LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaarsland

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
senna2003
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2008 17:20

Makelaarsland

Ongelezen bericht door senna2003 »

Iemand enig idee waarom en wanneer makelaarsland een prijsverhoging heeft ddorgevoerd?

Lees net dat deze verhoogd is naar 995 euro....

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door Sjors_B »

U krijgt dit jaar geen loonsverhoging ?

senna2003
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2008 17:20

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door senna2003 »

Ja hoor rond de 3% zoals iedereen, bij makelaarsland krijgen
ze dus 25% loonsvehoging ? zaken gaan goed daar! :D

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

Die verhoging zou best kunnen...maar...ze geven wel waar voor je geld.
wij hebben ons huis te koop staan bij Makelaarsland en het is tot in de puntjes verzorgd.
Je kunt ze altijd bereiken...ik heb goedkopere makelaars proberen te breiken en kreeg de hele tijd een bandje...leuk als je belt voor een bezichtiging en de makelaar is nooit te bereiken.
Bij makelaarsland is dit wel heel goed geregeld, alles is heel overzichtelijk, je krijgt hulp bij het maken van de brochure als je er niet uitkomt....maar dat was niet zo moeilijk.
Wij hebben sinds zaterdag nu ons huis bij hen te koop gezet...en geloof me....dat is heel wat als je in een dorp woont waar een makelaar zit....maar als je het over courtage verhoging hebt...dat is pas veel geld...rondleiden kan ik zelf ook.
Aan de telefoon zijn de mensen van makelaarsland ook heel correct.
Nee...die verhoging, wat die eerst was weet ik niet...die heb ik er graag voor over.
In het verleden heb ik wel regionale makelaars gehad...en dan kwam die te laat voor de bezichtiging..of helemaal niet.
Ik heb 3 huizen zelf verkocht doordat de makelaar er niet was...
ik heb wel de totale courtage betaald...en dat is zuur.
ik raad hen iedereen aan.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

:evil: :evil: :evil: :evil:

Lees de verschillende opmerkinge op dit forum en je wordt niet vrolijk van de negatieve opmerkingen over Makelaarsland.

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

ik lees dat je een hypotheekadviseur bent......zo noem je je in ieder geval..
wellicht dat je zelf bij een regionale makelaar werkt en je op deze manier concurrentie erbij hebt gekregen.....
wij zijn in ieder geval tot nu toe heel tevreden over de behandeling maar ik zal hier dan verder eens gaan lezen over makelaarsland.
ik heb zelf zoals ik al schreef 3 keer courtage betaald voor iets wat ik zelf gedaan heb...en dat waren bedragen rond de 5.000 euro
het waren zelfs grote namen in de makelaarswereld....
dan was de makelaar ziek..en had niet even voor de bezichtiging van klanten afgebeld...ik heb de mensen zelf rondgeleid en het was direct verkocht...een andere keer...was de makelaar de sleutel vergeten...en stonden de mensen voor de deur en geen makelaar te zien...en een andere keer kwamen mensen in het weekend, dachten dat ik aan de open dag mee deed...dat was dus niet het geval, omdat ik al meerdere malen heb gezien dat het alleen geld kost en het niets opleverd.
ik heb die mensen binnen gelaten en het huis verkocht...dit was een huis van 660.000 in de guldenstijd...dus dat was best moeilijk toen.

vandaar dat ik het idee heb dat ik dit best zelf kan gezien de laatse 3 keer die echt zijn misgelopen door 3 verschillende makelaars.
mocht het niet zo zijn kan ik nog altijd omschakelen en ben ik alleen die 995,00 euro kwijt en een ervaring rijker.
maar ik heb er vertrouwen in dus...
en makelaarsland is nog niet zo lang bezig en kinderziektes heb je in ieder product wat net begint.

hypotheekadviseurs
Berichten: 239
Lid geworden op: 17 feb 2007 02:35

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door hypotheekadviseurs »

En jij noemt je Spoetnik!!!

Misschien werk jij wel voor Makelaarsland?? Wie zal het zeggen.
Praat het maar goed hoor, ik vind het allemaal prima.

Makelaarsland meldt alleen het pand aan en doet verder ook niet veel. Bezichtigingen doen zij al helemaal niet.

Wil je een uitdraaitje van alle panden van makelaarsland die al meer dan 1 jaar te koop staan.

Ga nou niet vertellen dat Makelaarsland nou zo geweldig is!

chris111
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mar 2007 23:48

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door chris111 »

""Makelaarsland meldt alleen het pand aan en doet verder ook niet veel. Bezichtigingen doen zij al helemaal niet. ""

Tja dat staat ook duidelijk op hun site dus je vertel niets nieuws en als je een uitdraaitje maak van de panden die langer als een jaar te koop staan leg er dan ook een uitrdraaitje naast van de traditionele makelaars.

