LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Capabel OnderwijsGroep

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Zalinie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2012 09:44

Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door Zalinie »

Nouw ik heb met Capabel onderwijs groep een hele vervelende zaak!

December 2010 heb ik mij via internet aangemeld voor de opleiding onderwijs assistent. Door zeeeer vervelende situaties kon ik de opleiding niet starten, daar heb ik ook meerdere keren contact over gehad met een van de medewerkers. Omdat mijn problemen begonnen in januari 2011 heb ik nooit een kopie paspoort noch onderwijs kaart ingeleverd bij Capabel. Naar hand van de telefoontjes en de niet verzonde nodige stukken zou je toch denken je word netjes afgemeld,... DUS NIET!!! Door mijn situatie waar ik des tijds in verkeerde had ik weinig zicht op mijn post, erg vervelend want capabel begon kij rekeningen te sturen vanaf februari 2011, waarop ik in maart 2011 weer contact heb gehad met Capabel en het zou allemaal geregeld worden (heb uiteraard om een schriftelijke bevestiging gevraagd, en NIET gekregen). In juni 2011 krijg ik ineens weer post van Capabel (ruim 2 maanden na de laatste brief en het contact wat ik heb gehad, weeeer zou je denken het zit goed maar dus weer NIET!), in de brief van juni 2011 staat dat ik per juni 2011 ben uitgeschreven voor de opleiding onderwijs assistent, erg vreemd want ik had mij al afgemeld in januari 2011 en heb NOOIT een kopie paspoort of onderwijskaart ingeleverd! Na een lange tijd weer niks te hebben gehoort van Capabel, krijg ik ineens brieven van deurwaarders op de mat (GGN), waarop ik direct weer contact heb opgenomen met Capabel en het hele verhaal heb uitgelegd. In de maand september 2011 kreeg ik een brief thuis van Capabel met daarin een bevestiging dat MIJN afmelding juist was en dat ik in MAART 2011 ben uitgeschreven voor de opleiding onderwijs assisent (SLIM want nu moet ik extra veel annulerings kosten betalen), en dat ik ALLEEN de annuleringskosten moet voldoen AAN CAPABEL dus niet aan GGN de deurwaarder!
GGN deurwaarders verteld mij dat het bedrag wat ik aan hun verschuldigd ben gaat over het schooljaar januari2011 tot januari2012, VREEEEMD want Capabel heeft toch echt besloten dat ik op maart 2011 ben uitgeschreven voor de opleiding en ik zou dan dus 3 maanden school geld moeten betalen ipv een heel jaar a 4400 zoveel euro!


Alsss ik Capabel zou moeten betalen voor "iets" dan zou het om de annulering kosten gaan en NIET om een heel schooljaar!

Of dit is een vreeeeeselijke mis communicatie of Capabel onderwijs groep kan zo gewoon makkelijk geld van mensen aftroggelen! Want zoals ik al zei ik heb nooit mijn kopie paspoort ingeleverd noch een onderwijskaart. Dus in principe zou ik ieder willekeurig persoon die ik een poets wil bakken, kunnen inschrijven bij Capabel.nl en dan moeten ze maar hoge rekeningen betalen! (annulerings beleid). Want zo makkelijk gaat dat dus bij Capabel OnderwijsGroep!!

Nu zitten we in juni 2012 alweer, en ik heb nog steeds deurwaarder aan me broek hangen!!!!! Die zelfs al voor beslaglegging is geweest aan de deur! Waarom ik uiteraard de bewijsstukken van de annulering heb gefaxt naar GGN deurwaarders. Nu zit ik dus op heete kolen af te wachten wat Capabel en GGN er mee gaan doen! Heeeel erg vervelend en stress opwekkend! :(

Zijn er meerdere mensen met dit probleem met Capabel kwa betalingen of annulering van de opleiding?
Wel heb ik gelezen dat de particuliere opleidinen die ze aanbieden helemaal niet zo goed zijn zoals hun beloven! Totaaal geeen waar voor je geld dus!
Laatst gewijzigd door Zalinie op 05 jun 2012 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Zalinie

Zou je "Bolt" in gewoon kunnen veranderen. Dat leest wat makkelijker.

Met dank, Maxiem.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door puma73 »

@zalinie,

waarom 2 keer dezelfde post

MAXIEM

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door MAXIEM »

puma73

't zal wel onwennigheid zijn

Maxiem.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door Jolijn »

Waarom ik uiteraard de bewijsstukken van de annulering heb gefaxt naar GGN deurwaarders.

Houdt (schriftelijk) contact met GGN en Capabel.
Houdt ze beide op de hoogte van wat je verstuurt, stuur (mail/fax) dan ook naar de ander.
Hoezo is GGN aan de deur geweest voor beslaglegging? Is er een rechtszaak geweest dan?
Of kwamen ze met een dagvaarding en komt er een rechtszaak?

