LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
Jehuisverkopendoejezo.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 aug 2006 18:47

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Jehuisverkopendoejezo.nl »

Hoi Wankytan!

Dank voor je reactie, vind ik heel tof van je!

Mahonie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2006 03:16

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Mahonie »

Leuke ideeën allemaal,

Maar ik ben een schijterd, met een makelaar die je in handen heeft genomen gaat dingen dikwijls al mis, laat staan een huis kopen via sms of marktplaats. Is het iemand gelukt zou ik zeggen die had geluk, maar het geldt niet voor iedereen heh? Dat soort geluk...
Toevallig had ik van de zomer in tvmakelaar, mensen gezien die niks anders deden dan hun huizen kopen en weer verkopen zelf en die spraken met love er over. Voor de geinteresseerden is het nog misschien nog te zien in de archief van de tvmakelaar op www.tvmakelaar.nl

Suc6 ermee groetjes,

Mahonie
:)

mara21
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 aug 2007 00:32

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door mara21 »

Kijk eens op www.zelfonshuisverkopen.nl boordevol gratis tips

Debezichtiging
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2007 14:29

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Debezichtiging »

http://www.debezichtiging.nl voor veel tips en ideeen!!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door D1RK »

zelf verkocht...
via www.speurders.nl
een advertentie en alle zoeksystemen als www.jaap.nl en www.zah.nl en www.miljoenhuizen.nl vinden het.

Ik heb geen hulp nodig, kan altijd nog, door de besparing makelaarskosten kan ik direkt scherper prijs vragen en hoef niet te dalen, en als ik makelaars zie die een jaar nodig hebben en ik was binnen 2 maanden bij notaris voor overdracht, die ook het voorlopige koopcontract maakte zonder extra kosten..

Als je genoeg en meer weet als gemiddeld dan kan het, maar niet voor iedereen..
als je twijfelde, www.makelaarsland.nl is ook een redelijke.

Marco vdK
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 sep 2007 16:12

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Marco vdK »

Ik heb geen hulp nodig, kan altijd nog
Leuk feitje: 50% van de mensen die hun woning te koop aanbieden via Makelaarsland (en het in feite dus gewoon zelf doen, maar de woning ook op Funda willen hebben), trekken na verloop van tijd de opdracht bij makelaarsland in om alsnog een full-service makelaar in de arm te nemen...

Dan ben je dus de makelaarscourtage + nog eens € 795,- voor makelaarsland kwijt.

Bovendien heeft onderzoek aangetoond dat bij een onderhandeling via een makelaar er gemiddeld een 4% gunstigere prijs wordt bedongen dan wanneer het via een particulier gaat.

Dus als je dan 1,5% aan de makelaar moet betalen, heb je nog een voordeel van 2,5%!

Hoezo, makelaar duur en weggegooid geld?

Het is natuurlijk wel belangrijk dat je je goed oriënteert voordat je een keuze maakt. Er zit wel degelijk belangrijk verschil in de dienstverlening van de diverse kantoren. Vraag desnoods eens een referentie of vraag in je omgeving naar ervaringen met de makelaar die je wilt gaan kiezen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik ben het met Marco niet eens, of je huis populair is, en hoe sterk sta je zelf?

Veel bij erkende makelaars staande worden als ze te lang staan ook vaak onder de prijs verkocht, dus soms meer dan 4%.

Niet iedereen kan zomaar een goede prijs ontvangen, en mondige mensen zullen eerder succes hebben.
Vergeet niet dat er ook vele zijn die stoppen met een echte NVM makelaar en dan later maar een VBO van Remax nemen die nu geschorst is, maar wel boven de oorspronkelijke NVM prijs kwam, dus zelfs die daling van de NVM was niet genoeg, en dus....

Als er een liefhebber is betaalde deze de volle prijs, en adres jammer, en als ik zie hoeveel huizen bij sommige zichzelf goed noemende langer dan 14 maanden te koop staan, of erg veel in prijs gedaald, dus met hoge vraagprijzen de klant binnen halen, en dan later moeten ze wegens aankoop elders wel dalen om er vanaf te komen!

Kijk eerst eens via de zoeksystemen als www.jaap.nl en de andere, die ik eerder hierboven noemde, en bepaal waar jou huis ongeveer gezien het verschil in onderhoud en ligging uit zou moeten komen!