Uit eigen NVM onderzoek is zelfs gebleken dat makelaarsland sneller verkoopt tegen hogere prijzen (zie de site)

Makelaarsland verkoopt geen huizen dat doen de mensen zelf. Dat is ook het concept dus vergelijk het niet met de traditionele makelaar.
Inmiddels zijn er ruim 10000 huizen verkocht via Makelaarsland dus het concept heeft zich inmiddels wel bewezen.

Makelaarsland is geweldig!

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Makelaarsland is zeker geweldig!
Nog geen haan die ernaar gekraait heeft dat de bankgarantie nog niet gesteld is...
Ik als koper zit er zelf achteraan.
Van Makelaarsland, die toch op moet komen voor de belangen van de verkopers, heeft de notaris niks vernomen...

Ach, mij maak het niks uit hoor.
Maar om te stellen dat Makelaarsland nou zo geweldig is... :?

Geef mij mijn eigen makelaar maar...
In de avonduren mee geweest om de woning te bezichtigen.
Onderhandelingen fijn gevoerd, mij steeds goed op de hoogte gehouden.
Voorlopig koopcontract voor ons opgesteld, in mijn voordeel.
Goede communicatie, fijne ondersteuning en alles voor een nette vaste prijsafspraak.
Daar kan Makelaarsland nog van leren...

huizenmarktzeepbel
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jun 2008 21:33

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door huizenmarktzeepbel »

Ik vind die reklame echt vreselijk. Kan die man die aardappel niet uit z'n keel halen? Wat een nep kakker...

DMaggio
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2008 14:24

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door DMaggio »

Even een opmerking over de discussie over Makelaarsland.

De hypotheekadviseur in de discussie spreekt duidelijk voor eigen parochie. Dat hoor je, dat ruik je. Maar goed, dat terzijde.

Wij hebben zeer goede ervaringen met Makelaarsland. Ik ben geen medewerker van ze of iets van dien aard, dus laat hier geen misverstand over bestaan.
Binnen tien dagen was ons huis verkocht middels een uitstekende begeleiding. Ik zal zo nog een paar voordelen noemen van Makelaarsland zoals wij dat hebben ervaren, maar eerst dit.
Een reguliere makelaar steekt zeer veel geld in de zak voor relatief weinig werk en eenvoudige bemiddelingszaken. Een leek kan begrijpen (en je hoeft echt geen universitaire opleiding te hebben zoals ik) dat voor het maken van vaak matige foto's en het opstellen van twijfelachtige teksten veel geld wordt betaald. En dan heb ik het nog niet eens over de bereikbaarheid en beschikbaarheid van de reguliere makelaar. Als mensen een huis willen bezichtigen na 1800 uur of in het weekeinde, dan is dat bijna altijd onmogelijk. Ook verkondigen ze, en ik spreek uit ervaring, vaak onzin-verhalen over het te verkopen huis. Dat gaat vooral bij de jonge makelaars gepaard met gladde praatjes. Ze moeten immers scoren en dat doen ze vaak op een verkeerde manier. Voor deze mensen heb ik maar een advies. Volg eerst een goede basisopleiding.

Nu nog een paar andere voordelen van makelaarsland zoals wij die hebben ervaren.
- Je kan zef verhaal doen over je huis en de contacten met vooral
mensen zonder een eigen makelaar waren bij ons altijd uitstekend.
- Je kan mensen uitnodigen in het weekeinde of in de avond.
- Je kan zelf de tekst opstellen en foto's maken (heerlijk om te doen).
- Bemiddeling en advies doen zij in overleg met jou (geweldig).
- De site en je eigen inbreng op de homepage is prima. Je verandert en
sleutelt aan tekst, foto's en documenten (uploaden) tot je tevreden
bent en dan druk je op de knop "zet te koop".
- Het is simpel, eenvoudig en voor iedereen te doen. De begeleiding is
kort, goed en zakelijk. Je hoort precies wat je moet doen.
Alle administratieve zaken zijn hetzelfde als bij een gewone makelaar.
- Je bespaart duizenden euro's aan geld. Een gewone makelaar rekent
al gauw minimaal 1,5 % aan courtage.

Ik kan het dus iedereen aanraden en mensen die een gewone makelaar in de arm nemen zijn niet slim bezig en een dief van de eigen beurs.

