LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemist examen NCOI

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
Elmo299
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2009 19:52

Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door Elmo299 »

Ik volg bij het NCOI de opleiding MBO Accountmanagement niveau 4.

De ervaring die ik heb gehad na 1,5 jaar ervaring met het NCOI zijn echt betreurend te noemen.
- Een factuur sturen voor boeken en readers die nooit zijn aangekomen, bij navraag gewoon weer opnieuw moeten betalen voor verzend, administratie en de lectuur.
- Een opleiding volgen op een locatie naar keuze, nou zeker niet. Ik ben op zaterdag meer dan een uur heen en dan ook weer een uur terug aan het rijden.
- De opleiding een half jaar opschuiven, vanwege te weinig inschrijvingen (er staat nergens in de voorwaarden dat er een minimaal aantal inschrijvingen moet zijn).
- De docenten zijn ingehuurde zelfstandige trainers die GEEN enkele binding hebben met het NCOI.
- Overal, maar dan ook overal zijn kosten aan verbonden...

Nu wil het feit dat ik laatst door overmacht een examen heb gemist, ik heb voor het examen al € 195,00 betaald. Dit wordt gehouden in de jaarbeurs in Utrecht, een hele zaal vol met tafeltjes, 4 sessies vol met € 195,00 betalende studenten.

Nu wordt ik aangeslagen voor € 25,00 euro administratie en moet ik weer € 195,00 euro betalen voor een examen waar ik al voor betaald heb.

Mag dit wel?
Naar mijn mening heb ik recht op een examen voor de kosten die ik heb betaald, deze heb ik nu dus niet gehad...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door sjohie »

Elmo299 schreef:Ik volg bij het NCOI de opleiding MBO Accountmanagement niveau 4.

De ervaring die ik heb gehad na 1,5 jaar ervaring met het NCOI zijn echt betreurend te noemen.
- Een factuur sturen voor boeken en readers die nooit zijn aangekomen, bij navraag gewoon weer opnieuw moeten betalen voor verzend, administratie en de lectuur.
- Een opleiding volgen op een locatie naar keuze, nou zeker niet. Ik ben op zaterdag meer dan een uur heen en dan ook weer een uur terug aan het rijden.
- De opleiding een half jaar opschuiven, vanwege te weinig inschrijvingen (er staat nergens in de voorwaarden dat er een minimaal aantal inschrijvingen moet zijn).
- De docenten zijn ingehuurde zelfstandige trainers die GEEN enkele binding hebben met het NCOI.
- Overal, maar dan ook overal zijn kosten aan verbonden...

Nu wil het feit dat ik laatst door overmacht een examen heb gemist, ik heb voor het examen al € 195,00 betaald. Dit wordt gehouden in de jaarbeurs in Utrecht, een hele zaal vol met tafeltjes, 4 sessies vol met € 195,00 betalende studenten.

Nu wordt ik aangeslagen voor € 25,00 euro administratie en moet ik weer € 195,00 euro betalen voor een examen waar ik al voor betaald heb.

Mag dit wel?
Naar mijn mening heb ik recht op een examen voor de kosten die ik heb betaald, deze heb ik nu dus niet gehad...
Los van de andere dingen, als jij niet op komt dagen voor het examen, lijkt me dat de daaruit voortvloeiende extra kosten terecht voor jou zijn. Zij bieden op datum X, en tijdstip Y je de mogelijkheid om examen te doen, jij dient er zelf voor te zorgen dat je er dan ook bent zoals afgesproken toen je je er voor inschreef.

Maar wat was precies die overmacht dan?

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja er wordt wel een plekje voor u gereserveerd in die zaal en als je opnieuw examen doet moet er nieuw plekje gereserveerd worden.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zie 1 terechte klacht, dat is opnieuw moeten betalen voor niet ontvangen readers. Voor de rest zie ik geen enkele terechte klacht.

Een lokatie naar keuze is niet uw woonkamer maar een aantal vooraf geregelde locaties. Bij klassikale opleidingen is het inderdaad logisch dat er een bepaald aantal moet zijn, dit zal zeer waarschijnlijk ook wel ergens in een voorwaarde verwerkt zitten. Wat maakt het uit dat ze met freelance trainers werken? Heeft u dan een slechtere opleiding dan met docenten in loondienst? Ik denk zelfs van niet. Een docent in loondienst heeft zijn contractje wel en krijgt maandelijks zijn loon. Een freelance trainer moet meer kwaliteit leveren, voor hem 10 anderen, door het ontbreken van de binding moet er dus wel een prestatie geleverd worden, anders is die zijn opdrachtgever kwijt. Dat alles geld kost is vooraf toch ook duidelijk dat er naast schoolgeld ook extra kosten zijn voor readers en examens? Staat gewoon aangegeven.

