LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke verkoopprijs?

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Karin1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2007 18:30

Welke verkoopprijs?

Ongelezen bericht door Karin1972 »

Van de 3 makelaars die een waardebepaling hebben gedaan voor de verkoop van mijn appartement adviseren er 2 net onder de 2 ton te gaan zitten, 1 erboven. Is het verstandig om altijd in zee te gaan met de makelaar die de hoogste verkoopprijs adviseert? Zijn courtage zit overigens tussen de 2 andere makelaars in.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Welke verkoopprijs?

Ongelezen bericht door NAK »

Of dat verstandig is kan ik niet zeggen.
Je zal ongetwijfeld een bedrag in je hoofd hebben dat je graag voor het appartement wil beuren.

Maar je kan er wel achterkomen wat de "juiste" verkoopprijs voor het appartement is.
Via de site www.dimo.nl kan je een prijsindicatie van je eigen straat achterhalen.
Probeer dat eens en kijk welke makelaar het dichtste in de buurt komt.

Succes

chris1111
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 aug 2007 00:25

Re: Welke verkoopprijs?

Ongelezen bericht door chris1111 »

je moet het niet moeilijk maken gewoon vragen wat je zelf wilt.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Welke verkoopprijs?

Ongelezen bericht door NAK »

je moet het niet moeilijk maken gewoon vragen wat je zelf wilt.
Maar uit haar reactie valt op te maken dat ze dat nu juist niet weet.
Dus.................

Bosjesman
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 feb 2007 14:09

Re: Welke verkoopprijs?

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Ja Chris1111,open deuren weet ik ook wel: Een huis is waard wat een gek ervoor geeft en Je bent maar1 koper nodig.

Maar wat TS wil hebben is een marktconforme prijs. Bedenk wel: tehoog zitten en daarna zakken is ook nietgunstig voor het beeld van je huis. Dimo.nl lijkt me een goeie. Het Kadasterkan ook koopsominformatie geven. dus even in de buurt naar vergelijkbare woningen zoeken, en daar de koopsom van opvragen....

Succes

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Welke verkoopprijs?

Ongelezen bericht door Quark »

Er is bij ons in Assen momenteel een kopers markt.

het gevolg is dat woningen die vorig jaar nog binnen een maand werden verkocht voor rond de 157500 nu voor 10.000 minder na 4 maanden worden verkocht.

Je moet gewoon om je heen kijken waarvoor gelijk waardige woningen weggaan.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: Welke verkoopprijs?

Ongelezen bericht door pinky »

Als het prijsverschil niet te veel is dan lijkt mij verstandig om net onder de 2 ton te gaan zitten. onder de2 ton klink goedkoper als boven de 2 ton en denk dat mensen tegenwoordig "goedkopere"woningen zoeken dus bij de zoekmachine;s tot 200.000 invullen.

Gesloten