid vond "cash aftikken" wel erg lijken op "witwassen". Met dergelijke opmerkingen gaat de discussie al gauw een verkeerde kant op.

Als ik onroerend goed aanschaf en het bedrag stort op de derdenrekening van de notaris vanaf een Nederlandse bankrekening die op mijn naam staat, krijg ik daar echt geen vragen over, kan ik u verzekeren.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huis kopen zonder baan

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt. Dat is dus een van de grote verschillen tussen geld storten vanaf een Nederlandse bankrekening en cash aftikken :wink: .

Gesloten