En dan dat examen, dat is toch ook echt eigen schuld dikke bult.

drsvalerie
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 dec 2014 13:24

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door drsvalerie »

Ik heb al eerder gereageerd op dit forum. De werkwijze van ncoi kan ernstige financiële gevolgen hebben. Ik vind dat potentiële studenten daar voor gewaarschuwd moeten worden. De casus die bij mij speelt is nog altijd niet naar tevredenheid afgerond integendeel. Radar doet er misschien niets mee, waar kun je het dan melden zodat studenten in bescherming worden genomen? Accreditatiecommissie?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door berndv »

drsvalerie schreef:waar kun je het dan melden zodat studenten in bescherming worden genomen? Accreditatiecommissie?
De accreditatiecommissie gaat over de inhoud van de opleiding en de kwaliteit van de diploma's. Daar staat dit buiten, dit is hoe ze het financiële deel hebben ingericht bij een particuliere opleiding.

Zaak is dat men zich goed bewust is waar ze voor kiezen. Dat zijn veel mensen niet. Die financiële problemen worden veelal veroorzaakt doordat men zich slecht heeft voorbereid op waar ze aan beginnen. Of ze wel de juiste persoon zijn voor een opleiding op afstand. De mensen die dat níet zijn, stoppen, en denken dat ze een abonnement op de Donald duck opzeggen, maar dit is wel wat andere koek.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door prem »

Elmo299 schreef:Ik volg bij het NCOI de opleiding MBO Accountmanagement niveau 4.

De ervaring die ik heb gehad na 1,5 jaar ervaring met het NCOI zijn echt betreurend te noemen.
- Een factuur sturen voor boeken en readers die nooit zijn aangekomen, bij navraag gewoon weer opnieuw moeten betalen voor verzend, administratie en de lectuur.
- Een opleiding volgen op een locatie naar keuze, nou zeker niet. Ik ben op zaterdag meer dan een uur heen en dan ook weer een uur terug aan het rijden.
- De opleiding een half jaar opschuiven, vanwege te weinig inschrijvingen (er staat nergens in de voorwaarden dat er een minimaal aantal inschrijvingen moet zijn).
- De docenten zijn ingehuurde zelfstandige trainers die GEEN enkele binding hebben met het NCOI.
- Overal, maar dan ook overal zijn kosten aan verbonden...

Nu wil het feit dat ik laatst door overmacht een examen heb gemist, ik heb voor het examen al € 195,00 betaald. Dit wordt gehouden in de jaarbeurs in Utrecht, een hele zaal vol met tafeltjes, 4 sessies vol met € 195,00 betalende studenten.

Nu wordt ik aangeslagen voor € 25,00 euro administratie en moet ik weer € 195,00 euro betalen voor een examen waar ik al voor betaald heb.

Mag dit wel?
Naar mijn mening heb ik recht op een examen voor de kosten die ik heb betaald, deze heb ik nu dus niet gehad...
Dat van die boeken en readers is toch op te lossen, track en trace???

Ik vind een uur rijden toch redelijk, ze kunnen niet in elke plaats onderwijs geven?

Ik vind het ook logisch dat u voor een examen betaalt en nogmaals bij niet opdagen. En tja, overal moet worden betaald....zo is het leven, ze zijn niet het leger des Heils.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS
Hoe u de cursus ervaart, en hoe duur de Jaarbeurs is, is niet aan de orde en relevant, het gaat u immers alleen over een niet gevolgd examen, dat u moet betalen.

Wat waren de onvooziene omstandigheden "overmacht" dat u niet kon deelnemen.(duister)

Als er redenen waren van enige ernstige aard, (b.v. een overlijden/ziekte/nodige artsen bezoek enz.) had u zeker het examen kunnen verschuiven,
Dus hoe zwaar was de reden van verzuim, "overmacht."
Heeft u wel duidelijke redenen van verzuim, dan kunt u zeker reclameren bij deze instantie, en moeten zij coulant zijn in een regeling.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Tja het staat duidelijk in de voorwaarden
En wat verstaat u uit overmacht?geen vrij kunnen krijgen,ziek( dan nog zou ik,gaan,maar dat terzijde) trein gemist,dan kan misschien ns???aanspreken,weinig kans maar...op zo,n dag moet je alles uitsluiten,eigen dagen van te voren al,alle dingen die kunnen gebeuren,oplossing zoeken..