Suusss
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2008 09:21

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door Suusss »

Ik word niet goed van al die makelaars die andere makelaars aan het afzeiken zijn. Als 'hypotheekadviseur' alle tijd die hij in dit forum steekt eens in zijn eigen dienstverlening zou steken....zou waarschijnlijk zeer ten goede komen aan zijn kwaliteit!

Op de site van Makelaarsland staat heel duidelijk wat je kan verwachten: http://www.makelaarsland.nl/huis-verkop ... t-wat.aspx. En ik kan uit ervaring vertellen dat dit klopt. En ja, je doet de bezichtigingen zelf, maar dat is dan ook ongeveer het enige. Ik vond het in ieder geval een kleine moeite in verhouding met de kostenbesparing.

benny.jl
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2008 10:11

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door benny.jl »

Mijn ervaringen met makelaarsland zijn juist ook erg goed. Ik had ergens gelezen dat ze alleen je huis op Funda zetten, dus ik was erg verrast toen ze veel meer bleken te doen. Sterker nog, ik oprecht zeggen dat ze vele malen meer hebben gedaan als mjin vorige makelaar. Dankzij hun adviezen, snelle handelen en onderhandelingen is mijn huis in ieder geval snel verkocht! Iets wat mijn vorige makelaar niet gelukt is!

PieterPostuma
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 jul 2008 10:11

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door PieterPostuma »

Het heeft allemaal te maken met verwachtingen.
Wat verwacht je van een makelaar als je zelf nagenoeg alles moet regelen?

Er zijn ondertussen meerdere makelaars die een self-service pakket bieden. Gewoon even op een rijtje zetten (goed doorvragen) welke service je kunt verwachten.

SjaakvdLoos
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 aug 2008 09:57

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door SjaakvdLoos »

Hallo allemaal,

Het is inderdaad verstandig om de aanbieders te vergelijken. Wel even op het volgende letten:
Bij alle 'internetmakelaars' betaal je een vaste prijs. Maar vast blijkt niet altijd vast te zijn. Als je je tekst wilt aanpassen of andere foto's wilt plaatsen moet je daar vaak extra voor betalen (soms zelfs € 25,- voor de administratieve handelingen die verricht moeten worden) en sommigen hebben alleen maar contact via e-mail! Mijn ervaring is dat je bij Makelaarsland een vast contactpersoon hebt die je zowel telefonisch als via je eigen pagina bij Makelaarsland op de hoogte houdt en met je overlegt. Mijn huis is inmiddels verkocht en ik ben echt tevreden. Wijzigingen kosten ook geen geld. € 995,-- is het bedrag dat je kwijt bent en geen cent meer.

Succes met verkopen!

Sjaak

Mijn mening telt
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2010 16:17

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door Mijn mening telt »

We hebben recent een woning gekocht en de gebruikte makelaar was Makelaars.nl Graag wil ik mijn ervaring hiermee met jullie delen. Mijn visie geld dus alleen als koper zijnde.

- Het gaat uiteraard onpersoonlijk je krijgt geen makelaar te zien en amper te spreken.
- De verkoper moet de tijd hebben om zelf de rondleidingen te doen, bij ons pakte dat toevallig goed uit. Ook doordat de verkoper het zelf deed konden we langer rondneuzen en rustig een kop koffie erbij nemen. Groot pluspunt in ons geval.
- Natuurlijk kent een verkoper zijn eigen woning beter dan een makelaar maar toch qua zakelijkheid verkies ik een makelaar. Ik heb ook al meegemaakt dat een verkoper met zijn rondleiding de verkeerde dingen riep die niet ten goede komen van het verkoop praatje.
- De uitleg is ver te zoeken aangezien ik op dit gebied maagdelijk was. Je moet het maar met de telefonistes doen en die nemen niet eens de moeite om het goed, desnoods op tientallen andere manieren uit te leggen. De laatste maal dat ik er eentje sprak verbrak ze zelfs de verbinding terwijl ik nog meer uitleg vroeg want het was voor mevrouw net 17:00u geweest.
- Totaal geen begleiding alleen wat standaard mails en je moet zelf OVERAL achter aan zitten en alles maar dan ook alles zelf regelen.

Mijn conclusie is dan ook: als ik weer een woning ga kopen en deze wordt door Makelaars.nl aangeboden dan kijk ik liever verder en kies ik voor goede begleiding en persoonlijke aanpak. Tenzij het uiteraard een kasteel is voor 1.000,- euro maar mijn zucht en "oh nee he niet die weer" zal er galmen.

Chiron
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:21

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door Chiron »

Als we vaststellen dat het makelaarsland voor de wind gaat, betekent dit niet dat het de verkopers evenredig goed gaat. Bij makelaarsland gaat de baat voor de kost. Ze hebben een prestatieverplichting en men laat zich daar vooruit voor betalen. Of het huis dan wel of niet verkocht is maakt voor het succes van Makelaarsland niet uit.

