LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Twee makelaars op 1huis

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
jeanet
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 jan 2005 17:49

Twee makelaars op 1huis

Ongelezen bericht door jeanet »

Is het met al die wanstanden wat ik lees niet een goed idee dat mensen twee makelaars op een huis zetten.Een Nvm en Vbo of anders.Ik zie dat weleens en dan moeten ze wel presteren TOCH :lol: Moeten ze dan maar net willen.Maar tja ook waar voor hun geld maken,anders lopen ze een dikke courtage mis.Ik denk trouwens dat met verkoopomloop bij sommige ook wel gesjoemeld wordt.Hier staat een huis al meer dan jaar en nu weer zgn nieuw op funda :? [/b]

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Twee makelaars op 1huis

Ongelezen bericht door Walter van V »

Hoe worden de afspraken over courtage gemaakt? in alle overeenkomsten met makelaars staat dat er toch courtage betaald moet worden ook al verkoop je zelf of iemand anders het huis. Dan moet er echt een overeenkomst worden aangegaan op no cure-no pay basis oftewel verkoopt de andere makelaar het huis pech!

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Twee makelaars op 1huis

Ongelezen bericht door hera »

Bij collegiaal is het meestel 1/3- 2/3. Degene die verkoopt 2/3 en de ander 1/3 voor de moeite en de uren die hij al gemaakt heeft. Maar de NVM staat niet toe (doen in ieder geval erg moeilijk) bij collegiale verkoop.

Gesloten