Koops Makelaardij schimmig met bemiddelingskosten!

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Anna020

Koops Makelaardij schimmig met bemiddelingskosten!

Ongelezen bericht door Anna020 » 01 apr 2018 12:38

Ik heb een serieuze klacht en wil andere mensen waarschuwen voor Koops Makelaardij, verhuurmakelaar voor Amsterdam en omstreken. Bemiddelingskosten in rekening brengen bij de huurder is bij de wet verboden en al helemaal als je als makelaar ook bemiddelingskosten in rekening brengt bij de verhuurder van een woning. Koops Makelaardij verhoogt de huurprijzen om op die manier alsnog (en dat elke maand) bemiddelingskosten bij de huurder te pakken. De huurprijzen van deze makelaar worden dus verhoogd en zo verdienen zij extra geld. Ik heb al een klacht ingediend en hopelijk wordt er iets mee gedaan. Pas op voor deze dubieuze makelaar!!!

sylvesterb

Re: Koops Makelaardij schimmig met bemiddelingskosten!

Ongelezen bericht door sylvesterb » 02 apr 2018 14:18

Anna020 schreef:Bemiddelingskosten in rekening brengen bij de huurder is bij de wet verboden en al helemaal als je als makelaar ook bemiddelingskosten in rekening brengt bij de verhuurder van een woning.
Je hebt het verkeerd begrepen. Bemiddelingskosten zijn niet verboden een makelaar mag ze enkel niet in rekening brengen als hij de woning aanbied namens de verhuurder. Huur jij een makelaar in voor het zoeken naar een woning en krijgt hij deze niet uit zijn eigen aanbod dan is het gewoon toegestaan.
Anna020 schreef: ***** Makelaardij verhoogt de huurprijzen om op die manier alsnog (en dat elke maand) bemiddelingskosten bij de huurder te pakken. De huurprijzen van deze makelaar worden dus verhoogd en zo verdienen zij extra geld. Ik heb al een klacht ingediend en hopelijk wordt er iets mee gedaan. Pas op voor deze dubieuze makelaar!!!
De makelaar verhuurt niet, maar de verhuurder bepaald de huur. Als de makelaar de verhuurder is dan mag hij dus zelf de huur bepalen. Dit doet hij op basis van de kosten voor de woning en aanvullende kosten zoals bijvoorbeeld het vinden van een nieuwe huurder als jij vertrekt. Dit mag gewoon en is niets dubieus aan jij gaat akkoord met de huurprijs.

nickyw

Ongelezen bericht door nickyw » 13 apr 2018 06:00

Je verhaal is niet geheel duidelijk. Rekende de makelaar aan zowel jou als woningzoekende als aan de verhuurder kosten?
Een makelaardij namelijk gewoon kosten vragen voor een zoekopdracht, dit is gewoon een dienst die je afneemt.

Verborgen bemiddelingskosten verwerkt in de huurprijs vind ik wel een opmerkelijk verhaal. Hoe kom je erbij dat dit gebeurd?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 13 apr 2018 12:42

nickyw schreef:Verborgen bemiddelingskosten verwerkt in de huurprijs vind ik wel een opmerkelijk verhaal. Hoe kom je erbij dat dit gebeurd?
Natuurlijk gebeurt dat, wat is daar opmerkelijk aan? De verhuurder zal alle kosten die hij maakt verwerken in de huurprijs die hij vraagt. Als de verhuurder meer kosten maakt, (bijvoorbeeld omdat hij de bemiddelingskosten niet in rekening mag brengen bij de huurder maar daar zelf voor moet opdraaien), dan zullen die extra kosten gewoon in de huurprijs worden verwerkt. Niet opmerkelijks aan.

Plaats reactie