vernieling kamerdeur en andere perikelen

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
AdrieB2

vernieling kamerdeur en andere perikelen

Ongelezen bericht door AdrieB2 »

Hallo,

Op 6 mei is mijn kamerdeur vernield door een medebewoner, deze deur is pas op 26 juni 2020 vervangen.

Op zondag 13 september 2020 is deze kamerdeur opnieuw vernield, nu door een de bewoner die dagelijks bier drinkt en ook dagelijks aangeschoten tot dronken rondloopt.

De politie is erbij geweest en de bewoner heeft toegezegd de deur te gaan betalen.

De eigenaar van het pand is de Bob Nijk CV
Intussen heb ik per 1 augustus 2020 een nieuwe beheerder: BM vastgoed Emmastraat 4, Velp.

Deze beheerder blinkt uit in het toesturen van te hoge huurnota’s en voorschot servicekostennota’s
Ik betaal maandelijks 410,50 voor de huur en servicekosten te samen.
BM vastgoed stuurde mij voor de maand september 2020: 429,05 aan facturen,een verhoging van de servicekosten.
Ik heb de gebruikelijke 410,50 betaald, omdat ik geen huurverhoging aangezegd heb gekregen en ook geen jaarafrekening servicekosten met een verhoging van de servicekosten.

Verder heeft BM vastgoed vanaf 1 augustus 2020 tot heden 14 september 2020 geen enkel onderhoud uitgevoerd, hoewel ik toch al een reparatie op 4 augustus 2020 heb doorgegeven per mail.
Ook heb ik al diverse mails verstuurd over overlast van de medebewoners maar ook daar ik BM vastgoed nog niet aan begonnen.
De verhuurder is wettelijk verplicht mij een ongestoord woongenot te verschaffen heet het nou BM vastgoed neemt het niet zo nauw met wettelijke verplichtingen.

Moneyman

Re: vernieling kamerdeur en andere perikelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Beroerd. Verwacht je nog iets van dit forum, of wilde je alleen je verhaal kwijt?

Wellicht de in je vorige topic al gegeven tip opvolgen, als dat mogelijk is: verhuizen.
viewtopic.php?f=17&t=194194&p=2765668#p2765668

AdrieB2

Ik blijf nog wel, want binnen twee jaar ga ik met pensioen en kom dan in aanmerking voor sociale huur.

Nu moet ik de vrije sector in en dat is een stuk duurder, en als ik met pensioen ga waarschijnlijk te duur.

Dus dan zit ik op dat moment weer niet goed.

Ik hoop alleen dat het wat minder vaak gaat gebeuren en ik nog even opdezelfde plek kan blijven om daarna te verhuizen naar een meer definitieve plek.

Justmeagain

Ongelezen bericht door Justmeagain »

U heeft de klacht bij de oude beheerder neergelegd. Dat deze hem niet doorzet naar BM lijkt mij de reden dat u niets hoort. Zelf uw huur bepalen is leuk gevonden maar wordt uiteindelijk veel duurder voor u. U betaalt geen huur maar een onkostenvergoeding.met dit bedrag van
€ 410. Daar kun je toch niet voor huren en er ook nog iets van verwachten

AdrieB2

410,5 is de huur en servicekosten.

Dit is laag, omdat de prijzen die door verhuurders gevraagd worden enorm hoog liggen vaak tot 40% boven de pris die in de puntentelling, die door de huurcommissie word gebruikt kale huur is 327,40 volgens de puntentelling/
Wil je zo'n kamer huren betaal je er al gauw 550 euro voor.

De servicekosten zijn laag 83,10 omdat ik naar de huurcommissie ben geweest om een afrekening te vragen, die de verhuurder in eerste instantie niet gaf.
Uit de afrekening bleek dat ik maar 83,10 hoefde te betalen om het jaarbedrag te halen.

Daar zitten overigens allerlei belastingen en leges niet bij die moet de verhuurder separaat factureren.

Zowel voor de huur als voor de servicekosten berekenen verhuurders vaak veel te hoge bedragen, door de huurcommissie in te schakelen kan je de kosten flink omlaag brengen.

Voor die 83,10 moet de verhuurder echt alle services ( verwarming, water, internet, tv, radio etc) kunnen leveren, dat blijkt uit de jaarnota.

Plaats reactie