LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NCOI examinering en bezwaarprocedure

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
aak99
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 mei 2017 10:28

NCOI examinering en bezwaarprocedure

Ongelezen bericht door aak99 »

Beoordelingsprocedure eindopdracht HBO werktuigkunde niet correct en niet onafhankelijk:
Beoordeling eindopdracht niet conform beoordelingcriteria die hiervoor zijn gesteld en ontbrekende motivatie.
Na contact met onderwijsgeschillen werd mij medegedeeld dat NCOI niet aangesloten was daar ze de bezwaarprocedures zelf doen!!!!!!
Bezwaarprocedure,s worden afgehandeld door de onderwijsinstelling zelf tegen natuurlijk hoge kosten.( 75 euro 1e en 350 euro 2e keer en alle twee dezelfde slager die zijn eigen vlees keurt)
Het eerste bezwaar wordt door dezelfde examinator afgehandeld die waarschijnlijk ook nog in de examencommissie zit. Herkansing natuurlijk tegen hoge kosten.
Pas de derde bezwaarronde kan je terecht bij een onafhankelijke geschillencommissie : Het lijkt erop dat de lat wel erg hoog gelegd wordt voordat je daar terecht kan.
Het lijkt er sterk op dat de bezwaarprocedure meegenomen is in het verdienmodel.
Hoe kan het zijn dat Hoger technisch onderwijs wordt overgelaten aan een commerciële partij die zijn eigen vlees keurt, studenten zoveel mogelijk financieel leeg trekt en vervolgens gewoon door de overheid wordt geaccrediteerd?
Dit ondanks de vele klachten (forums zoals tros radar) die studenten hebben aangaande dit onderwerp.
NCOI is niet aangesloten bij de geschillencommissie onderwijs maar doen dit zelf??? vervolgens werpen ze hele hoge drempels en kosten op.
1 jaar E-learning kost gewoon 5900 euro en vervolgens moet er voor elke handeling een hoop extra worden betaald. (herkansingen, bezwaar, het laten opsturen van behaalde certificaten????)
Ik heb gevraagd om mijn behaalde certificaten op te sturen en de eindopdracht te skippen: 6*50= 300 euro betalen , betalen.
ik vind NCOI een regelrechte ramp (helemaal als je het zelf moet betalen) en de overheid vind het blijkbaar allemaal prima terwijl goed onderwijs zo hoog op de politieke agenda staat?
Leven lang leren???? levenslang armoede en frustratie ja.

campetto
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2017 20:39

Re: NCOI examinering en bezwaarprocedure

Ongelezen bericht door campetto »

Mijn dochter heeft vorig jaar ook een uitermate negatieve ervaring opgedaan bij NCOI. Veel geld betaald en er nauwelijks iets voor terug gekregen.
De examinering in zijn totaliteit is beroerd geregeld. Geen beoordelingsmodellen, geen cesuurbepaling, slechts opmerkingen als "dit had beter gekund...". Er is nauwelijks contact te krijgen met een docent, meestal duurt het meer dan een maand voor er gereageerd wordt.
Het zou heel goed zijn als het ministerie zich eens zou verdiepen in de onderwijs- en examenkwaliteit van het NCOI. Voor zichzelf hebben ze de lat erg laag gelegd.

Gesloten