In de maand september 2011 kreeg ik een brief thuis van Capabel met daarin een bevestiging dat MIJN afmelding juist was en dat ik in MAART 2011 ben uitgeschreven voor de opleiding onderwijs assisent (SLIM want nu moet ik extra veel annulerings kosten betalen), en dat ik ALLEEN de annuleringskosten moet voldoen AAN CAPABEL dus niet aan GGN de deurwaarder!

Wat is er nu in feite door jou betaald? Is er überhaupt al iets betaald?

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door kuklos »

Begin eens met jouw post niet vetgedrukt te maken, dan doet het minder pijn aan de ogen en kunnen we wellicht antwoord geven. Nu ga ik het niet eens lezen.

Zalinie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2012 09:44

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door Zalinie »

Sorry haha ik vind dikgedrukt prettiger lezen..
2 x de post was omdat de eerste x ik mijn internetexplorer perongeluk klikte..

Maar in iedergeval..

Ja er is een zaak al geweest en ik ben daar tegen in gegaan, want destijds zat ik in een vervelende situatie (die ik niet hier op het forum kan en wil bespreken) Waardoor ik met geen mogelijkheid aanwezig kon zijn op de zitting,

Ookal zou ik capabel moeten betalen, dan zou het nog niet om een heel jaar school geld kunnen gaan (2011-2012), aangezien ik brieven heb ontvangen van Capabel dat ik op maart 2011 ben uitgeschreven van de opleiding (terwijl ik nooit geen voet in die school heb gezet, echt niet gewoon).

Nu ik de brieven naar GGN heb gefaxt en daarna telefonisch contact heb gehad, verteld GGN mij dat ze de zaak terug gaan geven aan Capabel om het te bespreken. Al 2 x heb ik gebeld naar Capabel en gevraagd om de meneer te spreken die er overgaat, maar die was er toevallig niet en mijn berichtje om even contact met mij op te nemen is zeker ook niet goed aangekomen...? Vreemd allemaal en ik maak me er wel allemaal erge zorgen over, vooral omdat ik al in zo een super vervelende toestant verkeerde..

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door Jolijn »

De zaak is geweest: wat was het vonnis?

Zalinie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2012 09:44

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door Zalinie »

Jolijn schreef:De zaak is geweest: wat was het vonnis?
Het vonnis was dat ik fout zat en Capabel in zijn recht stond, omdat de zaak niet inhoudelijk is behandeld door de rechter.. Dat kwam omdat ik helaas niet aanwezig kon zijn op dd dat de zitting was.
, heb daar ook brieven over verstuurd met de uitleg van de uiterst vervelende situatie

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door puma73 »

Zalinie schreef:
Jolijn schreef:De zaak is geweest: wat was het vonnis?
Het vonnis was dat ik fout zat en Capabel in zijn recht stond, omdat de zaak niet inhoudelijk is behandeld door de rechter.. Dat kwam omdat ik helaas niet aanwezig kon zijn op dd dat de zitting was.
, heb daar ook brieven over verstuurd met de uitleg van de uiterst vervelende situatie
Dat wordt dan dus gewoon betalen, anders kom je nog verder in de problemen.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door kuklos »

Jij stelt dat je een opleiding onderwijs assistent wilde gaan doen. Wat dus betekent dat je daarna in het onderwijs werkzaam zou zijn. Sorry, maar nee, daar is jouw taalgebruik onvoldoende voor. Ga dat eerst aanpakken voordat je kinderen gaat lesgeven.

Verder, jouw verhaal. Ik snap er niets van. Als je een overeenkomst aangaat en dan later niet alle benodigde stukken opstuurt is die overeenkomst gewoon geldig. Waarom jij je wil beroepen op het niet opsturen van een kopie van een paspoort is mij volstrekt onduidelijk.
Vervolgens, je zal gewoon moeten betalen. Als de rechter al vonnis heeft gewezen dan kan je niks meer doen. Naar ik begrijp heb jij het op zijn best erg onhandig aangepakt door te bellen en niet te schrijven en zijn er dingen misgegaan. En vervolgens heb je het helemaal onhandig aangepakt door niet op de rechtszitting te verschijnen, ongeacht wat jouw reden was daarvoor. Gewoon betalen dus.

En voor een volgende keer: alle communicatie schriftelijk laten lopen.

MAXIEM

Re: Capabel OnderwijsGroep

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Zalinie

Ik raad je aan jouw bericht in te korten tot maximaal 18 regels en het bericht ook op andere consumentenfora te plaatsen.

* Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

Gesloten