LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kan ex verkoopopdracht tegen blijven werken

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
fina
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2007 16:19

kan ex verkoopopdracht tegen blijven werken

Ongelezen bericht door fina »

Wegens echtscheiding is ons koophuis in nov. 2005 bij de makelaar te koop aangeboden.Ex is blijven zitten. Ik heb een huurhuis betrokken,omdat ik woning niet kon aflossen. Ex deed opeens een heel laag bod op de woning. Ik heb geweigerd. Tot op heden, nu 1 1/2 jaar later zit hij er nog steeds in en blijft tegenwerken het huis te verkopen.Makelaar kan niets doen zegt hij.Is dat zo? Advocaat heeft pogingen ondernomen, maar ex blijft gewoon zitten. Hoe kan ik mijn huis nu nog verkopen? We hebben beiden toch een koopcontract ondertekend? Is gerechtelijke procedure nu de oplossing?

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: kan ex verkoopopdracht tegen blijven werken

Ongelezen bericht door Anastasia »

Neem advokaat, of je rechtsbijstands verzekering.

Op basis belasting die net in 2005 jou huis taxeerde, kun je eisen dat zij de helft hiervan betaalde... indien ze blijft wonen...

Vraag eens juridische hulp, de makelaar kan dus niets, zij wil niet en kan kijkers weg jagen en extra slordig zijn, zodat het niet verkoopt....

Zij probeerde vermoedelijk door tijd rekken een lage prijs te krijgen.
Dus eerst een jurist vragen, en die kan wel actie ondernemen.

Ze mag blijven wonen indien ze het kan betalen.

fina
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2007 16:19

Re: kan ex verkoopopdracht tegen blijven werken

Ongelezen bericht door fina »

HIJ houdt verkoopopdracht tegen en HIJ blijft gewoon in het huis zitten.
Mijn advocaat heeft diverse malen geprobeerd om hier tegenin te gaan, maar hij reageert nergens op. Hij wil geen kopers in het huis toelaten omdat hij het zelf wil kopen, maar ik ga niet in op zijn lage bod. De verkoop van het huis gaat nu niet meer door omdat hij tegenwerkt. Dit is toch contractbreuk? Makelaar doet en kan niets. Het huis is inmiddels sterk verwaarloosd. De hypotheek lost hij wel zelf af, maar als hij dat niet meer doet?HIJ laat mij wel voor de kosten van de makelaar opdraaien, terwijl deze niets voor mij kon doen en niet eens dit huis kon verkopen.Ook eist hij van mij de helft van de zakelijke lasten van het huis.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: kan ex verkoopopdracht tegen blijven werken

Ongelezen bericht door Anastasia »

Foutje, ik zie dat ik Hij en Zij verwisselde... sorry, maar hoeveel is de overwaarde?

Je moet de toenmalige waarde minus hypotheek berekenen, en bij kinderen word er vaak voor het lagere executie waarde gerekend, en als dat hier zou mogen kan het wel eens tegen vallen.

De makelaar kan naast de verkoop als deze goed is ook juridische adviezen geven hoe nu verder, of vraag een andere voor info, soms weet een makelaar ook niet alles, dus liefst een oude rot in het vak en geen pas afgestudeerde puber die alleen maar de provisie van jou wil.

tevens kom je door dit antwoord weer in de laatste beantwoorden, dus misschien een kans op beter antwoord, anders bij Kassa deze vraag ook stellen, daar worden ze eerder gevonden, en krijg je dus vaak wegens het betere zoeksysteem meer en betere antwoorden!

Gesloten