LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugvorderen bemiddelingskosten makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
kariej
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2016 10:58

Terugvorderen bemiddelingskosten makelaar

Ongelezen bericht door kariej »

Drie jaar geleden heb ik op de website van een makelaar in Hilversum (Woonhuis O/G) een appartement gevonden. Ik heb hier destijds ook bemiddelingskosten voor moeten betalen. Nu heb ik onlangs weer contact opgenomen om te proberen deze kosten terug te vorderen. Bij (het huidige) Woonhuis O/G gaven ze aan dat ze pas bestaan sinds 2015. Ik heb de gegevens van toen vergeleken met de gegevens van nu, en behalve de naam en stad (wel ander adres) is alles anders. KvK nummer is nieuw, andere website, ander telefoonnummer. Het KvK nummer van de makelaar waar ik destijds gehuurd heb, is uitgeschreven. Kan ik hier nog op een of andere manier werk van maken?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Terugvorderen bemiddelingskosten makelaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je zult moeten achterhalen of de oude makelaar een rechtsopvolger heeft, en zomja, wie dat dan is. Als er sprake is van rechtsovergang onder algemene titel zou je je claim nog in kunnen dienen.

Louise75
Berichten: 396
Lid geworden op: 20 jul 2012 05:41

Re: Terugvorderen bemiddelingskosten makelaar

Ongelezen bericht door Louise75 »

Beste Kariej,

Wellicht kan deze info je verder helpen

viewtopic.php?f=18&p=2300379#p2300379

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Terugvorderen bemiddelingskosten makelaar

Ongelezen bericht door kweenie »

Er was van de week ook een artikel over een bemiddelaar die een nieuwe bv had opgericht, om te voorkomen dat mensen met zulke claims zouden komen. Maar dat trapte de rechter niet in, de nieuwe bv moet gewoon betalen.

Dus het is zeker niet meteen een doodlopende weg als de oude onderneming is opgeheven.

yveys
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2016 10:57
Contacteer:

Re: Terugvorderen bemiddelingskosten makelaar

Ongelezen bericht door yveys »

http://www.nu.nl/wonen/4312704/huurder- ... elaar.html

Link naar het artikel. Ik kan het vonnis op rechtspraak.nl niet één twee drie achterhalen.

Gesloten