,bron ncoi
Hoe kan ik me afmelden voor een examen?
Het kan voorkomen dat u bij een gepland examen niet aanwezig kunt zijn. In dit geval is het belangrijk dat u zich afmeldt via het Examenbureau. Voor het afmelden van een examen gelden de volgende regels: Indien u niet aanwezig kunt zijn bij het examen, dient u zich vooraf af te melden bij het Examenbureau. De onderstaande regeling is van kracht:

- Tot zeven dagen (een week) voor het examen is annulering mogelijk tegen € 25,- administratiekosten. U kunt het examen doorschuiven naar het eerstvolgende herkansingsmoment.
- Bij annulering binnen zeven dagen (een week) voor de examendatum blijft u het volledige examengeld verschuldigd. Alleen als u een verklaring (medische attest of doktersverklaring) kunt overleggen, kan de Examencommissie besluiten het examengeld te laten vervallen. De administratiekosten à € 25,- moeten altijd betaald worden.

Wanneer u zich afmeldt voor een examen dan betekent dit dat één van de examenmogelijkheden vervalt.

Elmo299
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 nov 2009 19:52

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door Elmo299 »

Dank jullie voor de eigen mening reacties....
Iedereen staat weer klaar met een stortvloed aan aannames.

Mijn overmacht was het getuigen zijn van een ongeluk met letsel tussen een scooter en een moeder met kind op de fiets. Beelden die ik liever niemand toewens en gezien zou willen hebben. Maar aangezien iedereen hier zo lekker reageert over de overmacht...
Neem de nachtmerries maar over, graag zelfs.

NCOI wil nu een regeling treffen dat ik de volledige verklaring die ik heb afgegeven naar hun opstuur als bewijslast van de overmacht. Hier staan persoonlijke gegevens in van meer personen dan mijzelf en dit weiger ik af te geven, dat document is voor mij opgesteld en niet voor de rest van de wereld. Anders zet ik het wel op facebook.

Hetgeen wat ik aan wil halen op de docenten met binding bij het NCOI, zij zijn het aanspreekpunt voor het NCOI. Echter heeft het geen zin ook om over een onderwerp of iets waar je mee zit in de groep te gooien, er is geen opvolging aan. Zij geven zelf ook aan dat bij elke nieuwe module het regent aan klachten waar zij niks mee kunnen en het NCOI ook niks mee doet.

Naar mijn mening blijven ze na het innen van het collegegeld net zo onbereikbaar als de overheid. Het is een instantie die je enkel per mail of telefonisch kan bereiken, onpersoonlijk reageert en alles, maar dan ook alles in twijfel trekt om maar extra geld binnen te halen.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door kokka »

mensen doen aannames omdat het verhaal in de openingspost hier geen duidelijkheid over geeft. ik zie geen oordelen over overmacht. slechts wat vragen wat de overmacht dan was.
Het is natuurlijk moeilijk oordelen, maar als jij geen hulpverlener was bij het ongeval had je ook prima je gegevens achter kunnen laten en de getuigen verklaring later op kunnen laten maken. Je had dan even kunnen wachten tot de hulpdiensten aanwezig waren( normaal gesproken binnen de 15 minuten), en dan je weg kunnen vervolgen naar je Examen.
Het is heel begrijpelijk dat je er op dat moment voor kiest om erbij te blijven, maar of het dan overmacht is... ik vraag het me af.

Je houding omtrent het afgeven van de verklaring helpt je eigen zaak niet. je kan natuurlijk eerst eens beginnen met het onleesbaar maken van de persoonlijke gegevens van de betrokkenen.
jouw weigering kan door het NCOI natuurlijk ook worden gezien als een smoes, ze denken misschien wel dat je helemaal geen verklaring hebt en alles uit je duim zuigt..niet dat ik dat denk hoor

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door newmikey »

Elmo299 schreef: Nu wil het feit dat ik laatst door overmacht een examen heb gemist, ik heb voor het examen al € 195,00 betaald. Dit wordt gehouden in de jaarbeurs in Utrecht, een hele zaal vol met tafeltjes, 4 sessies vol met € 195,00 betalende studenten.

Nu wordt ik aangeslagen voor € 25,00 euro administratie en moet ik weer € 195,00 euro betalen voor een examen waar ik al voor betaald heb.

