Woning verkopen zonder makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Moneyman

Re: Woning verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Moneyman » 05 mar 2019 17:05

Erthanax schreef:
05 mar 2019 17:00
Hoe kreeg u destijds als particulier uw woning op Funda, dus zonder (internet)makelaar? Mij is het nooit gelukt namelijk.
Richard321 schreef:
05 mar 2019 15:48
Ik moest alles zelf doen, tegenwoordig kan het ook via een platform als Gmak. Hier kun je nu ook je huis op Funda zetten.
:wink:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 05 mar 2019 17:09

Richard is blij met nóg een keer gratis reclame voor zijn toko :wink:. Hij heeft het wel netjes volgens de forum regels gedaan, moet ik zeggen, dat waardeer ik dan weer wel.

Jasper45

Ongelezen bericht door Jasper45 » 05 mar 2019 21:11

Richard321 schreef:
Ik moest alles zelf doen, tegenwoordig kan het ook via een platform als Gmak. Hier kun je nu ook je huis op Funda zetten, daar had ik nogal wat moeite mee om dat voor elkaar te krijgen. Biedt ook veel tips dus doe er je voordeel mee.
Waar leven die eigenlijk zelf van?? kan daar althans op hun website www.gmak.nl niets over vinden.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie » 06 mar 2019 08:24

Richard321 schreef:
Een huis in deze markt hoef je niet te verkopen via een makelaar. Het kost best wel veel geld (gemiddeld 4.500 euro) en de vraag is wat je er aan hebt. Ik heb alleen maar negatieve ervaringen. Slecht bereikbaar, vreemde verhalen verzinnen over mijn woning of een te lage prijs. Ik zou het je niet aanbevelen.

Om je huis te verkopen heb je een aantal zaken nodig:
1. Goede foto's
2. Een website
3. Een goede prijs
4. Weten waar je je woning wilt aanbieden
5. Weten hoe je wilt onderhandelen
5. Een goed netwerk en/of info

Ik heb alles zelf gedaan.
Prima als je dat goed kunt en daar ook tijd voor hebt. Maar als ik op Funda kijk, dan zijn er soms beschamend slechte fotoreportages, die 9 op de 10 keer door goedwillende amateurs zijn gemaakt. En niet alleen omdat de eigenaren vaak niet met een 'kopersblik' naar hun huis kijken.

Ook zul je moeten kunnen en willen onderhandelen en tijd en zin hebben in het laten bezichtigen van de woning. En daarbij ook bijvoorbeeld niet vergeten om alle eventuele gebreken te benoemen. Niet iedereen zal op ieder gewenst moment veel kunnen nemen en kopers zullen zich lang niet altijd willen of kunnen schikken naar de tijden van de verkoper.

Maar inderdaad, zoals bij heel veel dingen in het leven kun je het ook allemaal zelf doen. Maar voor veel mensen is dat zeker niet de ideale oplossing.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 06 mar 2019 09:46

Als je geen haast hebt;

Verkopen bij opbod, lijkt me het beste en ook zelf te doen.

Maar vermeld ook even opleverdatum zodat ze niet volgende week al huis leeg opgeleverd willen.
Dat voorkomt problemen.
Opslag inboedel en tijdelijk logeren bij familie is ook niet gratis!

Plaats reactie