Een te hoge vraagprijs in begin kan lange tijd worden, en scherp in markt betekende snelle verkoop, en veel kijkers, dus soms is zelf verkopen en dan echt zelf, dus zonder deze €795,- kostende , dan zit je al lager in de markt, of noem minium prijs en ga bij opbod!
Ze lok je mensen met een zeer lage prijs van €20.000,- minder, en plaats je een reeds geboden... en als binnen maand niemand meer bied, dan krijg je ook vaak leuke biedingen, en ze gaan tegen elkaar op bieden, en die laatste duizend.... en dat bleef zo doorgaan...

Het is niet verboden, en als je geluk hebt.....
Deze Doe Het Zelf Makelaar want de naam is vrijgegeven....

Karel B
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2007 12:00

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Karel B »

Marco vdK: typisch zo'n geval van een gefrustreerde makelaar die zijn klanten aan zijn neus voorbij ziet gaan door een trendsetter als Makelaarsland. Valt wel erg op dat hij in meerdere categorieen over makelaars is terug te vinden...

Ik heb zelf twee maanden geleden mijn huis verkocht via www.makelaarsland.nl en alles is perfect gelopen. Vooraf heb ik uitgebreid onderzoek gedaan en ook cijfers bij makelaarsland opgevraagd. Uit de officiele cijfers blijkt dat zij juist SNELLER verkopen EN tegen HOGERE prijzen!!!!

Suzann
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2007 16:31

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Suzann »

D1rk, ik weet wat je bedoelt, zonder makelaar kom je een heel eind en dan is het net waar wil je zelf wel en waar wil je zelf niet aan beginnen. wehebben uiteindelijk toch gekozen om onze woning met makelaarsland te verkopen. Die doen echt wat ze beloven. Je betaalt natuurlijk wel 795 euro maar wij zijn bij de onderhandeling echt goed bij gestaan. Dankzij makelaarsland hebben wij meer voor ons huis gekregen dan we hadden gedacht. Onze woning was trouwens supersnel verkocht...
Ben trouwens wel benieuwd naar de cijfers van Karel??

Karel B
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2007 12:00

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Karel B »

Suzann, informatie gewoon op te vragen via [email protected]. Mijn cijfers zijn natuurlijk al ouder, in mei was de gemiddelde verkooptijd NVM makelaars 71 dagen, gemiddelde verkooptijd makelaarsland 59dagen voor gemiddeld 20000 Euro meer. Over goed verdienen gesproken...

Immo
Berichten: 147
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:05

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Immo »

Suzann, informatie gewoon op te vragen via [email protected]. Mijn cijfers zijn natuurlijk al ouder, in mei was de gemiddelde verkooptijd NVM makelaars 71 dagen, gemiddelde verkooptijd makelaarsland 59dagen voor gemiddeld 20000 Euro meer. Over goed verdienen gesproken...
Prima initiatief Makelaarsland, er is een markt voor, voor hen is het: u vraagt, wij draaien. Alleen om met cijfers te komen van de organisatie zelf komt niet echt objectief over.
Gemiddeld 20000 meer dan wat ? Er is in Nederland geen enkele makelaar te vinden die constant zijn huizen 20 mille boven de marktwaarde verkoopt. En in welke klasse huizen, over het hele spectrum? En in welke prijsklassen en in welke regio. Momenteel zijn woningen tot ca 225000 in de regio waar ik werkzaam ben snel verkocht.

Hoe zit het bij Makelaarsland met incourante woningen, juridische periklen, bestemmingsplannen, verborgen gebreken, vervuilingen van de ondergrond, etc.
Wij hebben een stageloper meerdere van dit soort internetmakelaars laten bellen met vragen over bovenstaande aspecten en problemen. Geen van deze internetmakelaars wilde of kon op deze vragen een antwoord produceren.

Nogmaals prima Makelaarsland, Witte Woningwinkel, etc. Als er een markt voor is en mensen zijn er tevreden mee, geen enkel probleem.
Wel is het zeer discutabel dit concept te propageren als zijnde het toepasbaar op het hele woningbestand in Nederland. Men zou eens moeten kijken hoeveel zaken aangaande onroerend goed er voor de rechter belanden.
Verkopen die het eenvoudige normale traject te buiten gaan, kunnen nooit voor € 795,= afgehandeld worden.
Het blijft gevaarlijk mensen voor te houden dat het verkopen van een huis eigenlijk niets voorstelt.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door D1RK »

Aanvulling op IMMO...

Ik weet dat je bij zelf verkopen ook de informatie de belangrijk is en wat bekend is moet verstrekken, dus je moet als verkoper altijd alle info geven, maar de Koper heeft ook onderzoeks plichten!

