LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar heeft gelogen over bod

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Makelaar heeft gelogen over bod

Ongelezen bericht door berndv »

Als je toch de zaken al op papier hebt van de kopers, dan ook gewoon schriftelijk bij de makelaar neerleggen, met het verzoek om een schriftelijke reactie.

Nutkees
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2020 12:06

Re: Makelaar heeft gelogen over bod

Ongelezen bericht door Nutkees »

Wij hebben contact opgenomen met onze makelaar en een afspraak wordt nu ingepland om het nader te bespreken. Er is vanuit ons niet echt sprake dat wij persé er een gewin uit willen halen, maar vind dat het op zijn minst bespreekbaar moet zijn en dat er daarvoor excuses aangeboden moet worden. ok ok en misschien een dinerbon :lol:

Achteraf kan je niet veel met een dergelijke casus, maar het geeft wel inzicht over hoe makelaars te werk kunnen gaan en dat ze dus niet altijd in het belang van hun klant werken, maar juist voor eigen gewin. Zeker wanneer je een fixed fee afspreekt voor de verkoop denk ik. Dat hebben wij dan niet zo slim aangepakt, maar op dat moment ook niet echt nagedacht daarover, mede omdat de huizenmarkt ook erg onder spanning staat en niet de toegevoegde waarde daarvan in zagen.

Na het gesprek met de makelaar zal ik kort verslag uitbrengen natuurlijk.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Makelaar heeft gelogen over bod

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

leg in eerste instantie die claim maar eens neer bij hem, zeg bijvoorbeeld je hebt dit nu zo gedaan maar wat nu als wij een claim neerleggen hiervoor bij je?

afhankelijk van hoe dit gesprek loopt zou ik wel eens zijn verklaring willen lezen hieromtrent...

Gesloten