LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
KristianSeverens
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2018 09:16
Contacteer:

Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door KristianSeverens »

Ik ben momenteel bezig met de verkoop van mijn huis. Het verloopig koopcontract is rond, er wordt echter nog gesproken over de laatste zaken met de makelaar als tussenpersoon. Nu werd ik gister echter direct benaderd door de koper via mijn privé mobiel. Ik heb haar dit nummer nooit gegeven. Ik denk dat mijn makelaar dit aan haar heeft gegeven zonder mijn weten of toestemming. Nu is mijn vraag of de makelaar dit mag doen? Ik vind dit namelijk niet prettig.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat telefoonnummer zal toch ook wel in het koopcontract staan?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

KristianSeverens schreef:Ik ben momenteel bezig met de verkoop van mijn huis. Het voorlopig koopcontract is rond, er wordt echter nog gesproken over de laatste zaken met de makelaar als tussenpersoon...
?? wat zijn dit feitelijk voor laatste zaken??

stofzuigertje

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welke vragen....?

Als ik tapijt zie en niet wil moet ik vooraf weten of het gelijmd is of een voordelig tapijt met schuim achter wat veel werk is of leeg opgeleverd....

Een vers geschilderd huis ziet er perfect uit, maar is er ook plamuur of houtrot vuller gebruikt....
Dit soort vragen die niet te zien waren mag je stellen want dat bepaald eventueel verborgen gebreken en/of extra kosten wat de kopers graag vooraf willen weten.
In dit soort gevallen is zelf bellen handiger dan via makelaar die de vraag moet opschrijven en moet bellen....
Dan geef je even het nummer door.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

TS zal persoonsgegevens bedoelen; als hij/zij niet door de koper van zijn/haar huis gebeld wil worden had dat m.i. tevoren moeten worden overeengekomen.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door scontra »

KristianSeverens schreef:Ik ben momenteel bezig met de verkoop van mijn huis. Het verloopig koopcontract is rond, er wordt echter nog gesproken over de laatste zaken met de makelaar als tussenpersoon. Nu werd ik gister echter direct benaderd door de koper via mijn privé mobiel. Ik heb haar dit nummer nooit gegeven. Ik denk dat mijn makelaar dit aan haar heeft gegeven zonder mijn weten of toestemming. Nu is mijn vraag of de makelaar dit mag doen? Ik vind dit namelijk niet prettig.
@KristianSeverens,

Met het afwikkelen van zaken die mogelijk kunnen blijven zitten, weggehaald moeten worden of mogelijk ter overname zijn, is het moeilijk communiceren via een tussenpersoon en kun je deze zaken veel eenvoudiger en vooral duidelijker direct met de koper bespreken.
Dat zal ook de reden zijn dat de tussenpersoon er , voor wat dat betreft, even tussen uitstapt.
Zorg er wel voor dat alle afspraken hierover duidelijk beschreven staan zodat daar in een later stadium geen discussie over kan ontstaan.
En op je privé mobieltje gebeld worden, dat lijkt mij toch niet zo'n probleem, telefoons zijn er toch voor om te bellen en gebeld te (kunnen) worden. :idea:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door renewouters »

Wat is nu eigenlijk het probleem? Directe communicatie voorkomt alleen maar problemen.

KristianSeverens
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2018 09:16
Contacteer:

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door KristianSeverens »

Bedankt voor alle reacties. Het maakt niet uit wat voor zaken het zijn en of het wel of niet handig is om direct contact te hebben. Het privé mobiel nummer stond niet op het koopcontract. Het gaat mij alleen om het feit dat de makelaar dit privé nummer zonder toestemming aan de koper mag geven. Ik ben hier namelijk niet van hedient. Je weet nooit wat zei verder met die info doet om maar een voorbeeld te noemen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door Brahms »

Grappig eigenlik, ivm je privacy niet willen dat je gebeld word, maar wel je naam (Kristian Severens) open en bloot op een forum zetten.
En nee, ik Google hem niet....

KristianSeverens
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 feb 2018 09:16
Contacteer:

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door KristianSeverens »

Een naam is wat anders dan een privé nummer.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door Brahms »

KristianSeverens schreef:Een naam is wat anders dan een privé nummer.
Je moest eens weten.......
Wel mooie woning trouwens !