Mag dit wel?
Naar mijn mening heb ik recht op een examen voor de kosten die ik heb betaald, deze heb ik nu dus niet gehad...
Elmo299 schreef: NCOI wil nu een regeling treffen dat ik de volledige verklaring die ik heb afgegeven naar hun opstuur als bewijslast van de overmacht. Hier staan persoonlijke gegevens in van meer personen dan mijzelf en dit weiger ik af te geven, dat document is voor mij opgesteld en niet voor de rest van de wereld. Anders zet ik het wel op facebook.
U haalt de zaken door elkaar. U bent uw deel van de overeenkomst niet nagekomen, het verschijnen op een examen waar een plek voor u gereserveerd was. U claimt overmacht. Het onderwijsinstituut geeft u de mogelijkheid die overmachtssituatie nader toe te lichten. U weigert. U heeft dus nergens recht op. Punt.
Hetgeen wat ik aan wil halen op de docenten met binding bij het NCOI, zij zijn het aanspreekpunt voor het NCOI. Echter heeft het geen zin ook om over een onderwerp of iets waar je mee zit in de groep te gooien, er is geen opvolging aan.
U verwart de financiele administratie van een onderwijsinstelling met het onderwijzend personeel. Docenten kunnen géén invloed uitoefenen op het financiele reilen en zeilen en da's maar goed ook. Je spreekt toch ook géén KLM stewardess aan op de kosten van het overboeken van een ticket?

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Gemist examen NCOI

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Elmo299 schreef:Ik volg bij het NCOI de opleiding MBO Accountmanagement niveau 4.

De ervaring die ik heb gehad na 1,5 jaar ervaring met het NCOI zijn echt betreurend te noemen.
- Een factuur sturen voor boeken en readers die nooit zijn aangekomen, bij navraag gewoon weer opnieuw moeten betalen voor verzend, administratie en de lectuur.
- Een opleiding volgen op een locatie naar keuze, nou zeker niet. Ik ben op zaterdag meer dan een uur heen en dan ook weer een uur terug aan het rijden.
- De opleiding een half jaar opschuiven, vanwege te weinig inschrijvingen (er staat nergens in de voorwaarden dat er een minimaal aantal inschrijvingen moet zijn).
- De docenten zijn ingehuurde zelfstandige trainers die GEEN enkele binding hebben met het NCOI.
- Overal, maar dan ook overal zijn kosten aan verbonden...

Nu wil het feit dat ik laatst door overmacht een examen heb gemist, ik heb voor het examen al € 195,00 betaald. Dit wordt gehouden in de jaarbeurs in Utrecht, een hele zaal vol met tafeltjes, 4 sessies vol met € 195,00 betalende studenten.

Nu wordt ik aangeslagen voor € 25,00 euro administratie en moet ik weer € 195,00 euro betalen voor een examen waar ik al voor betaald heb.

Mag dit wel?
Naar mijn mening heb ik recht op een examen voor de kosten die ik heb betaald, deze heb ik nu dus niet gehad...
Mijn Beste:
U veronderstelt nu wel in u laatste reactie dat er aannames worden gemaakt, ten nadelen van u, ik zelf kan daar niets van vinden, alleen werd er duidelijkheid gevraagd, omdat u onduidelijk wensten te zijn in u topic.

Verder gaat bovenstaande over hoe slecht u deze cursus ervaart, en hoe duur de jaarbeurs wel niet is, en hoeveel er wel niet verdient wordt op die jaarbeurs x zoveel klanten.(gaat u niets aan), u bent daar vrijwillig.
Wat dat eigenlijk met u absent op u examen te maken heeft ontgaat mij, wel gaat u in u laatste reactie gewoon verder met aantijgingen tegen NCOI, alleen omdat u niet wil aangeven bij de examenleider wat de reden was, en daar dan kosten aan verbonden zijn.
Alleen overmacht is een zeer ruim begrip, en vraagt meestal om uitleg.

Nu bent u getuigen geweest van een ongeluk, en dat was dan de reden van u absent.
Daar is natuurlijk een proces-verbaal/schrift/document van, en als u dat overlegd aan de examenleider wordt alles verder geregeld, en dat heeft totaal niets vandoen met namen, die daar op staan, het dient alleen ter verantwoording van uzelf, zo nodig een kopie met afgedekte namen maken, en dat verhaal is dan ook over, en u bent verantwoord absent geweest.
Dat het alleen voor uzelf is opgesteld is vreemd, er zijn verschillende partijen in deze.

Dat u iets anders wenst te lezen, dan dat de beantwoorders neerzetten vind u niet leuk, en u beledigingen/veronderstellingen zijn dan ook beneden maat, niemand heeft u verkeerd neergezet.

Prettig 2015 verder, met u vervelende en te dure cursus.

Gesloten