LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergeelde muren: borg niet terug eventueel?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
stofzuigertje

Re: Vergeelde muren: borg niet terug eventueel?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wit opleveren?

Ja, een ???? want mijn opa rookte hele leven.
Naast zijn eigen koophuis was het huurhuis later en bejaarden tehuis met vele kamers er meer beige dan wit.

Voorheen kwam ik nog wel eens in de kroeg, vrijwel elk café en rookvrije waren zeldzaam.
Moeten we niet eerst eens vragen hoe lang deze huurder er woonde en hoe wit was het bij betrekken woning?

Ook de woning van mijn zus, sinds 1971 en was al geel toen ze hem kregen.
Beide rookte veel en nu het zachtboard is vervangen door gipsplaten roken ze in de berging... en blijft witter.
Maar dat doen ze eigenlijk meer voor vitrage en mijn moeder die niet wilde komen wegens de stank in huis.

Voor nieuwe woningen en mensen die er minder als 20 jaren wonen en duidelijk bij de sleutels de Witte plavond/rookvrij voorwaarden kregen mag het maar voor oudere woningen en niet wit ontvangen woningen kan dit niet.

We moeten dus een 2 deling maken in Rookvrij Wit plafond en kosten en oudere gedogen!
Alle nu witte plafonds in elk café betekend dus ooit renovatie met gipsplaten!
Vaak eis de brandweer verwijderen gevaarlijke zachtboard platen en dan ..... maar er zijn nog beige plafonds voldoende..... van vorige eeuw!

Daarom mijn vraag, hoe lang woonde deze vragensteller er al en kreeg hij toen andere voorwaarden of nu aangepaste huidige?
Als daar een verse datum op staat en hij woont er langer, vaak met fusie van kleinere naar 1 grote maken ze die fout.
Dan nieuwe voorwaarden maar als je ooit een Beige plafond accepteerde en je moet nu eenmaal in oorspronkelijke staat opleveren.

Dat zou betekenen dat diverse mensen nu strafbaar zijn als ze een ooit Beige plafond wit opleveren?
De voorwaarden bij ontvangst woning zijn bepalend, en niet de aangepaste die ze nu uitdelen!

In diverse rechtszaken wegens naast geen borg terug & hoge rekening gingen diverse verhuurders flink de fout in.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vergeelde muren: borg niet terug eventueel?

Ongelezen bericht door witte angora »

stofzuigertje schreef:Voorheen kwam ik nog wel eens in de kroeg,
En tegenwoordig drink je nog steeds zelfgestookte wodka? :lol:

otto107
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2015 01:25

Re: Vergeelde muren: borg niet terug eventueel?

Ongelezen bericht door otto107 »

normaal zijn de muren schilderen voor de volgende huurder. er is ook gebroken wit. ik heb wel eens gezien dat men de muren dik inspoot met goedkope haarlak. goed laten drogen. en dan witkalk erover...

Verwijderd

Re: Vergeelde muren: borg niet terug eventueel?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

otto107 schreef:normaal zijn de muren schilderen voor de volgende huurder. er is ook gebroken wit. ik heb wel eens gezien dat men de muren dik inspoot met goedkope haarlak. goed laten drogen. en dan witkalk erover...
Dat ligt er dus aan wat er in het huurcontract over is afgesproken.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Vergeelde muren: borg niet terug eventueel?

Ongelezen bericht door Berteman »

Eigenlijk vind ik dat TS dit zelf veroorzaakte probleem zelf maar moet oplossen, maar ja... ik ben de beroerdste niet.

Als je de nicotineaanslag wilt verwijderen, gebruik Muscle badkamerreiniger Foam. Dat spuit je op plafonds en muren, laten inwerken en met een natte doek, veeg je het inmiddels geel/bruin geworden schuim zó weg. Werkt heel goed op spachtelputz: Een spierwit plafond is het resultaat. Is niet voor elke ondergrond geschikt, kost wel een hoop tijd, een klein vermogen en uithoudingsvermogen. maar geld hoeft in deze geen rol te spelen. Hoe duur is een doosje sigaretten eigenlijk?

Heb je minder tijd of energie: koop in de bouwmarkt een emmer isoleer of een primer en breng die aan. Goed laten drogen, daarna nog een keer met een goede latex erover en klaar ben je. Succes.

Gesloten