LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaar Utrecht

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door GHR »

Wie kan mij een tip geven omtrent een goede makelaar te Utrecht.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door CSM »

GHR schreef:Wie kan mij een tip geven omtrent een goede makelaar te Utrecht.
Ik heb goede ervaringen met Paul Thijssen Makelaars. Zij hebben mijn woning in de Kerkdwarsstraat voor me verkocht.

Het duurde best lang voordat mijn huis verkocht was (2008, de woningmarkt vertraagde sterk als gevolg van de bankencrisis), en ik was inmiddels naar het buitenland verhuisd. Ik vond het prettig dat de mensen van dit kantoor zeer regelmatig belden om me te informeren over wat er was gebeurd, en te overleggen over de juiste tactiek. Uiteindelijk een fraaie prijs voor de woning gekregen, mede dankzij een slimme zet van de makelaar tijdens de onderhandelingen.

Ook nemen ze, in tegenstelling tot wat ik bij andere makelaars vaak zie, goede foto's van het huis.

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door GHR »

Ten eerste hartstikke bedankt voor uw reactie. Kunt u mij ook nog zeggen wie uw contactpersoon hier was?

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door CSM »

In eerste instantie had ik met Paul zelf te maken. Ik neem aan dat hij, als gezicht en naamgever van de firma, voornamelijk degene is die de nieuwe klanten binnenhaalt, de vraagprijs van de woning vaststelt/adviseert, de initiele tactiek bespreekt, etc. Wanneer dat eenmaal loopt, doet hij een stapje terug en nemen zijn medewerkers het werk over. Tenminste, zo ging dat bij mij.

Later, toen de verkoop daadwerkelijk begon (bezichtigingen e.d.) had ik te maken met Annelies and Mohamed. Beide kwamen op mij vriendelijk en professioneel over. Mohamed heeft de foto's gemaakt en is aanwezig geweest tijdens bezichtigingen. Annelies heeft ook bezichtigingen begeleid, en was bovendien degene die met mij overlegde tijdens de onderhandelingen (die uiteindelijk tot de verkoop geleid hebben).

Tuttel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2011 10:50
Contacteer:

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door Tuttel »

Er zijn natuurlijk meerdere goede makelaars in Utrecht. Wat belangrijk is, is de vraag of ze aansluiten bij jouw wensen, of er een klik kan ontstaan.
Dat is natuurlijk iets wat ik niet kan bepalen. Je kan wel even kijken op Wie is de Beste Makelaar en lezen wat andere klanten van hun makelaar in Utrecht vonden.

Succes alvast!

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door CSM »

Tuttel schreef:Je kan wel even kijken op ......
Klinkt goedaardig, maar het is en blijft SPAM natuurlijk.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door amelissen »

Wat is hier spam aan? Omdat er een website wordt genoemd?
Als je op de site klikt zie je verhalen over diverse makelaars geschreven.

Lijkt me gewoon een goede tip voor de vraagsteller.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door CSM »

amelissen schreef:Wat is hier spam aan? Omdat er een website wordt genoemd?
Als je op de site klikt zie je verhalen over diverse makelaars geschreven.
Lijkt me gewoon een goede tip voor de vraagsteller.


Tuttel promoot een website waarbij zij zelf belanghebbende is.
Voor zover ik de reglementen begrepen heb, wordt het promoten van een website als spam gezien.

plasbuis
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2011 14:56

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door plasbuis »

CSM schreef: Tuttel promoot een website waarbij zij zelf belanghebbende is.
Voor zover ik de reglementen begrepen heb, wordt het promoten van een website als spam gezien.
Ik vind dit ook geen spam. Ik zie nergens terug dat Tuttel zelf belanghebbend is, maar al is dat zo.. Tuttel geeft een goede tip want de website ziet er goed uit en lijkt een antwoord te geven op je vraag.

Ik vind dat je Tuttel betutteld...

:lol:

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door CSM »

plasbuis schreef:Ik zie nergens terug dat Tuttel zelf belanghebbend is
Dat komt omdat je niet verder kijkt dan je neus lang is.
Als je even op zijn profiel klikt, dan ontdek je vrij snel Han Tuttel de eigenaar van (en de drijvende kracht achter) de website is.
Hij participeert dus in dit forum om zijn eigen website te promoten, en dat maakt het spam.

Dat er goede tips op staan, doet m.i. niet ter zake
Als ik 5 miljard e-mails verstuur met goede tips om erectiestoornissen te verhelpen (zonder een medicijn aan te prijzen)... dan is het toch spam.

Maar goed, echt belangrijk is het ook weer niet.

GHR
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 jan 2006 08:24

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door GHR »

In eerste instantie wou ik enkele makelaars uitnodigen, waaronder Paul Thijssen Makelaars op advies van CSM, om hier vervolgens een keuze uit te maken. Echter het gesprek wat ik met Paul Thijssen had beviel dusdanig goed dat ik vervolgens meteen heb besloten om met hem in zee te gaan. Ten eerste vanwege de klik die ik met hem had en ten tweede maakte hij op mij een betrouwbare indruk.

Zoals reeds vermeld door CSM doen zowel Paul als Mohammed in goed overleg de bezichtigingen en over beiden kan ik zonder meer zeggen dat ze op mij zeer professioneel overkwamen en handelden. Met betrekking tot de foto's wil ik nog opmerken dat ik zelf een aardige plaat meen te kunnen schieten. Echter nadat ik het werk van Mohammed had gezien moest ik in hem toch duidelijk mijn meerdere erkennen gezien de door hem geleverde kwaliteit. Vakwerk waaruit tevens weer eens bleek dat om een topfoto te kunnen maken niet per saldo een top camera nodig is.

Op het moment dat ik mijn appartement te koop zette had ik de pech dat er ook nog drie andere appartementen in mijn nabijheid te koop stonden. Op advies van Paul Thijssen heb ik het appartement vrij scherp in de markt gezet. Iets waar ik zelf nog wel eens over getwijfeld heb of dit wel de juiste beslissing was, met name omdat ik om die reden bang was uiteindelijk te laag uit te komen.

Echter ondertussen is mijn appartement wel verkocht en de nieuwe eigenaar zit er al lang en breed in. Van de appartementen die er toen te koop stonden is mijn appartement als eerste verkocht en dat terwijl zelfs op dit moment twee van de vier appartementen nog altijd niet verkocht zijn. Wat de uiteindelijke prijs betreft heb ik geen reden tot klagen daar de uiteindelijke verkoopprijs nauwelijks onder de vraagprijs zat.

CSM
Berichten: 511
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:37

Re: Makelaar Utrecht

Ongelezen bericht door CSM »

Leuk om te horen!

Gesloten