LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde manier van onderhandelen?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verkeerde manier van onderhandelen?

Ongelezen bericht door kokka »

ik lees nu pas het stukje dat je de financiële situatie van de verkopers hebt uitgezocht. ik vraag me af of dat wel mag, ik vind het persoonlijk een behoorlijke schending van de privacy van deze mensen.

AprilK92
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2015 23:59

Re: Verkeerde manier van onderhandelen?

Ongelezen bericht door AprilK92 »

kokka schreef:ik lees nu pas het stukje dat je de financiële situatie van de verkopers hebt uitgezocht. ik vraag me af of dat wel mag, ik vind het persoonlijk een behoorlijke schending van de privacy van deze mensen.
De gegevens van een woning (WOZ-waarde, hypotheeksom etc.) zijn openbaar. Deze kun je opvragen via het Kadaster. Dit wordt zelfs geadviseerd in de onderhandelingen. Deze gegevens hebben wij dan ook opgevraagd. De financiële situatie zelf hebben wij niet opgevraagd, alleen de koopsom en hoogte van de hypotheek destijds.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verkeerde manier van onderhandelen?

Ongelezen bericht door kokka »

dan weet je toch nooit dat ze ondertussen hypotheek vrij zijn?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verkeerde manier van onderhandelen?

Ongelezen bericht door bprosman »

ik lees nu pas het stukje dat je de financiële situatie van de verkopers hebt uitgezocht. ik vraag me af of dat wel mag, ik vind het persoonlijk een behoorlijke schending van de privacy van deze mensen.
Ligt er ook maar net aan waar je woont (stad, dorp). Als je bijvoorbeeld in een dorp als Volendam woont hoef je dat niet eens uit te zoeken maar is dat "public knowledge".
Overigens zie ik dat TS het pand verlaten heeft.

Gesloten