Coen van Zundert
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2011 22:18

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door Coen van Zundert »

Ik heb zelf mijn appartement verkocht via Makelaarsland en zou het geen volgende keer meer doen, het is goedkoop en goedkoop is dus ook blijkbaar weer duurkoop.. het is namelijk geen makelaar die voor je werkt. Het was weliswaar ook in de crisis dat ik mijn appartement heb verkocht maar van de kant van makelaarsland geen enkele moeite om er een hogere verkoop prijs uit te halen, er werd meermaals geboden na de bezichtigingen en dan word je gebeld door makelaarsland van : dit is het bod.. take it or leave it. En dan moet je zelf vervolgens via hun site inloggen om af te wijzen of een tegenbod te doen. Het concept klinkt wel aantrekkelijk maar bij een makelaar denk ik toch meer aan een professionele makelaar met verkoop tactiek en die moeite doet voor de klant.. dit heb ik niet gemerkt. Bij de traditionele makelaars werken ze echt wel voor je omdat hoe hoger de woning word verkocht hoe hoger hun courtage is bij de verkoop. Alhoewel er komen ook steeds meer traditionele makelaars die zelf bezichtigingen doen voor een vast bedrag vanaf 1500 euro. Ik spreek dus vanuit mijn persoonlijke ervaring, ook rond of na de afwikkeling bij de notaris geen telefoontje meer van hen ontvangen. Ik kreeg er echt zo,n " we hebben uw geld toch al in de pocket" gevoel bij. Nadeel is dat je dus die 995 euro vooraf betaalt en dan lopen ze toch minder hard voor je is mijn ervaring. Ik heb mijn woning met een niet al te groot verlies verkocht maar er was naar mijn idee meer uit te halen.

MarleenStriker
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2011 11:27

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door MarleenStriker »

Vreemd.... ik heb ook mijn huis via Makelaarsland verkocht en mijn makelaar op kantoor heeft juist met de onderhandelingen mij echt veel advies gegeven en een goede prijs eruit gehaald. Ja, je moet zelf actief zijn met de verkoop van je huis maar zit er echt zo veel verschil met een normale makelaar?
Mijn ervaring bij mijn vorige huis, welke ik wel met normale makelaar heb verkocht, was juist dat hij graag wilde verkopen en de koop erdoorheen wilde drukken zodat hij zijn courtage ontving (die ook 3 keer zo veel was als de courtage bij Makelaarsland).

mm0000
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jul 2011 16:00

Re: Makelaarsland

Ongelezen bericht door mm0000 »

Het is een moeilijke keuze. Mijn vriendin en ik hebben ook heel lang getwijfeld of we een lokale makelaar in zouden schakelen of een internetmakelaar. Uiteindelijk hebben we voor de internetmakelaar gekozen om de volgende redenen:

- Prijsverschil om en nabij de 3000 euro (en dan praten we nu over een relatief goedkope woning, vraagprijs 209.000 )
- Verkoopactiviteiten lokale makelaar beperkt zich mijns inziens toch tot het plaatsen van de woning op internet en dan afwachten (kunnen we zelf ook :) )
- We hebben nu zelf alle controle over de foto's en teksten
- We kunnen nu zelf extra inspanningen leveren om ons huis proberen te verkopen, zo hebben we bijvoorbeeld een website gemaakt ( http://www.lavendelhof26.nl ) als grote advertentie met foto's. Het is natuurlijk maar afwachten of dat helpt. Die extra inspanningen hadden we anders ook kunnen doen, maar dan had ik toch het idee gehad dat ik het werk van de makelaar aan het doen was :)

Natuurlijk zijn er ook nadelen:

- Ik denk dat het beter is als een lokale makelaar een bezichtiging doet i.p.v. jijzelf vanwege de emotionele verbondenheid en wellicht een ongemakkelijk gevoel bij potentiele kopers.
- Potentiele kopers denken misschien, hmm wat een vreemde makelaar, ik vertrouw het niet. Dit komt vooral omdat wij in een dorp wonen waar 2 makelaars 99% van de huizen verkopen. Alles wat anders is, valt dus direct op! (en wij denken dat dat niet positief is ;) )

Het is maar net hoe je er tegen aan kijkt, maar wij hebben onszelf ook de vraag gesteld: Hoe kijken potentiële kopers hier tegenaan?

Wij hebben ons huis overigens niet bij de internetmakelaar van dit topic te koop gezet maar bij een andere makelaar. Ik zal geen reclame maken :)

Gesloten