LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kamernet: automatische afschrijving

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Milad99
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mar 2019 15:40

Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door Milad99 »

Ingeschreven bij kamernet voor twee weken en 21 overgemaakt per iDeal. Na twee weken zijn de stelletje dieven overgegaan op automatische afschrijving. Als ik twee weken abonnement kies dan is het twee weken en niet langer tenzij ik zelf beslis om door te gaan! Contact gehad met kamernet en er staat in algemene voorwaardes ergens tussen de 1000 bladzijdes dat ze na verstrijken van twee weken automatisch gaan afschrijven en ik zou hier een e-mail over hebben ontvangen (wat niet het geval is). Ik heb een huisadres. Ik wens nooit over betalingen per e-mail berichten te ontvangen. Zal ik een aangifte van diefstal doen of heeft iemand een andere suggestie?
Laatst gewijzigd door Radar op 21 mar 2019 19:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door moederslink »

Zonder wederopzegging wordt het automatisch verlengd en hier wordt iedere 15 dagen geld voor afgeschreven .
Waarom zou u dan aangifte van diefstal doen? Het staat zo in de voorwaarden. :!:
Bijna alle betalingen die u moet verrichten worden per email aangekondigd, dat gaat met 9 vd 10 bedrijven zo anno 2019.
U kunt dit wel niet wensen , maar per post wordt nog maar zelden een nota verstuurd.

Dus aangifte doen is zinloos.

Suggestie?
Zo snel mogelijk dit account daar opzeggen! Dit soort bedrijven, Kamernet en hoe ze ook allemaal mogen heten zijn zakkenvullers waar u he-le-maal niets aan hebt . Ze doen niets en incasseren alleen maar .
Helaas staan ze maar al te slecht bekend :evil:

Probeer overal briefjes op te hangen, bij supermarkten, buurthuizen , stations , bushokjes , bij Hogescholen , Universiteiten etc etc of in het plaatselijk sufferdje een advertentie zetten .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door berndv »

Kamernet? Als in studentenkamers?

Laat dit dan een les zijn voor u.

Het staat overigens niet uitsluitend in de algemene voorwaarden. Als u de pagina had gelezen voordat u een account upgradet, dan had u daar al het volgende kunnen zien staan:
Wat is een Premium Account?Een Premium Account is een betaald account waarmee je kunt reageren op een onbeperkt aantal advertenties en zoekprofielen. De Premium Accounts van 15 dagen en van 1 maand zijn doorlopende abonnementen met automatische verlenging.
Dan vul ik vervolgens mijn gegevens in, en kom ik op de pagina om de betaling te regelen, dan zie ik daar het volgende staan:
Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden van het doorlopende abonnement en directe levering van de dienst en zie af van het herroepingsrecht
Hoe had u de term "doorlopend" voor ogen? Eenmalig betalen, en als ik niet betaal zal het wel vervallen? Dan hadden we over een paar weken een ander topic gehad. Maar dan iets met een incassobureau.

Dit is een dure les, u geeft akkoord voor een doorlopend akkoord. Het zit niet verscholen in kleine lettertjes of 1000 pagina's tellende algemene voorwaarden, maar gewoon bij het vinkje, waar u 1 regel moet lezen alvorens u akkoord gaat.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

De enige suggestie is je verlies nemen. Kijk gewoon eens goed voordat je ergens voor betaalt. Jij gaat akkoord met hun voorwaarde, zij niet met die van jou. Oftewel, lezen, je verlies nemen, sorry zeggen voor het vals beschuldigen van diefstal en volwassen worden!

markmm99
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 mar 2019 17:08

Re: Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door markmm99 »

Met dit soort contracten ben ik zelf altijd erg scherp maar in dit geval is het een paar keer aangegeven dat het een doorlopend contract is. Ik snap niet dat dit u is ontgaan

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

En daarbij, als u over een huisadres beschikt, wellicht geen dingen online regelen als u er niet van gediend bent e-mails te ontvangen.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ook ik ben er laatst ingetrapt met een CV site.... En hield mezelf altijd voor zo'n fout nooit te zullen maken.

Soms moet je er maar om lachen en je verlies nemen (als het er achteraf wel stond en je er gewoon overheen hebt gelezen).

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door renewouters »

Milad99 schreef:
21 mar 2019 16:51
Ingeschreven bij kamernet voor twee weken en 21 overgemaakt per iDeal. Na twee weken zijn de stelletje dieven overgegaan op automatische afschrijving. Als ik twee weken abonnement kies dan is het twee weken en niet langer tenzij ik zelf beslis om door te gaan! Contact gehad met kamernet en er staat in algemene voorwaardes ergens tussen de 1000 bladzijdes
Ik ben hier gestopt met lezen. De algemene voorwaarden zijn slechts 7 pagina's. Als dat al te veel moeite is.... Het lezen daarvan neem minder tijd in beslag als het registreren op deze site en een topic openen. Wordt nog lachen als je een keer iets echt serieus moet ondertekenen. Een hypotheekakte of zo...

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

renewouters schreef:
22 mar 2019 15:33
Milad99 schreef:
21 mar 2019 16:51
Ingeschreven bij kamernet voor twee weken en 21 overgemaakt per iDeal. Na twee weken zijn de stelletje dieven overgegaan op automatische afschrijving. Als ik twee weken abonnement kies dan is het twee weken en niet langer tenzij ik zelf beslis om door te gaan! Contact gehad met kamernet en er staat in algemene voorwaardes ergens tussen de 1000 bladzijdes
Ik ben hier gestopt met lezen. De algemene voorwaarden zijn slechts 7 pagina's. Als dat al te veel moeite is.... Het lezen daarvan neem minder tijd in beslag als het registreren op deze site en een topic openen.
En akkoord gaan met de algemene voorwaarde van dit forum....

cor.verweijmeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2019 15:54

Re: Kamernet: automatische afschrijving

Ongelezen bericht door cor.verweijmeren »

Abonnement opzeggen per e-mail.
Daarna bij een nieuwe afschrijving bij uw bank langsgaan en deze automatische afschrijvingen laten stoppen.
Daar zal je te horen krijgen dat dit veel voorkomt en ze gaan het regelen voor je.
Indien er later weer eens automatisch wordt afgeschreven weer de voorgaande procedure herhalen. Dit werkt goed, heb het alleen zo kunnen stoppen.
Succes.

Gesloten