LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
BterB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017 13:34

Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door BterB »

Beste Radar,
Er loopt al een onderzoek van jullie samen met Vereniging Eigen Huis naar de werkwijze van Woongarant in samenwerking met de Rabobank, de Alliantie als tussenpersoon die nu is vervangen voor Aevego. Ik wil na zes jaar, heel graag mijn huis verkopen omdat ik verder wil met mijn nieuwe vriend. Deze verkoop gaat niet gebeuren omdat mijn huis onwaarschijnlijk veel onder water staat. Een jaar geleden was dat 30.000 euro. De kosten van 550 euro bij de taxateur weerhoudt mij nog eens een taxatie te doen. Ik weet niet hoe ik deze zaak moet aanpakken zonder nog verder als slachtoffer te kunnen worden aangemerkt in deze zaak.
Weet u of ik me kan aansluiten bij die groep? Met vriendelijke groet, BterB
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mei 2017 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als uw huis onder water staat is er maar 1 ding te doen, aflossen. U bent geen slachtoffer, maar lost niet of nauwelijks af op uw hypotheek.

BterB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017 13:34

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door BterB »

Wanneer ik mijn huis verkoop ben ik iedere maand tweehonderd euro kwijt voor de komende vijftien jaar. Het huis is echt veel meer waard. Dus ik word zeker benadeeld als het wordt verkocht nu. Het kwam niet voor niets op tv. Velen met mij in deze situatie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U bent wellicht slachtoffer geworden van woningcorporatie De Alliantie. Met hun koopgarantregeling. Huizen te hoog getaxeerd bij aankoop en te laag bij verkoop. Op deze manier komt uw woning onder water te staan. Het is allemaal terug te zien in Kro Ncrv de Monitor:


BterB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017 13:34

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door BterB »

Dank voor je goede reactie. Ja, dit klopt. Mijn punt is dat ik het redelijk kwijt wil raken. Als Vereniging Eigen Huis weet hoe we dit het best kunnen aanpakken, hoor ik dat graag. Of moet ik het uitstellen? Misschien verjaart deze clausule na 10 jaar?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

BterB schreef:Dank voor je goede reactie. Ja, dit klopt. Mijn punt is dat ik het redelijk kwijt wil raken. Als Vereniging Eigen Huis weet hoe we dit het best kunnen aanpakken, hoor ik dat graag. Of moet ik het uitstellen? Misschien verjaart deze clausule na 10 jaar?
Als je wilt weten wat VEH hiervan vindt moet je het niet hier vragen. En of het verjaart kan je zelf toch opzoeken in de documenten die je hebt ondertekend?

BterB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017 13:34

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door BterB »

Ja, je hebt gelijk! Thanks!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

pas verkopen na de verjaring en voor nu verhuren misschien?

BterB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017 13:34

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door BterB »

Dank voor je reactie, Eagle Eye!
Verhuren mag echt niet daar staat een forse boete op. Sommige vanmijn buren zitten in de problemen en moeten verkopen en krijgen daardoor een enorme schuld erbovenop. Ik lig ook krom... kocht dit huis voor de crisis en kwam in de problemen doordat alles minder werd. Dan wil je je huis verkopen wat niet lukt en kom je er niet uit en dan blijkt dat je niet eens mag verhuren! Verdorie m'n eigen huis!
BterB

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Misschien is er de optie om je vriend zijn huis te laten verhuren en eerst een tijd samen in jouw huis te wonen, totdat het verjaard is?

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door 16again »

BterB schreef:Ik wil na zes jaar, heel graag mijn huis verkopen .......
kocht dit huis voor de crisis .....
Wanneer kocht je dit huis nu? 6 jaar terug had de grootste waardedaling al plaatsgevonden, en in dat geval kan eigenlijk alleen foute taxaties een dergelijke restschuld opleveren.

Ik heb overigens zo mijn twijfels of de terugverkoopverplichting met korting wel verjaart

BterB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017 13:34

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door BterB »

Ja, inderdaad. Ik kocht in mrt 2011. De taxateur die zij naar voren schuiven zoals ook in de verkoopprocedure is opgenomen heeft de opdracht zo laag mogelijk te taxeren. Vandaar het verschil voor mij van 30.000 euro. De taxatiekosten van 550 euro zijn bij stopzetting voor mij. Als ik akkoord ga verkopen zij, de alliantie het huis voor wat het waard is. Zij hebben een wachtlijst omdat de huizen, en het helen complex zo mooi zijn. Die taxatie klopt dus van geen kant. Andere taxateurs willen hun handen hier niet aan branden dus is het lastig een eerlijke taxatie te verkrijgen.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door BL2 »

Overigens zegt een taxatie in het algemeen ook niet zo veel, het is vaak meer een idee wat een woning ongeveer zou kunnen opbrengen bij verkoop cq waard is.
In een normale situatie weet je dat pas na verkoop, het is maar net wat de "gek" er voor geeft.

Echter in het algemeen, de woning zou anno 2017 minimaal gelijk van waarde moeten zijn, of meer.

Een mooie reverentie is natuurlijk als een soortgelijk huis nu verkocht wordt. Dus als het kan, even op de "buren" wachten, daar kan geen taxatie tegenop.

BterB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mei 2017 13:34

Re: Huis onder water, verkoop bijna onmogelijk

Ongelezen bericht door BterB »

Ja, een goeie! Dank je! Ik hoop het zo. Ik wil er zonder veel verlies vanaf.
Fijne dag!

Gesloten