LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onvriendelijke makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door DannyMan »

Mijn vraag aan jullie:

Ik was voornemens een nieuwbouwhuis te kopen, maar iedere keer als ik met de verkopende makelaar spreek wordt ik (naar mijn gevoel) zeer denigrerend behandeld. Tevens worden we opgejaagd om maar snel te tekenen. Dit wekt erg veel irritatie bij mij op.

Ik heb al een aantal keer aangegeven dat zijn aanpak door mij als niet aangenaam wordt beschouwd, maar hij vervalt veelvuldig in hetzelfde gedrag.

Het ergste is nu dat ik mogelijk mijn droomhuis laat varen omdat de makelaar de complete vreugde van de koopervaring verziekt.

Wat nu?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door seconds-out »

Niet doen!
Krijg je spijt van, stel je profesioneel op, hou het contact zakelijk, werk zoveel mogelijk mee, op het moment dat jij de sleutel krijgt ben je alles vergeten.

kroezeder
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 nov 2009 15:25

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door kroezeder »

of neem contact op met de bouwer !!!
die vindt deze info erg belangrijk en wellicht kan hij je doorverwijzen naar een andere makelaar

suc 6

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door dhc »

Is deze makelaar verbonden aan een kantoor waar er meer werkzaam zijn? Zoja, dan zou ik dat kantoor bellen, je ergernis uiten en vragen of een andere makelaar beschikbaar is.
Niet geschoten...

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Niet meer bellen. Alleen schriftelijk, evt. per mail communiceren.

Dit is een typische makelaarstruc.
Laatst gewijzigd door Fiesiekus op 05 jul 2011 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door DannyMan »

Hij is aangesloten bij een kantoor, maar die zeggen dat hij de trekker is.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door seconds-out »

DannyMan schreef:Hij is aangesloten bij een kantoor, maar die zeggen dat hij de trekker is.
Een trekker?
Iemand die de touwtjes in handen heeft?
Maakt ook niet zoveel uit, minimaliseer de contacten tot het broodnodige, komt allemaal goed>>>al is het nog zo n hork...verkopen wil die wel en elke dag is weer een dag dichter bij de sleutel. :D

Succes!

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door DannyMan »

Ik wordt een beetje huiverig van dit soort figuren. Krijg het idee dat ik genaaid wordt omdat ik snel snel moet tekenen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Is het nu de locatie die het issue is of het huis? Een droomhuis kun je ook elders bouwen, waar die makelaar niet zit en als je er geen goed gevoel bij hebt..
Of neem inderdaad eens contact op met de bouwer.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door seconds-out »

DannyMan schreef:Ik wordt een beetje huiverig van dit soort figuren. Krijg het idee dat ik genaaid wordt omdat ik snel snel moet tekenen.
Je spreekt jezelf wel tegen zeg.
Als het werkelijk je droomhuis is teken je toch snel, des te eerder ben je ook van die vervelende makelaar af.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door Rebellian »

Bel de projectontwikkelaar rechtstreeks, deze zijn goed in staat om zelf hun eigen woningen te verkopen maar hebben een makelaar in dienst omdat die in een grotere vijver vist.

Kortom, ontwijk de makelaar, heel simpel en effectief. Meld ook je klacht als ze je willen doorverwijzen. Verwacht echter NIET dat de medewerker van de project ontwikkelaar op alle vragen antwoord heeft. Daar huren ze immers de makelaar voor in. Dus neem desnoods een aankoopmakelaar mee waar jij prettig mee kunt omgaan.

Als je geen aankoopmakelaar meeneemt vergeet dan niet om onder de vraagprijs te bieden. Ondanks dat het nieuwbouw is blijft de markt tegenvallen. Er zit dus nog wel wat rek in.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door bianca82 »

seconds-out schreef:
DannyMan schreef:Ik wordt een beetje huiverig van dit soort figuren. Krijg het idee dat ik genaaid wordt omdat ik snel snel moet tekenen.
Je spreekt jezelf wel tegen zeg.
Als het werkelijk je droomhuis is teken je toch snel, des te eerder ben je ook van die vervelende makelaar af.
ik zou zelfs als het mijn droomhuis was ook niet te snel tekenen... qua onderhandelingen (prijs, wat inbegrepen enz enz) is het toch wel handig om dat duidelijk te hebben voor het tekenen...

