LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop huis geannuleerd, toch rekening notaris?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Koop huis geannuleerd, toch rekening notaris?

Ongelezen bericht door grun »

Lady1234 schreef:
04 apr 2019 11:58
@grun Een handtekening verifiëren gratis? Ik zie daarvoor bij bijvoorbeeld de Goedkoopstenotaris toch een bedrag vermeld staan.
Tja, ik vermeldde mijn eigen ervaring en de verklaring van de desbetreffende notaris. Dat is ongeveer 10 jaar geleden, het zou kunnen dat het inmiddels gewijzigd is. Veel werk was het niet: je tekent ter plaatse een formulier, de notaris vergelijkt de handtekening met dat op een meegebracht paspoort of ID-card, zet er een stempel en paraaf op, klaar.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koop huis geannuleerd, toch rekening notaris?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Meer dan 10 jaar geleden jreeg ik al eengezpecificeerde nita van een notaris over verichte werkzaamheden. Die schreef per 10 minuten. Logisch.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Koop huis geannuleerd, toch rekening notaris?

Ongelezen bericht door criticus2 »

tja. dat een notaris om welke reden dan ook besluit ergens geen declaratie voor te schrijven terwijl dat wel gewoon zou kunnen en mogen betekent natuurlijk niet dat elke notaris dat dan ook maar moet gaan doen.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop huis geannuleerd, toch rekening notaris?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het antwoord hier in kort: De partij die de notaris opdracht heeft gegeven moet de kosten betalen. Op een schadevergoeding heeft in dit geval niemand recht, meen ik.

Gesloten