LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheekshop Vlaardingen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Metaltop
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2015 20:53

Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Metaltop »

Alweer een jaar geleden heb ik mijn huis gekocht in Vlaardingen met hulp van de Hypotheekshop Vlaardingen, bij de inspectie van het huis was er sprake van 'zwevende vloeren' maar de koop kon gewoon doorgaan aangezien dit dan in de ergste situatie vergoed zal kunnen worden via de verborgen gebreken.

Nadat het huis was gekocht bleek dus dat de vloerbalken verrot waren en vervangen moesten worden, de adviseur van de Hypotheekshop wist wel iemand die de vloer snel kon vervangen (voor 6000 euro), dit heb ik ook laten doen zodat wij verder konden gaan met de verbouwing van het huis. Van de aannemer die de vloer heeft vervangen hebben wij ook foto's ontvangen die het 'bewijs' hadden dat de vorige bewoners hadden moeten weten dat de vloer vervangen moest worden en hiermee de verborgen gebreken aan hun verhaald kan worden.

Na maanden te wachten nam ik zelf contact op met de Hypotheekshop van de voortgang van deze zaak, hierbij hoorde ik dat ze van de makelaar hadden gehoord dat de vorige bewoners hadden gemeld dat ze hier niets van wisten en dat de Hypotheekshop contact op zal nemen met het NVM.

Weer wat weken verder had ik weer gebeld met de hypotheekshop aangezien ik via de e-mail geen antwoord had gekregen en ik zal door mijn adviseur terug gebeld moeten worden wat natuurlijk niet gebeurde, pas nadat ik een e-mail had gestuurd waarbij ik had gevraagd of ik naar de Consumentenbond of Radar moest stappen voor acties werd ik snel gebeld dat ze ermee bezig waren.

Nu weer maanden en vele e-mails verder krijg ik geen contact meer met de Hypotheekshop, en nu hebben wij ook een lekkage op zolder gevonden wat komt omdat het hout buiten bij de uitbouw helemaal verrot is. Dit heb ik met een foto ook naar de hypotheekshop verzonden met natuurlijk weer geen antwoord.

Nu is mijn vraag of dat ik gewoon de verkeerde keuzes heb gemaakt of dat ik nog stappen zou kunnen ondernemen, ik heb geen rechtsbijstand dus dat zal geen optie zijn.

Bedankt voor uw antwoord,

Richard
Laatst gewijzigd door Metaltop op 20 mar 2015 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Metaltop schreef:Alweer een jaar geleden heb ik mijn huis gekocht in Vlaardingen met hulp van de Hypotheekshop Vlaardingen, bij de inspectie van het huis was er sprake van 'zwevende vloeren' maar de koop kon gewoon doorgaan aangezien dit dan in de ergste situatie vergoed zal kunnen worden via de verborgen gebreken.
U wist dit al. Waarom dan niet gewoon melden en onderhandelen voor een lagere prijs? Het was duidelijk geen geborgen gebrek, als u het al had geconstateerd. Waarom heeft u toen het huis niet grondig laten onderzoeken op gebreken dan? Lijkt mij dat, als er al een dergelijke situatie is, dat er meer dingen mis zijn met het huis. Waarom dan toch dat huis kopen?
Metaltop schreef:Nu is mijn vraag of dat ik gewoon de verkeerde keuzes heb gemaakt of dat ik nog stappen zou kunnen ondernemen, ik heb geen rechtsbijstand dus dat zal geen optie zijn.
Ben een leek wat betreft deze situatie, maar ik denk dat u verkeerd gekozen heeft door het huis gewoon alsnog te kopen wetend dat er dingen mis waren en er meer mis kon zijn. Als er verder geen bewijzen zijn zou ik ook niet weten wat u er verder mee kunt.

Metaltop
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mar 2015 20:53

Re: Hypotheekshop Vlaardingen

Ongelezen bericht door Metaltop »

Bedankt voor het duidelijke antwoord, volgens de Hypotheekshop (waar ik toen nog vertrouwen in had) was dit allemaal geen probleem en zou dit goed komen.

Heb het zelf ook via het NVM of via het hoofdkantoor van de Hypotheekshop geprobeerd, maar de Hypotheekshop is niet aangesloten bij het NVM en blijkbaar zijn de winkels van de Hypotheekshop gewoon losse franchisen dus het hoofdkantoor kon dus blijkbaar ook weinig met deze informatie.

Nadat ik gisteravond een e-mail heb gestuurd dat ik zelf maar actie heb ondernomen zoals hier bij Radar kreeg ik binnen 30 minuten (om 23:00 uur) nog een antwoord terug met excuses en dat ze nu weer de foto's hebben opgestuurd naar de makelaar waaraan het verkocht is en een aangetekende brief hebben opgemaakt om te versturen.

Dus blijkbaar doet de Hypotheekshop alleen het werk waarvoor je ze betaal (3000+ euro) wanneer je dit soort acties onderneem en anders laten ze je gewoon stikken, er vanuit gaan dat de genoemde acties door hun ook uitgevoerd zijn want ze zijn blijkbaar heel goed in hun verhalen te verkopen om je daarna weer maandenlang in het duister te laten.

Maar enig advies of opmerkingen waardeer ik zeker.

Gesloten