Als je bij mijn, een doe het zelver, of makelaarsland of gelijkwaardige weet je dat er geen ervaren makelaar die bekend is met plaatselijke situatie achter staat, dus moet je beter zoeken naar problemen of aankoopmakelaar nemen!

Dus ik draai het nu om, bij dit soort woningen die ook worden aangeboden is een aankoopmakelaar belangrijker dan normale verkopers die een verkoopmakelaar hebben wegens dit soort verborgen dingen en gebreken!

Bij twijfel liever een echte makelaar voor verkoop, maar ik kan het dus wel!

Karel B
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2007 12:00

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Karel B »

Misschien was ik niet helemaal volledig, de cijfers die ik gekregen heb zeggen dat de gemiddelde verkoopprijs van NVM makelaars 220000 euro is en dat de gemiddelde verkoopprijs van makelaarlsand op 240000 zit. Maar Immo, als je je stageloper eens contact op laat nemen met makelaarsland? Dan weet je van zelf meer. Ik heb de cijfers tenslootte ook gekregen?

Tuurlijk is een huis verkopen niet niks! Daarom heb ik toch ook een
makelaar ingeschakeld en wat D1rk zegt een huis kopen is ook niet niks, iedereen die daar hulp bij wil kan een aankoopmakelaar nemen...
Ieder zijn keus.

Rien&Lily
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2005 12:54

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Rien&Lily »

Ik heb mijn huis verkocht via Marktplaats. Daarbij wel alle 'adviezen' en voorbeeldcontracten van Vereniging Eigen Huis gebruikt. is prima en zonder problemen gegaan. Ook de notaris heeft niets aan te merken gehad op de verkoop.

Immo
Berichten: 147
Lid geworden op: 16 aug 2006 23:05

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Immo »

Misschien was ik niet helemaal volledig, de cijfers die ik gekregen heb zeggen dat de gemiddelde verkoopprijs van NVM makelaars 220000 euro is en dat de gemiddelde verkoopprijs van makelaarlsand op 240000 zit.
Wat wilt u hiermee zeggen ? Ik kan dit niet anders interpreteren dat de NVM meer huizen in het segment rond 220.000 euro verkoopt en makelaarsland meer huizen in het segment rond 240.000 euro.
Dit betekent nog steeds niet dat mensen die via de NVM-makelaar verkopen 20.000 euro minder vangen voor een zelfde woning dan wanneer die via makelaarsland zou worden verkocht.

Met alle respect Karel B, ik heb in het geheel niets tegen Makelaarsland, maar cijfers dienen ook naar de consument toe objectief te zijn.
Mijn ervaring is dat er in het makelaardijgebeuren van alle kanten met cijfers gestrooid wordt, cijfers die elkaar vaak tegenspreken.

mariahelkema
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 okt 2007 19:52

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door mariahelkema »

beste allemaal,

je kunt je huis best verkopen makelaar, er zijn genoeg sites, toevallig zag ik vandaag op speurders.nl een advertentie van een site (www.wicki.nl). het is een beginnende site, maar ziet er wel leuk uit en is gratis.

ik heb zelf ook al op marktplaats en de andere door jullie genoemde sites gekeken.

ik heb geen goede ervaringen met een makelaar

Jan de Boer
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 apr 2007 19:51

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Jan de Boer »

Geweldige site hoor. Zoek huis in mijn stad, ken geen huis vinde op die site. U ben zeker de eigenaar van die site ?
Zou niet iedr aanraden om zn iegen huis zelf te verkopen, hep daar in mijn familie enkele naare dingen van meegemaakt.

consumentned
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 nov 2007 00:08

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door consumentned »

nooit zelf doen!
altijd laten doen, ik kan er namelijk slecht tegen als mensen mijn huis afkraken, een makelaar schelt het niks en zet zijn pokerface op. en vang meer voor je huis en heeft vaak meerdere gegadigden die hij dan uitspeelt.
scheelt je ook nog snipperdagen!

Helen Blauw
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jun 2008 16:46

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door Helen Blauw »

is makelarsland nou goed of slegt?

danweetjehetwel
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2009 21:39

Re: Zelf je huis verkopen zonder makelaar

Ongelezen bericht door danweetjehetwel »

je zou eventueel ook zelf je huis verkopen kunnen met een video. wellicht kun je er een persoonlijke rondleiding geven van je huis...

[Bericht aangepast door Moderator (reclame)]

Gesloten