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

KristianSeverens schreef: Ik ben hier namelijk niet van gediend.
Nogmaals; m.i. had je dat eerder moeten proberen te bedingen.
Als je dat niet gedaan hebt, geldt de Wet; die hanteert persoonsgegevens voor zover je daardoor te traceren zou zijn; lijkt mij hier niet aan de orde.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door scontra »

KristianSeverens schreef:Bedankt voor alle reacties. Het maakt niet uit wat voor zaken het zijn en of het wel of niet handig is om direct contact te hebben. Het privé mobiel nummer stond niet op het koopcontract. Het gaat mij alleen om het feit dat de makelaar dit privé nummer zonder toestemming aan de koper mag geven. Ik ben hier namelijk niet van hedient. Je weet nooit wat zei verder met die info doet om maar een voorbeeld te noemen.
Vertel het de "makelaar" en ga visioenen bedenken over wat bezitter van uw privé telefoonnummer wel allemaal met dit nummer zou kunnen gaan doen, behalve u opbellen natuurlijk :lol:

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus koper vraagt aan tussenpersoon allemaal vragen, waar tussenpersoon niet direct een antwoord op heeft. Koper vraagt 'is het niet makkelijker als ik zelf even met de verkoper praat, dat scheelt een hoop tijd, want die weet de antwoorden vast wel'. Waarna de tussenpersoon daar mee instemt en het telefoonnummer geeft, zich van geen kwaad bewust zijnde.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door renewouters »

KristianSeverens schreef:Een naam is wat anders dan een privé nummer.
Dat klopt. Met een naam kan je veel meer dan met een mobiel telefoonnummer. Het ergste wat met een telefoonnummer kan gebeuren is dat iemand je gaat opbellen of texten. Maar dat is het wel. Met jouw naam kan je veel meer. Zeker nu we weten dat jij je huis hebt verkocht en dus hoogstwaarschijnlijk gaat verhuizen.

[edit] Je weet dat de koper ook het nummer van jouw ID heeft? (net als dat jij het nummer van het ID van de koper heeft).
Laatst gewijzigd door renewouters op 10 feb 2018 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30563
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door witte angora »

KristianSeverens schreef:Ik ben momenteel bezig met de verkoop van mijn huis. Het verloopig koopcontract is rond, er wordt echter nog gesproken over de laatste zaken met de makelaar als tussenpersoon. Nu werd ik gister echter direct benaderd door de koper via mijn privé mobiel. Ik heb haar dit nummer nooit gegeven. Ik denk dat mijn makelaar dit aan haar heeft gegeven zonder mijn weten of toestemming. Nu is mijn vraag of de makelaar dit mag doen? Ik vind dit namelijk niet prettig.
Sorry, ik vind dit wel heel erg overtrokken. Je bent in onderhandeling, en dan zal er ook onderhandelt moeten worden. Er zal ook een moment komen dat je samen aan tafel zit om de papieren te tekenen, de sleutels over te dragen en weet ik veel wat nog meer.

En wie weet heeft de koper het nummer wel op een andere manier verkregen?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door chrisd1 »

KristianSeverens schreef:Het maakt niet uit wat voor zaken het zijn en of het wel of niet handig is om direct contact te hebben.
Misschien toch wel; makelaar is immers de mákelaar en niet het loopmeisje van TS.
mijn privé mobiel.
Makelaar mag er van uitgaan, dat een tussen haar en verkoper gebruikt mobiel nr niet privé is.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zit er iets door het water of zo. Het lijkt wel of de mensen steeds wantrouwender worden.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:Zit er iets door het water of zo. Het lijkt wel of de mensen steeds wantrouwender worden.
Nee, het zijn de chemtrails.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Makelaar geeft persoonlijke gegevens aan koper.

Ongelezen bericht door crazyme »

Weer een voorbeeld van een overspannen reactie op een normale praktische handeling.

Het is heel gebruikelijk dat koper en verkoper elkaar kunnen bellen om te overleggen. Dan is het niet praktisch wanneer daar een makelaarskantoor tussen zit.

Niet aanstellen, de koper is echt niet eng.

Het zou wat anders zijn wanneer de makelaar ook nog uw adres had doorgegeven :mrgreen:

Gesloten