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door seconds-out »

bianca82 schreef:
seconds-out schreef:
DannyMan schreef:Ik wordt een beetje huiverig van dit soort figuren. Krijg het idee dat ik genaaid wordt omdat ik snel snel moet tekenen.
Je spreekt jezelf wel tegen zeg.
Als het werkelijk je droomhuis is teken je toch snel, des te eerder ben je ook van die vervelende makelaar af.
ik zou zelfs als het mijn droomhuis was ook niet te snel tekenen... qua onderhandelingen (prijs, wat inbegrepen enz enz) is het toch wel handig om dat duidelijk te hebben voor het tekenen...
Ach ja, ging er voor het gemak wel vanuit dat je niet ongezien tekent. :D

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door bianca82 »

sommige makelaars zouden het liefst wel willen dat je ongezien alles ging tekenen.. bij een verkopende makelaar gezien die behoorlijk drammerig was..

gelukkig was mn vriend zn makelaar wat "normaler"

Niekleij
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2011 23:46

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door Niekleij »

Om welk project gaat het als ik vragen mag?

DannyMan
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2008 04:58

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door DannyMan »

Wij hebben besloten om het niet te doen. Het plezier was ons vergalt en wij konden er niet meer met een 100% positief gevoel in gaan.

Ik denk dat als de makelaar iets minder geduwd had, wij nu ons droomhuis hadden. Het enige wat nu rest is weer een droom.

Misschien dat geduld een schone zaak is en wij ooit weer iets anders op ons pad komt.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Een droomhuis kun je vast ook ergens anders laten bouwen. Als je er geen goed gevoel over hebt is het misschien maar wijs dat je er van afziet. Komt tijd, komt raad zeg ik altijd maar.

Zou misschien wel eens een mailtje sturen naar degene die de makelaar heeft ingehuurd. Die zal er vast niet vrolijk van worden dat een potentiële koper wegloopt vanwege de makelaar.
Het is niet meer overal zo dat mensen in de rij staan voor een nieuwbouwhuis en ze ook vaak blij zijn als een x percentage verkocht is en hoe hoger hoe liever natuurlijk.

ms2m
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 jul 2011 23:23

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door ms2m »

Kan je niet iemand anders voor jou laten onderhandelen? Vriend, collega, familielid? Zou ook zonde zijn om dit te laten lopen door een verkeerde makelaar. en ook nog met de kans dat je in een volgende project met jouw/jullie droomhuis weer tegen een verkeerde aanlopen. Makelaars kunnen nogal arrogant zijn, want het ging ze jaren voor de wind. Dat zit nog steeds een beetje in hun houding (ben net verhuisd en heb nogal te maken gehad met makelaars, vandaar deze opmerking). Nog niet elke makelaar weet dat er nu moeite gedaan moet worden voor het verkopen van een huis.
Denk er in ieder geval nog eens rustig over na. Een (droom)huis vind je niet overal, en je hebt na de koop niet meer zoveel met de makelaar te maken. Zo was mijn ervaring, tenminste.

shmakelaars
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2011 13:12

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door shmakelaars »

Tip van mijn kant. Neem ook een aankoopmakelaar bij het aankopen van een nieuwbouwwoning. Ik doe dagelijks niet anders dan woningen aankopen voor mensen en via een aankoopmakelaar wordt de ergenis tot een minimum beperkt.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Onvriendelijke makelaar

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Onzin, aankoopmakelaars leiden alleen maar tot meer frustratie en kosten: ze pushen om het verschil tussen vraag- en biedprijs te delen en rekenen hoge kosten.

Niet doen dus. Sloterwijk en Heinen aankoopmakelaars zijn oplichters!!

Gesloten